Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Startet like godt mitt eget corp jeg, The Norwegians. Join hvis dere føler for det... Alle er velkomne, men jeg kan ikke tilby noe utenom frihet. Har ingen plan med det utenom å være et tilholdssted for norske, som ikke vil ha noen forpliktelser overhode i spillet.

 

Det er en placeholder for meg selv inntil jeg finner tid til å spille mer aktivt, og jeg finner ut hva jeg vil. Hvis noen joiner kan dere ta over når jeg finner noe annet, men ser ikke for meg at det skjer før om kanskje 6 måneder. Null tax.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg styrte et wormhole corp en gang og CEO'en i Aperture Harmonics prøvde å snike inn en alt spion en gang. Jeg sjekket jo opp via API og denne alten var faktisk på samme konto som mainen hans. Så ja, viktig å være årvåken og passe på, sjekke KB historikk og slikt.

Lenke til kommentar

Største bakdelen med å joine et lite corp uten ambisjoner er jo det at man... går glipp av det man kunne fått i et corp der man hadde fått både fordeler og forpliktelser.

 

Greit nok at det sikkerhetsmessig kan være suspekt. Men - hvorfor ikke velge et av de mange corpene der man virkelig får noe igjen for å være medlem?

Lenke til kommentar

Å ukritisk akseptere nye medlemmer eller ukritisk bli medlem av corp uten å gjøre litt bakgrunnsjekk kan være fatalt. Google 'awox', og forstå at alle medlemmer av et corp fritt kan skyte hverandre.

 

Jeg er klar over konseptet. Men denne risikoen har du uansett hvilket corp du er med i, hvis du da ikke kjenner alle personlig, eller er helt alene, eller i et NPC corp med 11% tax.

 

Jeg hadde faktisk ikke regnet med at noen kom til å joine.

 

Største bakdelen med å joine et lite corp uten ambisjoner er jo det at man... går glipp av det man kunne fått i et corp der man hadde fått både fordeler og forpliktelser.

 

Greit nok at det sikkerhetsmessig kan være suspekt. Men - hvorfor ikke velge et av de mange corpene der man virkelig får noe igjen for å være medlem?

 

Helt enig. Er man ute etter å få fordelene av et stort corp, så joiner man det. Men i mitt tilfelle er jeg ikke interessert i å betale 11% tax til et NPC corp, jeg er ikke interessert i å være med på ops. Og som sagt, så var dette ment som et sted for meg å være mens jeg får mer tid til å spille.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, det er det.

 

Jeg var tidligere med i NorCorp, som holder til i et wormhole og gjør det man vanligvis gjør der... Det er sikkert andre også.

Jeg har også laget et corp for bare norske, men det er egentlig bare for meg selv, for å ha 0% tax. Men folk kan joine. Ikke forvent noe av det da...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor interessant dette er for dere her..

 

Men jeg har startet en ny organisasjon "Followers of Odin" hvor vi prøver aktivt å hjelpe nybegynnere.. Organisasjonen drives strengt etter kardemommeloven (har mao. mange likheter med sharia.) og praktiserer grusomme straffer ved overtredelse. Du vil måtte tåle å møte forståelse og ekstrem ro blant våre medlemmer.

 

Om du mener at kardemommeloven er den eneste sanne og rettferdige loven så er du velkommen til å søke.

 

Forresten så kaller jeg meg Alcaman i spillet, så det er bare å ta kontakt om du vil diskutere temaer som gjenoppvåkning av den grufulle "dustbunny" guden eller andre like tidsaktuelle temaer.

 

- Savuud

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Plukket nettopp opp spillet igjen for en uke siden. Har egentlig ikke gjort så mye annet enn å sette training-queue på gang.

 

Husker så og si nada av gameplay, men er tydeligvis fremdeles med i RvB, så får hive meg med på noen classes/lese meg litt opp. Stationspinning fordi jeg ikke vil miste rifteren min(hah) blir for dumt.

 

Var med på en del fleets for ett års tid siden, og det var jo artig. Husker jeg var med i EveUni sin fleet for å redde Chribba i null(?). Spennende første tur til farlig området for en nybegynner, selvom det endte med at vi fikk grisebank :green:

 

Håper jeg får sansen for spillet igjen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Dugelig stort slag i EVE Online akkurat nå! Vel, omtrent over nå, men gjentar seg svært ofte. Største hittil i EVE var nå nettopp, så Gamer bør ha noe å skrive om når regningen for slaget kommer.

 

Hva gjelder corps' i EVE, er det ikke altfor sjeldent med nordmenn her og der. I det jeg er i, er det 3 andre nordmenn, en danske, en del briter, amerikanere og andre nationaliteter. Tipset er å lete etter corps' med medlemsmasse basert i europeisk tidssone. Evt. send meg in-game nick via PM.

 

Krav:

- Ferdig med trial. Ja, vi godtar rookies, og de er hjertelige velkomne.

- Ren EVE-vandel(ish), altså ikke-pirat eller scammer.

- Null sec. PvP'er er greit så lenge siste corp' ikke er rødt for koalisjonen/ alliansen.

- Vi godtar også corps', som tilfredstiller kravene over, til alliansen.

 

Hva vi tilbyr:

- Industri, inkludert hjelp til mer avanserte prosesser.

- PvE. God måte å finansiere PvP'ing på.

+ Incursioning med koalisjon.

- PVP'ing. Fem av oss er aktive PvP'ere, som ofte flyr med en noe større koalisjon. Dette er ikke for rookies, og krever ekstra klarering.

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...