Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det blasters som gjelder på en Catalyst. Gallente bruker hybrid weapons og drones (men er ikke drones på en catalyst).

 

Cruiser, da er jo Vexor et must. Veldig bra skip, og kan gjøre en masse med det, men man må skille endel i droner for å få brukt det fullt ut.

Thorax er også bra, og mer rettet mot blastere enn droner, så kanskje lettere å fly godt i begynnelsen.

 

Denne siden er litt omstridt hva gjelder fits, men så lenge du bare ser på de som er anbefalt (mange pluss), og så gjør deg opp en mening om de, så kan den brukes. Ikke ta alt som står for god fisk. Det meste er sikkert utdatert også med tanke på endringene som har kommet i de seneste expansions pacsa.

http://eve.battleclinic.com/browse_loadouts.php

Endret av jale
Lenke til kommentar

Som hovedregel, så bør du aldri sette deg i et skip før du virkelig kan fly det. Ikke hast inn i noe skip, for du kommer bare til å ha en dårlig opplevelse, spesielt hvis du ikke har masse ISK i banken.

 

Hadde jeg begynt på nytt nå, så hadde jeg trent opp til Tech2 frigatter, så cruiser, så Tech2 cruiser, så battlecruiser, så Tech2 battlecruiser, så tech3 cruiser, så battleship. Og jeg hadde også joinet RvB (red vs blue), en allianse som er konstant i krig med hverandre. Tror jeg hadde skillet til Tech2 weapons før jeg hadde gått videre til neste også.

Men det er meg, og det ville tatt 200 dager tilsammen, og da har jeg ikke tatt med alt det i mellom. For en helt fersk spiller tar det jo maks 8 dager å sitte i en Megathron, men man kan jo ikke gjøre stort i den...

 

Du kan se litt på sertifikatene som er anbefalt for å fly f.eks en megathron, det er 71 dager training uten implanter eller noen skills fra før. Jeg ville ihvertfall fått de fleste av de sertifikatene før jeg begynte å fly megathron. Du har selvfølgelig noen av skillsa fra før da, så det er ikke 71 dager fra nå.

 

Last ned EVEmon, det er et lite progam til windows som man kan lage skillplaner i. Der kan du se hvor lang tid før du kan fly diverse skip, og bruke diverse moduler (som våpen o.l).

http://evemon.battleclinic.com/

 

EDIT:

Jeg svarte vel ikke helt på spørsmålet ditt, men i EVEmon, der kan man også lete opp fits (fra battleclinic igjen), og legge til alt man trenger av skills for å fly akkurat det fitten.

Så en standard Megathron med T1 guns, så tar det kanskje 30 dager uten droner.

 

En typsik Megathron fit for missions:

[Megathron, PvE]

7x 425mm Prototype Gauss Gun (Antimatter Charge L)

Experimental 100MN Afterburner I

3x Cap Recharger II

Damage Control II

Large Armor Repairer II

Armor Kinetic Hardener II

Armor Thermic Hardener II

Energized Adaptive Nano Membrane II

2x Magnetic Field Stabilizer II

Large Capacitor Control Circuit I

2x Large Capacitor Control Circuit II

 

Til dette trenger du disse skillsa på et minimum:

