Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Halve forumet her har vel snart D2 (*leke uskyldig*) så kanskje det vil være på sin plass med en dedikert tråd for diskusjon etc.

 

Nyttige linker for nybegynnere:

 

Cowon D2 anmeldelse (OPS: basert på gammel firmware!): http://www.anythingbutipod.com/archives/20...o-d2-review.php

 

Engelske D2 forum:

http://www.anythingbutipod.com/forum/forumdisplay.php?f=86

http://iaudiophile.net/forums/forumdisplay.php?f=53

 

Kjøpslinker:

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=cowon+d2

http://www.dahle-import.com/catalog/advanc...ywords=cowon+d2

http://www.cdon.com/ (direktelinkhatere, så bruk søk for iaudio d2)

 

Anbefaler å bruke vostok til å kjøpe selve spilleren. CDON har noen ganger tilbud som gjør dem billigst, også PGA porto på kun 29 kr, men kundeservicen der er absolutt ikke-eksisterende, så om man må betale en hundrings ekstra er det verdt det for at man ikke skal ende opp som en drpåpe i havet på et sted som ikke engang har telefonsupport.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Tillater meg å dobbeltposte for å holde førsteposten ren og til info only....

 

Oppdaterte til 3.54 i går, hørt så mye stygt om de nye firmwarene så har utsatt det en stund. Må si jeg elsker flash skin, bruker nå obsidian 3.53b theme og iCowon Flash Skin rotert 90 grader (så hodeteelfonutgangen er på bunn der den hører hjemme). Onscreen volum og tastelås er ganske kjekt, og diger albumart er namnam. Spilleren har heller ikke klikket siden oppdateringen, så da er jeg heldigere enn andre

Lenke til kommentar

Flott med en egen tråd for Cowon D2! Kjøpte meg en 8GB DAB i forrige uke, og det eneste som irriterer meg er noe tull med FLAC-tags (de vises korrekt på PC-en, men ikke på spilleren) og at DAB-versjonen med 4.5x firmware ikke støtter flash skins. Kommer til å kjøpe meg et 16GB minnekort snart også, eventuelt et på 32GB hvis det viser seg å fungere og at det ikke koster like mye som selve spilleren ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Flott med en egen tråd for Cowon D2! Kjøpte meg en 8GB DAB i forrige uke, og det eneste som irriterer meg er noe tull med FLAC-tags (de vises korrekt på PC-en, men ikke på spilleren) og at DAB-versjonen med 4.5x firmware ikke støtter flash skins. Kommer til å kjøpe meg et 16GB minnekort snart også, eventuelt et på 32GB hvis det viser seg å fungere og at det ikke koster like mye som selve spilleren ...

 

Hvis du har venner/familie i USA, så prøv å få kjøpt via newegg. Har et 16GB kort derfra, det koster 59 USD + 5 i porto (til usa adresse altså) nå, A-data.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en 8GB DAB i forrige uke, og det eneste som irriterer meg er noe tull med FLAC-tags (de vises korrekt på PC-en, men ikke på spilleren) og at DAB-versjonen med 4.5x firmware ikke støtter flash skins.

 

Jeg fikset en del tags ved å retagge dem i Mp3tag. Hadde selv problemer med noen tags som viste Unknown og tall i stedet for rett genre.

 

Godt initiativ med egen Cowon D2-tråd, Captain. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Vi er en 3 stykker som har tenkt å bestille fra USA.

 

På newegg.com selges 8gb-versjonen for 189dollar + 16gb sdhc for 60dollar.

 

Vi sender til bestemor som bor der. Hvordan kan hun få det sendt til norge uten at det blir toll og mva?

 

- Cowai

 

Er fote størrelsen på pakken som betyr noe. Om hun tar ut alt av esken og pakker det inn i mindre innpakning, og skriver en verdi som er så høyt opp mot tollgrensen som mulig uten at det går over (eks 32 dollar) per pakke så burde det gå. ingen måte å vite sikkert dog

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Synes å ha lest et sted (for lenge siden) at musikk som legges på minnekortet er knotete å finne frem til i "library". Blir ikke disse filene sortert inn sammen med de som ligger på det innebygde minnet? Mye mulig at dette problemet var på en tidligere firmware..

