Gå til innhold

Hmmm...hva kan Reggie snakke om.......nytt storspill på E3


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Hva med noe nytt? Alle Nintendo-nostalgikere snakker om oppfølgere. I mitt hode bør de komme med noe nytt.

Jeg er helt enig...men jeg tror ikke det kommer til å skje...

 

Nintendo sitter på et fjell av penger, og har en massiv tilhengerskare som lojalt ville fulgt dem til helvete og tilbake, men likevel safer de som alltid. Vi får et Mario-spill, et Zelda-spill, Mario Kart, Smash Bros og diverse Mario-spin offs (som Mario Party) og så er det på tide med en ny konsoll, og gjøre akkurat det samme en gang til...for all del, jeg syns veldig mye av det Nintendo gjør er veldig bra, men jeg syns det er på høy tid at de kommer med noe nytt, og da tenker jeg ikke på tull som Wii-Fit.

Endret av Agg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii Fit er jo en morsom sak det. Absolutt noe jeg skal ha. Blir spennende å se hvordan spill tar i bruk balansebrettet.

 

Siste IP-ene Nintendo har jo kommet med er Pikmin og Gheist. Tror ikke det er flere. Nå har de veldig mye å ta i fra av gamle spill også da. Flere enn noe annen utvikler. Skader ikke å bringe gamle navn tilbake, så lenge spillopplevelsen er frisk. Et Kid Icarus i 3D kan bli interessant, spesielt om det blir et eventyrspill med plattformelementer.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Hva med noe nytt? Alle Nintendo-nostalgikere snakker om oppfølgere. I mitt hode bør de komme med noe nytt.

Jeg er helt enig...men jeg tror ikke det kommer til å skje...

 

Nintendo sitter på et fjell av penger, og har en massiv tilhengerskare som lojalt ville fulgt dem til helvete og tilbake, men likevel safer de som alltid. Vi får et Mario-spill, et Zelda-spill, Mario Kart, Smash Bros og diverse Mario-spin offs (som Mario Party) og så er det på tide med en ny konsoll, og gjøre akkurat det samme en gang til...for all del, jeg syns veldig mye av det Nintendo gjør er veldig bra, men jeg syns det er på høy tid at de kommer med noe nytt, og da tenker jeg ikke på tull som Wii-Fit.

 

Nintendo safer? I mine øyne er Nintendo et innovativt og nyskapende selskap. Greit nok at de fortsetter å gi ut Zelda, Mario Kart og Smash Bros, da disse selger og har mange utrolig mange fans, men se nå litt nærmere på f.eks. Zelda og Mario:

 

The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time blir av mange regnet som et av tidenes beste spill. Det hadde vært naturlig om Nintendo fortsatte den suksessoppskriften, men neida, i stedet kom Majoras Mask med maskesystemet og tidsbegrensing. Etter det kom Wind Waker med cell-shading og sjøseiling.

 

Super Mario Bros er et fantastisk spill. Likevel valgte Nintendo å gjøre oppfølgeren, SMB2, så ulik som den er i gameplay og grafikk. Etterhvert kom revolusjonerende Super Mario 64, men Nintendo ville det annerledes med Super Mario Sunshine, med solfaktor og vannkanonen Fludd. Og nylig fikk vi Super Mario Galaxy med fokus på gravitasjon.

 

Alle disse spillene er store spill som Nintendo godt kunne melket og gitt ut ofte og kjørt samme oppskrift, men heldigvis er de vågale og tørr å tenke nytt. Selv om Nintendo ofte lager oppfølgere har de også laget nye serier med innoative konsepter som Animal Crossing og Pikmin. For casual gamere har vi også en god del; Nintendogs, Brain Training, Wii Sports og Wii Fit, for å nevne noen.

 

Nintendo kjører ikke ofte på samme suksessoppskrift som alt for mange andre pengegriske utviklere gjør. Et eksempel på det er Need For Speed-serien som dessverre ser ut til å dø en stille død...