1. Spaceship Command IV (20 hours, 41 minutes, 50 seconds)

2. Gallente Frigate III (7 hours, 19 minutes, 2 seconds)

3. Gallente Frigate IV (1 day, 17 hours, 23 minutes, 40 seconds)

4. Gallente Cruiser I (41 minutes, 40 seconds)

5. Gallente Cruiser II (3 hours, 14 minutes, 4 seconds)

6. Gallente Cruiser III (18 hours, 17 minutes, 36 seconds)

7. Gallente Cruiser IV (4 days, 7 hours, 29 minutes, 10 seconds)

8. Gallente Battleship I (1 hour, 6 minutes, 40 seconds)

9. Gallente Battleship II (5 hours, 10 minutes, 28 seconds)

10. Gunnery III (3 hours, 39 minutes, 30 seconds)

11. Gunnery IV (20 hours, 41 minutes, 50 seconds)

12. Gunnery V (4 days, 21 hours, 4 minutes, 50 seconds)

13. Medium Hybrid Turret I (25 minutes)

14. Medium Hybrid Turret II (1 hour, 56 minutes, 26 seconds)

15. Medium Hybrid Turret III (10 hours, 58 minutes, 34 seconds)

16. Large Hybrid Turret I (41 minutes, 40 seconds)

17. Afterburner I (8 minutes, 20 seconds)

18. Energy Grid Upgrades I (16 minutes, 40 seconds)

19. Energy Grid Upgrades II (1 hour, 17 minutes, 38 seconds)

20. Energy Grid Upgrades III (7 hours, 19 minutes, 2 seconds)

21. Hull Upgrades I (16 minutes, 40 seconds)

22. Hull Upgrades II (1 hour, 17 minutes, 38 seconds)

23. Hull Upgrades III (7 hours, 19 minutes, 2 seconds)

24. Hull Upgrades IV (1 day, 17 hours, 23 minutes, 40 seconds)

25. Hull Upgrades V (9 days, 18 hours, 9 minutes, 40 seconds)

26. Weapon Upgrades I (16 minutes, 40 seconds)

27. Weapon Upgrades II (1 hour, 17 minutes, 38 seconds)

28. Weapon Upgrades III (7 hours, 19 minutes, 2 seconds)

29. Weapon Upgrades IV (1 day, 17 hours, 23 minutes, 40 seconds)

30. Mechanics III (3 hours, 39 minutes, 30 seconds)

31. Jury Rigging I (16 minutes, 40 seconds)

32. Jury Rigging II (1 hour, 17 minutes, 38 seconds)

33. Jury Rigging III (7 hours, 19 minutes, 2 seconds)

34. Jury Rigging IV (1 day, 17 hours, 23 minutes, 40 seconds)

 

Total time: 31 days, 10 hours, 33 minutes, 50 seconds

 

Så svaret på spørsmålet ditt blir 1.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Ta dette som eksempel på trening til T2 da.

 

Dette er medium hybrid guns med kort skytelengde til Gallente, kallt blasters.

Heavy Neutron Blaster I - Tech 1. For å bruke denne må du trene dette:

1. Gunnery III (3 hours, 39 minutes, 30 seconds)

2. Medium Hybrid Turret I (25 minutes)

Total time: 4 hours, 4 minutes, 30 seconds

 

Heavy Neutron Blaster II - Samme gunneren, bare Tech 2:

1. Gunnery III (3 hours, 39 minutes, 30 seconds)

2. Medium Hybrid Turret I (25 minutes)

3. Medium Hybrid Turret II (1 hour, 56 minutes, 26 seconds)

4. Medium Hybrid Turret III (10 hours, 58 minutes, 34 seconds)

5. Medium Hybrid Turret IV (2 days, 14 hours, 5 minutes, 30 seconds)

6. Motion Prediction I (16 minutes, 40 seconds)

7. Motion Prediction II (1 hour, 17 minutes, 38 seconds)

8. Motion Prediction III (7 hours, 19 minutes, 2 seconds)

9. Motion Prediction IV (1 day, 17 hours, 23 minutes, 40 seconds)

10. Small Hybrid Turret IV (20 hours, 41 minutes, 50 seconds)

11. Small Hybrid Turret V (4 days, 21 hours, 4 minutes, 50 seconds)

12. Small Blaster Specialization I (25 minutes)

13. Small Blaster Specialization II (1 hour, 56 minutes, 26 seconds)

14. Small Blaster Specialization III (10 hours, 58 minutes, 34 seconds)

15. Small Blaster Specialization IV (2 days, 14 hours, 5 minutes, 30 seconds)

16. Medium Hybrid Turret V (14 days, 15 hours, 14 minutes, 30 seconds)

17. Medium Blaster Specialization I (41 minutes, 40 seconds)

Total time: 28 days, 22 hours, 30 minutes, 20 seconds

 

Som du ser, så er det bare mengden skills og såkalte supportskills (som Motion Prediction), som avgjør om du kan bruke Tech1 (T1) eller Tech2 (T2). Forskjellen på disse to er hvor langt vekk du kan skyte, skade den gjør og T2 tar litt mer PG (powergrid) og CPU (prosessor) av skipet ditt.

Sånn generelt kan man kanskje si at T1 er standard, og T2 er spesialisering. Men ikke nøl med å trene til T2.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Ettersom Tech 2 gjerne bruker med power grid og cpu er det også viktig å få trent Engineering, Weapon Upgrades og etter hvert Advanced Weapon Upgrades for å få optimalisert fitting på skipet.