 

Det er creative Zen... I mappestruktur har du to root foldere kalt D2 og D2 ext som er intern og eksternminnet, mange som klager på at de ikke er bedre integrert, men skjønner ikke helt hvordan de mener at cowon skal gjøre det når det er MAPPESTRUKTUR. C: og D: harddiskene på en datamaskin er da ikke integrert de heller. Ved ID3 browsing, dvs at den går etter artist/album etc, så er det helt integrert

Lenke til kommentar
Ved ID3 browsing, dvs at den går etter artist/album etc, så er det helt integrert

 

Okay, glimrende, da funker det som det skal! Da frister det fælt å legge inn en bestilling i dag gitt.. Eller enda mer - hente den et sted i Oslo med en gang?

 

Finnes det sjapper i Oslo som selger de til ok pris over disk?

Lenke til kommentar
Vi er en 3 stykker som har tenkt å bestille fra USA.

 

På newegg.com selges 8gb-versjonen for 189dollar + 16gb sdhc for 60dollar.

 

Vi sender til bestemor som bor der. Hvordan kan hun få det sendt til norge uten at det blir toll og mva?

 

- Cowai

 

Er fote størrelsen på pakken som betyr noe. Om hun tar ut alt av esken og pakker det inn i mindre innpakning, og skriver en verdi som er så høyt opp mot tollgrensen som mulig uten at det går over (eks 32 dollar) per pakke så burde det gå. ingen måte å vite sikkert dog

 

Det er lov å motta opptil en verdi på 1000 kr om man krysser av for gave. Da er det i alle fall mer sannsynlig at verdien stemmer om tollvesenet skulle åpne pakken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ved ID3 browsing, dvs at den går etter artist/album etc, så er det helt integrert

 

Okay, glimrende, da funker det som det skal! Da frister det fælt å legge inn en bestilling i dag gitt.. Eller enda mer - hente den et sted i Oslo med en gang?

 

Finnes det sjapper i Oslo som selger de til ok pris over disk?

 

D2 selges ikke over disk. Kompletts henteautomat kanskje?

Lenke til kommentar

Disse var i overkant negative.

 

På plussiden burde da både den brede filformatstøtten, minnekortleser og god utgangseffekt vært nevnt. Og denne uttalelsen stemmer ikke helt: "Cowon er alene om å prioritere de åpne formatene OGG og FLAC, og det synes vi er prisverdig selv om utbredelsen av disse formatene er begrenset". Flac er jo det mest utbredte lossless-formatet. Flac er for lossless, slik Mp3 er for lossy. Dessuten er ikke Cowon alene om å tilby flac heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Disse var i overkant negative.

 

På plussiden burde da både den brede filformatstøtten, minnekortleser og god utgangseffekt vært nevnt. Og denne uttalelsen stemmer ikke helt: "Cowon er alene om å prioritere de åpne formatene OGG og FLAC, og det synes vi er prisverdig selv om utbredelsen av disse formatene er begrenset". Flac er jo det mest utbredte lossless-formatet. Flac er for lossless, slik Mp3 er for lossy. Dessuten er ikke Cowon alene om å tilby flac heller.

 

hahaha. Se på hva de har sett på da:

Negativt:

Svak lydkvalitet i medfølgende hodesett, dårlige søkefunksjoner, lite lager, ikke norske menyer.

 

Om det er slike ting man tester etter (minnekapasitet, ja, men med sdhc kortspor er d2 en av de mest mest flashminnekapasitet på markedet) så burde man ikke teste cowon i det hele tatt.

Lenke til kommentar
hahaha. Se på hva de har sett på da:

Negativt:

Svak lydkvalitet i medfølgende hodesett, dårlige søkefunksjoner, lite lager, ikke norske menyer.

 

Om det er slike ting man tester etter (minnekapasitet, ja, men med sdhc kortspor er d2 en av de mest mest flashminnekapasitet på markedet) så burde man ikke teste cowon i det hele tatt.

 

Ja, de testet 4GB versjonen og var negativ til lite minne. De kunne jo likegodt testet 2GB versjonen da og slaktet spilleren enda mer. Håpløs test. Og det med lydkvalitet, ... uff ....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
hahaha. Se på hva de har sett på da:

Negativt:

Svak lydkvalitet i medfølgende hodesett, dårlige søkefunksjoner, lite lager, ikke norske menyer.

 

Om det er slike ting man tester etter (minnekapasitet, ja, men med sdhc kortspor er d2 en av de mest mest flashminnekapasitet på markedet) så burde man ikke teste cowon i det hele tatt.

 

Ja, de testet 4GB versjonen og var negativ til lite minne. De kunne jo likegodt testet 2GB versjonen da og slaktet spilleren enda mer. Håpløs test. Og det med lydkvalitet, ... uff ....

 

fristet til å legge ut en artikkel på abi forsiden... "norwegian trained monkeys review the cowon D2"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...