Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Har en D2 8gig, men har et problem som kommer ofte. Først og fremst henger den av og til, men det er ikke noe værre en at en restart trengs. Det store problemet er at av og til så blir databasen helt tullete, og den viser kun mappe-struktur som ser slik ut Musik/D2/D2 etc etc, og mange mapper som heter D2.

 

Hvis jeg kobler den til pc'en og ser på mappene, så ligger alle de riktige musikkmappene med mp3 filene der også. Hva kan jeg gjøre for å unngå at dette skjer? Ufattelig irriterende når det skjer akuratt i det du er på vei ut døren og skal på en lenger busstur.

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den viser kun mappe-struktur som ser slik ut Musik/D2/D2 etc etc

 

Har hatt samme problemet selv, sammen med mange andre. Noen mener at det kommer av for mange filer blir kopiert over til spilleren på en gang. Jeg har nå lagt over maks 5-6 album av gangen, før jeg starter spilleren igjen. Ser ut til å funke greit nå, men det er en skikkelig dritt-bug..

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Det kommer en ny firmware som vi vil legge på vår side før sendingene starter.

 

Og jeg regner selvfølgelig med at du gir oss et lite hint når den tid kommer :yes:

 

 

EDIT: @Captain Ødegård: hvor får man tak i resistorer til resistansadapteret du forklarer i bloggen/hjemmesiden din?

 

Takker :)

Endret av xdye
Lenke til kommentar
den viser kun mappe-struktur som ser slik ut Musik/D2/D2 etc etc

 

Har hatt samme problemet selv, sammen med mange andre. Noen mener at det kommer av for mange filer blir kopiert over til spilleren på en gang. Jeg har nå lagt over maks 5-6 album av gangen, før jeg starter spilleren igjen. Ser ut til å funke greit nå, men det er en skikkelig dritt-bug..

 

Har prøvd å legge inn nyeste firmware ja. Veldig upraktisk hvis buggen oppstår når man overfører mange filer, da jeg er har en 8gigs playlist på synkronisering. Vel vel, får leve med det.

Lenke til kommentar

hei D2 brukere.

jeg har noen spørsmål til dere, som jeg håper jeg kan få svar på.

- hva er forskjellen på DAB og FM?

- kan mån bruke fingrene til å trykke på skjermen eller må man bruke "pennen" som følger med?

- er det noe forskjell på 2, 4 og 8gb versjonene? annet enn de har forskjellig lagringskapasitet.

- hvilke funksjoner har de?

 

takker for svar.

Lenke til kommentar

Det første spørsmålet ditt kan nok noen andre svare bedre på. Man kan bruke både fingre og penn til å navigere i spilleren, begge to er like enkle. Jeg har festet pennen med en liten stropp på siden av spilleren. Såvidt meg bekjent er det ingen forskjel mellom de ulike størrelsene.

 

I spilleren er det flash-spiller, radio (DAB eller FM), to kalkulatorer, bilde-viser, filmviser, tekstviser og musikkspiller. Det er ikke mulig å koble på nettverk.

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen på DAB og FM radio er vel at DAB er digitalt (Digital Audio Broadcasting) og at FM er analogt. Selv har jeg versjonen med dab, og syns at lyden blir myyye bedre enn med FM-radioen (DABversjonen har både DAB og FM). Når det kommer til firmwareoppdateringer har jeg hørt at spillerne med uten DAB ligger litt foran DABspillerne med fiksing av bugs etc.

Pluss at FM spillerne støtter themes/skins i større grad enn DABspillerne.

 

PS: I april vil NRK starte tv-sendinger over DMB, noe som betyr at de med DABversjonen kan ta inn og vise TV-programmer.

Endret av xdye
Lenke til kommentar
Selv har jeg versjonen med dab, og syns at lyden blir myyye bedre enn med FM-radioen (DABversjonen har både DAB og FM).

 

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Signalmessig får du bedre kvalitet med DAB enn med FM, men når du først har et bra signal med FM er lydkvaliteten bedre. Dette er fordi de fleste kanalene i DAB-nettet sendes med 128 kpbs og 160 kbps MP2-kvalitet, som ikke er kjent for å være så veldig bra.

 

Likevel har jeg DAB selv, siden det er mange fordeler med DAB (ingen søking, visning av tittel på neste sang, etc.) og lydkvaliteten ikke betyr mest når jeg lytter til radio. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
jeg vurderer å kjøpe en D2 og utifra hva jeg har lest skal vist lydkvaliteten være veldig bra? og vil en sennheiser hd555(50 ohm) funke bra med den?

Lydkvaliteten er strålende (IMO) og du burde fint kunne bruke de øretelefonene.

 

EDIT: Sitat fra et forum: "I am using now the yuin PK1 (150 ohms) with my D2 and sounds very good. I have to get to a volume of 35-45 {max er 50}, but the sound is sweet".

 

EDIT2: Bruker selv Beyerdynamic DTX900 (32 ohm) med volumet rundt 20-22 (på sanger uten komprimert dynamic range. Typisk mainstream musikk man får nå vil det være alt for høyt for).

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Skaffet meg en Cowon D2 (ikke DAB) 8 gb med 16 gb minne kort :) , men har et problem , jeg legger inn musikk på minnekortet uten å gjøre noe spesielt , så legger jeg musikk inpå det innebygde minne på spilleren i Music mappen , men spilleren vil bare finne musikken som er på minnekortet ? noen som vet hva jeg gjør feil ? :)

 

kjører FW 2.59 som er det nyeste ifølge Cowon sin side .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...