 

Ville vel prioritert å få Engineering og Weapon Upgrades til lvl 4, så og så vente med de siste levlene til man har trent mer spennende skills.

Lenke til kommentar

Ser du skrev kite, mens du mente fitte... Kiting er en egen taktikk i EVE, mer om det senere :p

 

Vil egentlig kanskje anbefale deg å joine EVE University. De har mange klasser man kan bli med på, både bare forelesninger og field trips der man flyr ut hele klassen og prøver seg.

Og de lærer selvfølgelig bort alt mulig rart man kan drive med i EVE. Nettsidene deres er også et veldig fint oppslagsverk, og jeg bruker det stadig selv.

http://www.eveuniversity.org/ Kunnskapsbiblioteket ligger på linken UniWiki til høyre der.

 

De har også eksempel-fitting til mange skip, her er for Thorax (var bare den ene, og den er for PvP):

http://wiki.eveunive...vP_Shield_Basic

 

Nå vet ikke jeg hva du driver med, og det er PvE (skyte NPC'er) eller PvP (skyte andre spillere), men regner litt med det er PvE

 

Ganske stadard fit for PvE:

[Thorax, PvE]

5x 200mm Railgun I (Antimatter Charge M)

 

10MN Afterburner I

2x Tracking Computer II

Cap Recharger II

 

Damage Control II

Medium Armor Repairer II

Armor Kinetic Hardener II (*)

Armor Thermic Hardener II (*)

Magnetic Field Stabilizer II

 

3x Medium Capacitor Control Circuit I

 

De modulene over som er lilla, de bør du trene til å bruke med en eneste gang. T2 tank gjør veldig mye for hvor mye damage du kan tåle, og disse modulene kommer du til å bruke hele tiden. Og de to med stjerne kan byttes ut før et oppdrag, så du får mye resist på de damage typene de du skal ta skyter deg med. Tracking Computer'ene kan også byttes med Cap Rechargers hvis du har problemer med capacitor. Og du får selvfølgelig alle modulene i T1 versjon.

Jeg vet ikke hvordan denne passer til ditt PG og CPU budsjett, du får nesten bare prøve i EFT.

EFT er forresten et program til Windows igjen, men dette kan du eksperimentere med fittings på skip, og det henter ut dine skills og slik, så du kan se akkurat hva du får, og om ting passer og sånn, før du kjøper alt i EVE. Vil si det er mer viktig enn EveMon.

Her finner du EFT: https://forums.eveon...g=posts&t=24359

 

Som sagt, hvis det er noe du heller vil snakke med in-game, så har du navnet mitt i spillet.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Vel, uten noen ting på skipet, så kan du jo ikke gjøre annet enn å bare fly rundt. Noe av poenget med EVE er jo å bruke gunnerene. Og da bruker gjerne de sine gunnere på deg, så da må du prøve å overleve lengre enn dem... Men du kan få gjort samme jobben med T1 utstyr f.eks, men da er det større sjangs for at alt går i lufta, og du har kanskje ikke overtaket lenger, det er det alt handler om, å ha overtaket på en eller annen måte. Enten et bedre skip, bedre taktikk eller bedre venner... (eller flaks)

 

edit:

Sjekket fitten min for den Thoraxen igjen, og det er jo ikke mulig for en helt ny å putte det på skipet sitt... En person uten skills bruker 435 av 330 CPU og 1020 av 820 PG.

I stad var det mine skills som gjaldt når jeg fittet den opp (390/417 CPU og 956/1025 PG). Sier litt om hva skills har å si for hva du kan fly, og jeg mener at det understreker mitt tidligere argument om at man ikke bør fly noe før man kan fly det godt.

Skip + fitting koster 40.000.000 ISK.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Man kan helt sikkert gjøre det der litt billigere ved å bytte rundt på rigs. F.eks. kjøre uten rigs, men med en Cap Recharger i mid. Bytte Magnetic Field Stabilizer i Capacitor Control Circuit og Rigs til Medium Hybrid Collision Accelerator + Medium Hybrid Burst Areator. Et siste alternativ kan være å flytte litt tanking til rig slots, med medium anti-kinetic rig, medium auxiliary nano pump og medium nanobot accelerator. Jeg synes å huske at cap recharge rigs er blant de dyreste rigene.

 

Så vidt jeg husker er ikke Damage Control effektivt for tanking med den setupen heller, så der kan man kanskje bytte til Energized Adaptive Nano Membrane eller enda en rase-spesifikk hardener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...