Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Hm, så denne tråden. Jeg sikler litt på Cowon D2 16GB, men klarer ikke å bestemme meg om den er verdt pengene eller ikke.

 

Har hatt diverse ipoder så langt, men kunne tenkt meg å prøve noe annet.

Vurderer også 120gb Ipod Classic, men trenger ikke så mye plass.

 

Det som bekymrer meg litt med Cowon spilleren er at den har typisk "gammel" touch teknologi, har hatt ipod touch og har iphone. Meny systemet virker også gammeldags og tungvindt.

 

Noen som har noe å si om touch funksjonen på denne og hvordan den er i bruk?

 

En annen ting, har den en database som rangerer musikk etter album,artist o.l eller browser man bare mappe struktur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikkje kva slags ny touchteknologi det finnes, men eg synest den fungerer heilt greit, som forventa på ein spelar. Eg gjer sjeldan meir enn å navigere fram til ei låt og starte den.

 

Du kan navigere etter mappestruktur eller ID3-tag, dersom den har nok informasjon til å kunne navigere etter. Fungerer heilt supert for min del, eg har all nødvendig informasjon for å navigere etter ID-tag.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at spilleren er buggete?

Kjedet meg på flyplassen, så drev og la til sanger til Dynamic Playlist.

Mens jeg bladde nedover i musikkbiblioteket hang den seg plutselig opp og viste samme albumet eller mappenavnet om og om igjen. Alle sangene hadde mistet titlene sine. Det var bare ikonet for sangen som viste seg. Sjekket etterpå annen informasjon som vises av id3-tagger (Artist, Albums, Genre...) men de viste bare unknown og selve sangene hadde som sagt ingen tittel.

 

Alle id3-taggene er visst slettet. Trodde det skulle hjelpe å bare koble den til pc'en for å oppdatere musikkbiblioteket, men det hjalp ikke... Må jeg kopiere sangene over på nytt?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du klarer å oppdatere alle id3-taggene bare ved å koble spilleren til pcen. Jeg hadde nok bare overført sangene på nytt.

 

Selv har jeg ikke opplevt av id3-taggene har blitt slettet, men den har vel hengt seg opp to ganger i løpet av et halvt år! ;)

Lenke til kommentar

Har opplevd noe lignende. D2 er litt sensitiv for enkelte filer, filnavn og tags. I stedet for at spilleren sier i fra om det, får du symptomene du nevnte. Det jeg gjorde var å laste over et og et album, og starte spilleren mellom hver opplasting, slik at jeg kunne pinpointe problemalbumet. Husker ikke spesifikt akkurat hva som var skylden, men jeg har opplevd problemer pga.:

  • fremmede filer i albummappen (f.eks. cue/log-filer)
  • Coverbilde i png-format med filnavn cover.jpg

Lenke til kommentar

Hei vurderer å kjøpe D2, men har ett lite spørsmål. Er ikke så veldig teknisk av meg, men hvis jeg har forstått det riktig så fungerer det å bruke D2 med vanlig SD-kort(som feks dette)?

 

Ett lite tileggspørsmål som egentlig ikke har noe med S2 å gjøre til slutt, hvis dere skulle anbefalt en mp3-spiller med mye plass(helst over 30gb) som ikke er iPod, og får plass på ett budget på 2500kr, hva ville det vært?

 

EDIT: Feil link..

Endret av Exinic
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hei vurderer å kjøpe D2, men har ett lite spørsmål. Er ikke så veldig teknisk av meg, men hvis jeg har forstått det riktig så fungerer det å bruke D2 med vanlig SD-kort(som feks dette)?

 

Ett lite tileggspørsmål som egentlig ikke har noe med S2 å gjøre til slutt, hvis dere skulle anbefalt en mp3-spiller med mye plass(helst over 30gb) som ikke er iPod, og får plass på ett budget på 2500kr, hva ville det vært?

 

Det du linker til er SSD, solid state drive. Har ikke noe med SD kort, secure digital, å gjøre

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål om ID3-tagging. Jeg bruker programmet Mp3tag for å tagge musikken jeg har på data'n. Og jeg har merket at noen sanger spilles av i ikkekronologisk rekkefølge, altså f.eks. sang 3 spilles før sang 1 i et album, selv om både filnavnet og ID3taggen sier at sengane er tagget, og derfor også burde spilles av i riktig rekkefølge. (dette skjer forsåvidt ikke bare på spilleren, men også i winamp. Både mp3 og FLAC)

 

hva kan det komme av, og hvordan kan det rettes opp?

Endret av njm
Lenke til kommentar
Bare ett siste spørsmål. På produktsiden står det følgende "Fungerar endast med SDHC kompatibla produkter! Ej kompatibel med vanliga Secure Digital (SD)". Men siden du bruker det, så fungerer det vel med D2?

Cowon D2 ble gitt SDHC støtte rundt firmware 2.3/4/5 (er litt usikker).

 

Det de mener med den beskrivelsen er at du ikke kan bruke det kortet i vanlige SD kortlesere, men det er ikke noe problem med D2. Som sagt, jeg bruker det kortet selv og det fungerer helt fint.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Så vidt eg hugsar leser D2-en coverbilete direkte frå filene, difor er det unødig å ha det liggande i mappene. Alle overflødige filer kan fjernast. M3u, cue, log, txt, jpg osv. kan skape kluss. Ha kun lydfilene i mappene.

 

D2'en støtter også cover i jpg format, om du kaller den cover.jpg og legger den i albummappa. Har ikke opplevd problemer med de filene. Det er raskere å kopiere bildefilen direkte i mappen enn å legge den inn i hver enkelt musikkfil med MP3Tag, synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Så vidt eg hugsar leser D2-en coverbilete direkte frå filene, difor er det unødig å ha det liggande i mappene. Alle overflødige filer kan fjernast. M3u, cue, log, txt, jpg osv. kan skape kluss. Ha kun lydfilene i mappene.

 

D2'en støtter også cover i jpg format, om du kaller den cover.jpg og legger den i albummappa. Har ikke opplevd problemer med de filene. Det er raskere å kopiere bildefilen direkte i mappen enn å legge den inn i hver enkelt musikkfil med MP3Tag, synes jeg.

 

raskere, men ikke akkurat renere. tar ikke mye lenger tid å tagge bildet i filene og da ligger det der uansett

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål om ID3-tagging. Jeg bruker programmet Mp3tag for å tagge musikken jeg har på data'n. Og jeg har merket at noen sanger spilles av i ikkekronologisk rekkefølge, altså f.eks. sang 3 spilles før sang 1 i et album, selv om både filnavnet og ID3taggen sier at sengane er tagget, og derfor også burde spilles av i riktig rekkefølge. (dette skjer forsåvidt ikke bare på spilleren, men også i winamp. Både mp3 og FLAC)

 

hva kan det komme av, og hvordan kan det rettes opp?

 

ingen som har noen gode råd?

 

støtte forresten også på noe annet: Jeg hørte gjennom et album(gjennom ID3-søk), og fant ut at det hadde sneket seg inne en ukjent sang. denne sangen er fra et annet band, og har fått navnet til en video jeg har ligende i videomappa. skjønner ikke hvordan den har sneket seg inn i det albumet da den ikke har noen ID3 tag, og egentlig ikke skal eksistere i det hele tatt. skakkjørt firmware eller?

Endret av njm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...