Lenke til kommentar

Morsomt å si at Nintendo "safer" og bare gir oss det vanlige mens man sitter der med Wiimoten og Wii Fit brettet. :p

 

For øvrig mente jeg selvsagt ikke et SSX som krever Wii Fit, men et SSX som støtter det. Det er en stor forskjell. Et SSX som krever Wii Fit vil selvsagt kreve at man har brettet, men om det bare støtter det kan det spilles av hvem som helst med vanlige kontroller. Dessuten har jeg ikke tenkt å prøve de supertriksene engang om man blir nødt til å fysisk kaste brettet rundt i rommet på samme måte som de gjør i spillet, men man får jo en helt annerledes følelse av løp som ikke krever triks. :p Tenk bare overgangen fra vanlige kontroller til plastikkpistoler i lyspistolspill, for eksempel. Eller for den saks skyld, prøv å spille SSX Blur og styr ved å vri håndkontrollen. ;) Eller enda bedre, prøv å fly UFO'en i Destroy All Humans 3. Du snur den rundt ved å vippe kontrollen sidelengs og flyr opp og ned ved å vippe kontrollen fremover og bakover. Det kan høres tungvindt og komplisert ut først, men i praksis føles det helt naturlig. :

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om hadde et Pokemon MMORPG ikke vært feil :)

 

Haha, det hadde vært rått :D

Et skikkelig MMORPG, med gode muligheter for spiller-til-spiller interaksjon og såkalt PVP. Masse pokémon i skauer som kan fanges, en stor levende pokémon verden, hvor alle kan utfordre alle til kamp. Pokemonliga og badges og slik óg selvsagt. Det hadde jeg lett spilt!

 

Lite sannsynlig at Nintendo noen gang slippet noe sånt dog.

Lenke til kommentar

En oppfølger til Starfox 6 (Lylat Wars???) hadde vært så ufattelig kult. Husker godt hvordan jeg rundet det spillet opp til flere ganger. (Skummel sisteboss). Tanks-brettet var jo kjempefet det også. For ikke å snakke om flerspiller. Å sitte fire stykker og spille mot hverandre var jo dritkult. Spesielt om man allierte seg to og to. *Minner, sukk*

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Wii Fit er jo en morsom sak det. Absolutt noe jeg skal ha. Blir spennende å se hvordan spill tar i bruk balansebrettet.

 

Siste IP-ene Nintendo har jo kommet med er Pikmin og Gheist. Tror ikke det er flere. Nå har de veldig mye å ta i fra av gamle spill også da. Flere enn noe annen utvikler. Skader ikke å bringe gamle navn tilbake, så lenge spillopplevelsen er frisk. Et Kid Icarus i 3D kan bli interessant, spesielt om det blir et eventyrspill med plattformelementer.

 

Nintendo har da kommet med en haug nye IP'er siden Pikmin. Noen til Wii og fler til DS. Noen eksempler til Wii er:

 

Excite Truck

Wii Sports

Wii Play (Released 2007 in North America)

Endless Ocean

Wii Fit

Wii Chess

Disaster: Day of Crisis

Wii Music

 

Er ikke helt sikker på den nøyaktige definisjonen på hva en IP er, så om Links crossbow training eller donkey kongs racingspill er nye ip'er eller fortsettelse av gamle er opp til diskusjon (i mine øyne er de nye)

Endret av kottila
Lenke til kommentar
Super Mario Bros er et fantastisk spill. Likevel valgte Nintendo å gjøre oppfølgeren, SMB2, så ulik som den er i gameplay og grafikk.

The reason that the western version of Super Mario Bros. 2 are so unusual is that it was created by making small changes to a Japanese game developed by Nintendo and Fuji TV called Dream Factory: Doki Doki Panic. Various Nintendo of America employees personally disliked the Japanese Super Mario Bros. 2, which they found to be frustratingly difficult.[citation needed] Believing such a game would likely sell poorly in the United States, they wanted to release a different sequel they thought would be friendlier to English audiences.[citation needed] Although Yume Kōjō: Doki Doki Panic was originally set in a storybook and had an Arabian theme completely unrelated to Mario, it was modified to use sprites and music that would fit with the series.

 

The NTSC/PAL version of Super Mario Bros. 2 was eventually released in Japan for the Famicom under the name Super Mario USA. It was also released as part of Super Mario All-Stars (called Super Mario Collection in Japan).

 

 

Ergo: SMB2 som du kjenner det, er egentlig ikke SMB2. Nintendo of America bare bytta ut noen sprites i et japansk spill som handlet om en araber som løp rundt og plukket grønsaker.

 

Hele historien: http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Mario_Bros._2

Lenke til kommentar
Et Donkey kong adventure spill er det jeg håper på.

 

Jeg krysser fingrene for det samme! Husker godt julen da jeg fikk N64 bundlet med Donkey Kong en gang i tiden, gud hjelpe jeg koste meg med det spillet. :)

 

Ja! Jeg fikk det også til jul en gang. Aldri blitt så glad for en julegave før..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...