Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Vurderer og starte på igjen med EVE..... hadde en konto for mange år siden, men den husker jeg ikke noe info fra, så tror jeg starter en ny likegodt. Hvordan er spillet nå? Har mest lyst til å drive med noe ala crafting, mining o.l... Ikke så veldig interesser i pvp, ihvertfall ikke nå ;)

 

Noen forslag på hvilken "rase" som passer en slik spillestil best?

Lenke til kommentar

Noen allianser som passer perfekt for en person som nettopp har startet med EVE online? :)

Litt avhengig av hva du vil anbefaler jeg:

-Brave Newbies, som er store og driver med alt mulig, men hovedsaklig fleet pvp og det som trengs for å opprettholde det. Deres områder er noen av de meste aktive nå om dagen.

-Eve University, som er en organisert "skole". Du lærer ulike aspekter av spillet på en strukturert måte.

-RvB (Red vs Blue) som er en ren pvp-allianse. Dette er det nærmeste Eve kommer "fair fights" og "battlegrounds".

 

Generelt vil jeg anbefale deg å bli med i en spillerstyrt corp/allianse så fort som mulig. High sec mining i en venture, alene i et NPC Corp er garantert uninstall i løpet av en uke. En annen ting er at selv det er mulig å spille "gratis" ved å farme og deretter kjøpe plex (30 dagers spilletid), så er det enorm effort i begynnelsen med mindre du vet nøyaktig hvordan du skal utnytte ulike aspekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer og starte på igjen med EVE..... hadde en konto for mange år siden, men den husker jeg ikke noe info fra, så tror jeg starter en ny likegodt. Hvordan er spillet nå? Har mest lyst til å drive med noe ala crafting, mining o.l... Ikke så veldig interesser i pvp, ihvertfall ikke nå ;)

 

Noen forslag på hvilken "rase" som passer en slik spillestil best?

Race/background er helt uten betydning for dette. Først og fremst fordi forskjellen på de ulike starting skills er få timers trening i forskjell, men også fordi alt av industri-skip (utenom transport-skip) er fra "ORE-faction", som ikke er en starting faction.

 

Når det gjelder mining/industri/crafting/hauling vil jeg uansett anbefale at du blir med i en spiller-corp. Det er det sosiale som driver spillet.

Lenke til kommentar

 

Vurderer og starte på igjen med EVE..... hadde en konto for mange år siden, men den husker jeg ikke noe info fra, så tror jeg starter en ny likegodt. Hvordan er spillet nå? Har mest lyst til å drive med noe ala crafting, mining o.l... Ikke så veldig interesser i pvp, ihvertfall ikke nå ;)

 

Noen forslag på hvilken "rase" som passer en slik spillestil best?

Race/background er helt uten betydning for dette. Først og fremst fordi forskjellen på de ulike starting skills er få timers trening i forskjell, men også fordi alt av industri-skip (utenom transport-skip) er fra "ORE-faction", som ikke er en starting faction.

 

Når det gjelder mining/industri/crafting/hauling vil jeg uansett anbefale at du blir med i en spiller-corp. Det er det sosiale som driver spillet.

 

vet du om noen norske corp som kunne passet meg? relativt uerfaren i EvE kan jeg vel ikke legge skjul på ;)

Lenke til kommentar

Inne på EvE så kan du joine chat-kanalen Norge.no , der finner du masse spillere fra diverse norske/nordiske corporations. Mener NorCorp har en egen Carebear avd kallt Shipyards for de som kun vil drive med PvE aspektet f.eks. og ellers har man vel Elite Troll Industri for knasing av meteoritter og sånt.

menmen, kom innom og si hei på Norge.no iallefall så kan det hende du får hjelp til å finne akkurat det du leter etter til 'din' spillestil. :)

Lenke til kommentar

NorCorp Security er et rent norsk nullsec pvp corp. De har vært med i litt forskjellige allianser, men er nå i Black Legion: http://evewho.com/corp/NorCorp+Security Jeg kjenner ikke til kravene for å bli med, men regner med at nå som de er i BL er de ikke så nybegynner-vennlige.

 

NorCorp Enterprise er skandinavisk og et av tre corps som utgjør No Holes Barred. Vi holder til i Wormhole space, og har J150020, populært kalt Polaris, som hjemsystem. Vi har relativt høye krav knyttet til skillpoints og kunnskap. Det hjelper imidlertid ikke med skillpoints om ikke personlighet matcher.

 

Enterprise og Security har felles opphav, men har ellers ikke så mye med hverandre å gjøre. Security kom til unnsetning med 10-15 stk når Polaris ble invadert.

 

Jeg kjenner for lite til andre norske corps. Det er flere svenske, og blandt de mest kjente spillerne er det både svensker og finner.

Lenke til kommentar

Kjører nå en trial på 14dager, og kjenner at lysten kanskje kommer sigende tilbake.... men du verden det er mye jeg har glemt her.. Tror jeg kommer til å drive med mining.... Fant en link på nett som beskriver veien til Hulk... Er det en vei å gå? Var ca 48 dager :eek: med training til alt var på plass mener jeg å huske... men men, sikker mye å gjøre i mellomtiden også.

Hva er et bra "noob-mining ship" ?? og hvilke skills er viktige i starten...

 

Fint om noen evt. slår av en prat ingame en gang ;) ingame nick er: Zarchon-73

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg spilt Eve i 1 mnd.... Har skaffet meg en Covetor.... men får en Retriever bare jeg får flyttet meg ned til mitt nye corp... Blir spennende dette, men terskelen er fortsatt høy... og så utrolig mange skills som du gjerne skulle hatt NÅ :tease: Har pr. nå kun vært og minet i 0,6 som det laveste... blir spennende når vi går enda lavere....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...