Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var 8GB-versjonen bestilt, sammens med et 8GB SDHC-kort (1764 eller noe tilsammen). Hadde først inne en bestilling hos xd.no på en Creative Zen, men xd.no var noe jævla drit, så jeg sletta ordren. Når jeg skulle gjøre samme bestilling hos Komplett, kom jeg over d2'en, og jeg kom til å tenke på at jeg nettopp fikk lønning. Og når jeg nå har satt meg inn i mulighetene til d2, er valget klart.

 

Så, noen som har noen stilige tema/flash skins å anbefale? Helst noen som ser litt like ut (har forstått det sånn at flash skinsa bare vises ved avspilling). Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Bruker også samme type skins som thrice. :)

Men en ting som er litt irriterende er at hele greia burde være vertikal og ikke bare avspilling-greia/moduset.

 

Jeg har et lite problem med spilleren min, når jeg er inne på "music library" og går inn på "tracks" så viser spilleren at det er dobbelt av alle sangene. Men når jeg kobler D2en til PCen viser den ikke at jeg har dobbelt..!? Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hva slags kort er det den her støtter? SD, er det microSD, miniSD, Secure Digital eller Memory Stick Duo?

 

SD = Secure Digital. microSD og miniSD kan brukes med adaptere. Den støtter også SDHC og microSDHC/miniSDHC, som er Secure Digital High Capacity, kort sagt alle SD kort fra om med 4GB og op til 32GB (høykapasitets)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Har et par spørsmål angående d2en;

1. Er det nødvendig med ekstern beskyttelse eller klarer den seg fint lommen

2. Ser dere har nevnt vostok her som nettbutikk men den er billigere hos komplett(dog kan bli dyrere grunnet frakt osv)

3. Jeg har store hender og store fingre, vil det kunne by på noe problem?

4. Da jeg kun er interessert i å høre på musikk (har ikke noe behov for å se på film osv på noe håndholdt) er iRiver7 et bedre kjøp? (har hørt at iriver 7 har en knotete meny og at den da er knotete til hverdagsbruk, er det sannhet i dette?)

 

mvh stian

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

iaudio 7, ikke iriver. iriver er et helt annet merke, som ikke har laget annet enn søppel i det siste. har du ike bruk for video så synker D2ens verdi litt IMO, da den er relativt stor motfor spilelre bedre egnet til kun musikk. i7 er litt knotete dog så D2 kan allikevel være et godt valg, og når du har store fingre er stor skjerm et pluss. du skal nok ikke ha noe problem å navigere D2 med store fingre, men knapper er allikevel bedre. komplett sin prising på D2 gir overhodet ikke mening, og kun 2GB versjonen er billigere der - og de har ikke 16GB. i tillegg har vostok bedre utvalg på tilbehør og ikke minst bedre service. fraktprisen er dog billgiere på komplett så om du skal ha 2gb eller 8GB uten ab (koster liek mye på begeg steder) og ikke trenger tilbehør, er komplett billigst

Lenke til kommentar
1. Er det nødvendig med ekstern beskyttelse eller klarer den seg fint lommen

 

Min har i hvertfall klart seg fint et halvt år uten beskyttelse i samme lomme som mobilen :)

 

Selv bruker jeg ikke spilleren til video, og synes egentlig menysystemet og touchscreen-greia er noe dritt, men lyden som kommer ut veier opp for det.

Lenke til kommentar

Da var d2-en min i hus, og har akkurat fått lada den, og installert ny firmware. Har loka litt rundt på iAudiophile.net, og jeg er bare så sykt overrasket over alle bruksområdene og mulighetene denne spillern egentlig har. Var til og med en som hadde laget en liten wiki-applikasjon basert på wikipedia sin sos barnebyer-database eller noe (en litt mindre og forenklet versjon av wikipedia) - det er jo rett og slett genialt!

 

Da var det bare å hive inn et fint theme og et kult flash-skin og alt av media, så skal det bli vei i vellinga!

Lenke til kommentar

Da var min d2 8gb i hus :)

 

Lurte bare på en ting, hele firmware greiene er noe forvirrende, det står på det fleste flash-skinsa "for 3.54" fungerer disse også på 3.57?

 

Lyden er for øvrig herlig, er redd for at lommeboka kanskje kommer til å oppdage enda et hull på et senere tidspunkt

Lenke til kommentar
Da var min d2 8gb i hus :)

 

Lurte bare på en ting, hele firmware greiene er noe forvirrende, det står på det fleste flash-skinsa "for 3.54" fungerer disse også på 3.57?

 

Lyden er for øvrig herlig, er redd for at lommeboka kanskje kommer til å oppdage enda et hull på et senere tidspunkt

 

De fleste for 3.54 burde funke for 3.57, i allefall slik jeg har forstått og opplevd det.

Lenke til kommentar

Hmm, kan en ikke slette sanger som er på minnekortet gjennom spilleren? Prøvde å slette en sang, men fikk "supported file not found" eller noe lignende og jeg har en mistanke om at den ligger på minnekortet.

Finnes det noen måte å få opp minnekortet gjennom spilleren på PC'en eller må den kobles inn eksternt (osm jeg har gjort før)?

Lenke til kommentar
Finnes det noen måte å få opp minnekortet gjennom spilleren på PC'en eller må den kobles inn eksternt (osm jeg har gjort før)?

 

Både spilleren og minnekortet skal dukke opp om du kobler spilleren til PC'en.

 

Som regel må du det, ettersom "AVI" ikke sier noe om hvordan filen er kodet. Kun at det faktisk er en videosnutt.

Du kan bruke det programmet som følger med, eller et alternativ, som f.eks. iRiverter med D2-profil (min favoritt). :)

 

For Linux-brukere har noen laget et enkelt script.

Endret av miceagol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...