Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
hvis den kan lade når det ikke er datatilkobling, ja

 

edit: noe den ikke kan ifølge mine egne notater fra da jeg hadde den:

http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=24428

 

Du kan spille mens du lader hvis du bruker Rockbox firmware. Den installeres ved siden av den originale og fungerer som en slags dual-boot løsning.

 

rockbox er piss. om du hadde kjent de utviklerne der hadde du boikottet dem du og, afen meg bedre å kjøpe kjøttdeig laget av babyer enn å støtte de folka der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har de gjort for noe galt da, Ødegård? Bortsett fra å lage gratis alternativ firmware til en haug med spillere?

 

Edit: Jeg er klar over at utviklingen av Rockbox til D2 fortsatt er på et svært tidlig stadium, men versjonen jeg har fungerer i hvertfall mer enn bra nok til å spille musikken min de gangene jeg må lade samtidig. Den klarer dog ikke å lese fra minnekortet, eller lagre innstillinger enda...

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hva har de gjort for noe galt da, Ødegård? Bortsett fra å lage gratis alternativ firmware til en haug med spillere?

 

Edit: Jeg er klar over at utviklingen av Rockbox til D2 fortsatt er på et svært tidlig stadium, men versjonen jeg har fungerer i hvertfall mer enn bra nok til å spille musikken min de gangene jeg må lade samtidig. Den klarer dog ikke å lese fra minnekortet, eller lagre innstillinger enda...

 

 

De er veldig arrogante jævler hele gjengen. ingenting noe dere kommer til å få vite noengang men har mine grunner

 

rockbox er piss. om du hadde kjent de utviklerne der hadde du boikottet dem du og, afen meg bedre å kjøpe kjøttdeig laget av babyer enn å støtte de folka der.

 

Kan du ikke gjøre en generell test av Rockbox på anythingbutipod der du utdyper dette litt mer (og tar med denne beskrivelsen av utviklerne)? :)

 

Er visse ting jeg aldri kommer til å skrive førstesidepost om. På toppen av den listen er rockbox. har med vilje ignorert dem og har unnlatt dem fra artikler der det kunne vært relevant, de fortjener ikke gratisreklame

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Nei, du har vel dine grunner. Der forsvant i hvertfall intrykket mitt av anythingbutipod som et seriøst objektivt nettsted.

 

Hadde du hatt samme erfaring med de jævlene som meg hadde du vært overrasket over at de fortsatt har lov å være der. var nummeret før vi kasta ut hele gjengen og bannet rockbox fra hele siden.

Lenke til kommentar

Bannet dem fra siden? Har dere noen form for samarbeid nå (fortsatt) da?

 

Uansett er det i mine øyne uprofesjonelt å omtale utviklere på den måten uten noen form for begrunnelse. I hvertfall som en talsmann for en kommersiell nettside.

 

Dette ble jo ganske off topic, men jeg har i hvertfall ingen negative opplevelser i forhold til Rockbox.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Rockbox for e200 har sitt eget delforum der hovedutviklerne har moderatorrettigheter.

 

Rockboxfolkene gjorde det relativt klart at de utviklet firmwaren for egen bruk og ga blanke faen i alle andre som ville bruke det, og kalte abi sine forumbrukere for idioter fordi de stilte spørsmål som var så åpenbare for geniene som satt og programmerte alt det der. generelt en holdning om at "det er bare vi som er perfekte nok til å bruke det her, alle andre er idioter". ABi var og er en stor portal for rockbox, så når utviklerne sitter der og fornærmer brukerne våre er det ikke rart vi vurderte å droppe rockbox fra forumet. Nettop derfor gidder jeg heller ikke å gi dem noe gratisreklame, hvis de mener de er så perfekte kan de få sitte der og utvikle firmware til eget bruk. Open source er et fint konsept helt til utviklerne blir så høye i hatten at de mener de burde bli båret på gullstol.

Det er selvfølgelig ikke alle som er slik, men desverre en altfor stor del av rockbox samfunnet.

 

Forøvrig, et par ting du bør få klinkende klart:

-PÅ abi er jeg skribent. her er jeg forumbruker. De to sidene har absolutt ingenting med hverandre å gjøre overhodet og jeg er ikke talsmann for siden utenfor siden i seg selv. Det er forøvrig en blog, og vi er ikke så høye i hatten som han som driver amobil som skriver artikler der han omtaler seg i tredjeperson, fyller halve siden med bilder av seg selv og bruker "jobbtittelen" sin i alt han gjør. Jeg kunne godt signert alle poster her med "jobbtittel" og linker tilbake til abi, hadde sikkert vært mye enklere om folk visste at tipsene jeg gir til spillere o.l er basert på den erfaringen og ikke at jeg er enda en som løper rundt med portapro og roper "wee" mens britney spears spilles på ipoden. Jeg gjør allikevel ikke det, fordi på det forumet her er jeg privatperson, og det jeg sier har overhodet ingen tilknytning til abi sin offisielle mening etc etc. Det samme gjelder uttalelsene om rockbox i denne tråden, at de nesten ble kastet ut fra abi er en anekdote med samme utgangspunkt som min personlige mening men ikke abi sitt offisielle standpunkt. Forøvrig er roclbox folka fullstendig klar over at jeg ikke liker dem, sørger for å opplyse dem om det hver gang jeg ser dem utenfor abi, og de utsagnene de har komemt med lå en gang i tiden ute et eller annet sted, men gudene vet hvor.

