Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Mister album og tracknummer gjør ingenting. Jeg har orginalene på serveren uansett.

 

Og synes også det var plagsomt at Album vistes i displayet. Men jeg er tydeligvis en krevende person. :p

 

Er det bare meg, eller er lyden fra D2`en finere å høre på, enn om man brukte en MP3 CD i spilleren i bilen?

Eg har ein mappestruktur som ser sånn ut: artist/album/01 Låt.mp3 i tillegg til komplett ID3-tag. Navigeringa går som smurt.

 

Om du har betre lyd på D2-en er avhengig av kor god CD-spelar du har.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker jeg skal gå til innkjøp av Cowon D2 DAB nå snart. Har hatt iPod Nano (eller, "lånt" dama sin) i over et år nå, men ettersom jeg har kjøpt meg Beyerdynamic DT770Pro, holder ikke lyden fra den lenger. Dessuten tiltrekkes jeg av Cowon D2s gode batterikapasitet og alle funksjonene.

Er det noen som har noen erfaring mer kombinasjonen av MP3-spilleren og headsetet? Og hvordan er kvaliteten? Og er det noen som vet om Cowon kommer til å slippe en ny versjon i nærmeste fremtid?

 

Headsettet som følger med kan du bare kaste. Bruker min i kombinasjon med en Portapro og det fungerer utmerket.

Det positive med spilleren er overlegen batterikapasitet, flott skjerm, knallgod lyd og at det eksterne minne blir integrert i musikk katalogen.

Det negative er UI'en (user interface) som jeg irriterer meg grønn over, selv om en har mulighet til både å endre themes og å bruke flashskin (men da ryker muligheten til å føre over playlists pga firmware.

 

Cowon burde stjelt/lånt litt fra interfacen til feks Zen:M, som jeg mener er mye mer brukervennlig.

 

Swank

Lenke til kommentar
At du kan kaste det medfølgande stemmer, men eg ville spandert på både den og deg noko betre enn PortaPro.

 

Det kan så være, men jeg synes nå at Koss PP er et allsidig headsett og som en sier, smaken er som baken :-)

Men som jeg nevnte, det som har begynt å irritere meg mer og mer er brukergrensesnittet. Har ventet nå i en evighet (føles iallefall sånt) på en ny firmware som skal fikse ALT jeg irriterer meg over :p

Det jeg elsket med Zen:M (før den sa takk for seg) var muligheten til å bl.a. lage PL "on-the-go". Alltså hvis jeg hadde fyllt opp disken (før jeg gikk på jobb)med 2-3oo nye sanger med artister jeg ville sjekke ut, så kunne jeg LETT både slette de jeg ikke likte og føre over de sangene jeg syntest var bra over på en egen playlist. For deretter når jeg kom hjem igjen og synkronisere de "godkjente" sangene mot musikk biblioteket på hjemmepc'en.

Jeg vurdere faktisk sterkt å skaffe meg enten en Creative Zen eller Microsoft Zune får å få denne muligheten igjen. Synd egentlig, for ellers er jeg kjempeførnøyd med D2'en.......

 

 

knawS

Lenke til kommentar
Hva er det som er så dårlig med brukergrensesnittet? Jeg synst det er greit jeg!

 

Bare det med synkronisasjon?

Synes det er ganske greit jeg også, men det er nok noe problematisk for folk som vil bruke den uten å se på skjermen.

 

Ellers er det noen detaljer som kunne vært bedre, men jeg er i hvert fall fornøyd.

Lenke til kommentar
Hva er det som er så dårlig med brukergrensesnittet? Jeg synst det er greit jeg!

 

Bare det med synkronisasjon?

 

Synkroniseringen, PL og litt rotete biblioteksystem. Hvis du sjekker andre mp3 spillere så vil du se at de er en del bedre på å håndtere musikk biblioteket, men for all del, det fungerer på et vis.

Skulle bare ønske at en spiller med så bra lydkvalitet og batterikapasitet som D2'en også kunne trumfet gjennom en bedre og mer effektiv UI.

Som sagt har jeg tidligere hatt Zen:M, som jeg sammenligner med, og min oppfatning er at den hadde en mye mer brukervennlig UI.

 

swank

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

2: bruker mer batteri, ikke mye, ikke viktig

3: DAB bruker 4.xx firmware, normal bruker 2.xx og 3.xx. DAB versjonen ligger ofte etter når det gjelder støtte for ditt og datt, themes etc.

Lenke til kommentar

Heisann! :)

 

Min gamle 30 gigabytes iPod begynner å bli litt i eldste laget, dermed er det duket for søken etter en arvtager.

Anskaffet meg et gudommelig fantastisk Beyerdynamic DT770 80 Pro for ikke så lenge siden, og iPodens forsterker er litt i svakeste laget...

Jeg vurderer å invistere i en slik en:

Cowon D2 16 GB

Og jeg har lyst til å utvide minnet med et slikt et:

32 Gigabytes SDHC

 

Støtter D2 såpass store minnekort? -Og vil kortet trekke mye strøm/prosesskraft fra spilleren?

 

Jeg jogger også en del, iPoden fungerer fint til dette og jeg har tenkt å fortsette å bruke den til jogging så lenge det er liv i stakkaren.

Det greie med iPoden er at det lett lar seg gjøre å bla frem og tilbake på spillelisten med et enkelt trykk utpå bukselomma.

Er det noen som har joggeerfaring med D2'en?

 

Hvordan vil D2'en reagere på litt mer...aggresiv lommeristing forårsaket av jogging? -Kan det være skadelig for minnekortet på noen måte?

Endret av Earl_Grey
Lenke til kommentar
Heisann! :)

Økseskaft.

 

Støtter D2 såpass store minnekort? -Og vil kortet trekke mye strøm/prosesskraft fra spilleren?

Ja og nei/nei.

 

Jeg jogger også en del, iPoden fungerer fint til dette og jeg har tenkt å fortsette å bruke den til jogging så lenge det er liv i stakkaren.

Det greie med iPoden er at det lett lar seg gjøre å bla frem og tilbake på spillelisten med et enkelt trykk utpå bukselomma.

Er det noen som har joggeerfaring med D2'en?

Ikke joggeerfaring men gå tur i regnvær med D2-en i lommen i buksa under regnbuksa erfaring. Den er ikke den beste til slikt, men du kan bruke knappene på topp til å bla frem og tilbake i spillelisten. Du må riktignok fjerne touchlåsen hver gang du vil endre volum hvis du gjør det.

 

Jeg antar det burde gå an å få tak i en kabelforlenger med volumkontroll til øretelefonene hvis det skulle bli noe problem.

 

Hvordan vil D2'en reagere på litt mer...aggresiv lommeristing forårsaket av jogging? -Kan det være skadelig for minnekortet på noen måte?

Det tviler jeg sterkt på. Den er solid så det holder. Du må nok slenge den inn i en malingblander for at risting skal bli noe problem, slik er nå i hvert fall inntrykket jeg har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...