 

Profesjonelt sett kan jeg ikke snakke dritt om dem når jeg er "på jobb", fordi det er min personlige mening, men samtidig trenger jeg ikke å skrive om dem overhodet. Som skribent på har jeg full rett til å ignorere deler av markedet, hadde det ikke vært moro, hadde jeg ikke giddet jobben. Det er så mye å ta av når det gjelder emner å skrive om at det alltid vil være snakk om å selektivt velge ut det man selv vil. Siden er i vekst og besøkstallene stiger hele tiden, men tid og stunder vil vi ha flere skribenter og prøve å dekke enda mer - spesialiserte skriventer per merke etc. Foreløpig er det opp til den enkelte av oss å plukke ut det vi selv vil bruke tid på. Om rockbox vil ha omtale er det tre andre skribenter på siden, men hos meg har de brent brua med oppførselen sin ovenfor brukerne våre.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Okay, jeg har forsåvidt selv sett noen litt ufine poster av utviklerne (men de er det ganske mange av). Jeg vil likevel ikke fraråde noen å bruke Rockbox, eller kalle det "piss", når det gir D2 funksjonalitet som den originale firmwaren ikke kan gi.

 

Det ble mye off topic nå, så pm er kanskje mere passende hvis vi ikke er ferdige :)

Lenke til kommentar

Da var den bestilt!

16 Gigabytes D2 og 32 Gigabytes minnekort.

Wiii! Gleder meg noe helt sykt :!:

 

Vurderer å kjøpe et slags etui/futteral med tid og stund, dette virker temmelig funskjonelt, ser pent ut.

Er det noen her som har noen anbefalinger å komme med, så tar jeg gjerne imot? :)

 

Finner bare beskyttelsesfilm for D2 på vostok sine sider, den virker grei nok den.

Men har lest et sted at det er flere typer der ute å velge i, blant annet "ultra clear" og "glare free" varianter (mener det var på abi.com-forumet).

Er disse mulig å oppdrive i norge? -og hvilken tror/mener dere er "best" :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Når jeg hadde D2 hadde jeg noreve vesken. Svindyr (350 kr) men var eneste på det tidspunktet. Den på vostok holder nok dog i massevis.

 

Når det gjelder skjermbeskytter, er ikke det noe du bør kjøpe i norge. Jeg har prøvd mange, både offisielle, anti glare og annet, og holder meg til dealextreme sine 5 kroners. De er mer enn gode nok og faktisk bedre enn mange dyre. Anti glare greiene er ubrukelig fordi de ikke er så gjennomsiktige som de skal had et til og det ser litt ut som en plastmappe (sånn ruglete sak man har papir i)

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3808

jeg pleier å kjøpe 10 av gangen og bruke bulkrate koden i handlekurven. Da koster de 89 cent per stk, som tilsammen med sporingsnummer for bulkrate blir under 11 dollar - atlså 80 kr for 10 stk motfor 60 kr for èn. Så kan du bytte ut så mye du vil uten at det koster deg noe særlig

Lenke til kommentar
Der var skjermen ødelagt... Tror jeg? Noen måte jeg kan fikse det her på? Alt funker som det skal (touch over hele skjermen, osv).. Men det ser jo ikke så bra ut.

 

dsc00093mb5.th.jpgthpix.gif

 

Det er ikke en eneste ripe på skjermen, så jeg regner med det er en klemskade. Går det på garantien? Som "indre skade" eller no?

 

Er det noen grunn til å vente på d3, eller burde jeg bare kjøpe en ny?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Der var skjermen ødelagt... Tror jeg? Noen måte jeg kan fikse det her på? Alt funker som det skal (touch over hele skjermen, osv).. Men det ser jo ikke så bra ut.

 

dsc00093mb5.th.jpgthpix.gif

 

Det er ikke en eneste ripe på skjermen, så jeg regner med det er en klemskade. Går det på garantien? Som "indre skade" eller no?

 

Er det noen grunn til å vente på d3, eller burde jeg bare kjøpe en ny?

 

det der får du ikke på garantien nei. hvis spilleren er mindre enn 6 måneder gammel, så er det ifølge forbrukerloven butikkens plikt å bevise at det var din skyld og ikke at det skjedde av seg selv (noe som faktisk kan skje), men da skal du jaggu krangle lenge

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

D2 støtter både file/folder og ID3 browsing. Det vil si at om du bruker ID3 så lager psilleren en database av alle sangene og du finner dem etter artist/tittel etc uansett hvor de er. Om du bruker file/folder så går det på filnavn og mappenavn, og da er det naturligvis to forskjellige bunnmapper - en for internminne, en for minnekort.

Lenke til kommentar
Har tenkt å ønske meg en slik spiller til jul. Men jeg lurer på to ting: viss man kjøper et ekstra minnekort, vil da minne fordele seg? (internt - ekstra). Og om man tar ut kortet , hvordan vil minne da fordele seg.

Ja og nei, avhengig av korleis du navigerer.

 

Med minnekort i vil du få opp to mapper under "Folders", "D2" og "D2 Ext" trur eg det var. Når du navigerer vidare innover er det som normal mappestruktur.

 

Når du bruker Artist, Album, Genre osv. til navigering så får du opp alt på heile D2-en, både internt og eksternt minne. Om du har eit album av Metallica på internminne og eit på eksternminne og navigerer deg til Artist-> Metallica så vil du få opp begge albumene.

 

Om du tar ut kortet vil sjølvsagt musikken som ligg på minnekortet forsvinne og du vil stå igjen med kun "D2" under "Folders".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...