Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Uff kabel med knapp og Mic til Bw p5, har blitt ødelagt, og varen har gått ut fra hifiklubben.

4,5 eller minijack til "mobil"jack. Kabelen har rykt tror for 3.gang så ikke den mest solide kabel.

Må kjøpe dyr brukt original, eller annen erstatningsvare.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (8 minutter siden):

Nei, er det lett å shoppe der når man bor i Europa? Har faktisk aldri handlet på bukta, bare kanskje noen hifi-nettbøker som jeg fikk nedlasting med en gang.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 minutter siden):

Nei, er det lett å shoppe der når man bor i Europa? Har faktisk aldri handlet på bukta, bare kanskje noen hifi-nettbøker som jeg fikk nedlasting med en gang.

Jaja. Så lenge de har frakt til Norge (evt. Sverige for din del), så er det bare å bestille. Det der var forøvrig første treffet jeg fikk på ebay ved å søke på "B&W P5 mic cable" :) 

Lenke til kommentar

Hei,

Kablet hodetelefon noob her :)


Har brukt mye BT headset, og er vel supernerd på TWS foreks..
Men nå har jeg lyst på noe som låter bedre, primært for stuebruk.
Vil ha amp/dac som både skal brukes på HTPC til forsterker, og som hodetelefonamp..
Har Tidal Hifi.

Vurderer:
Ifi Zen Dac med balansert utgang, 4.4mm Pentaconn. (må kjøpe 5v adapter, da det ikke følger med, for å få "max power")
Philips Fidelio X3 (med 3m balansert kabel inkl. men må få tak i overgang fra 2.5mm til 4.4mm)
Ca. 6500,- inkl alt.
God investering, eller hadde dere kjøpt noe annet til ca. samme pris?

Har også vurdert Audioquest Dragonfly Cobalt, så jeg har litt flere bruksområder. (koble til iPhone, enklere å flytte til Mac på soverom/kontor etc). Blir litt dyrere, ca 7500,-

Any thoughts?

Lenke til kommentar
10 hours ago, BigZ12 said:

Hei,

Kablet hodetelefon noob her :)


Har brukt mye BT headset, og er vel supernerd på TWS foreks..
Men nå har jeg lyst på noe som låter bedre, primært for stuebruk.
Vil ha amp/dac som både skal brukes på HTPC til forsterker, og som hodetelefonamp..
Har Tidal Hifi.

Vurderer:
Ifi Zen Dac med balansert utgang, 4.4mm Pentaconn. (må kjøpe 5v adapter, da det ikke følger med, for å få "max power")
Philips Fidelio X3 (med 3m balansert kabel inkl. men må få tak i overgang fra 2.5mm til 4.4mm)
Ca. 6500,- inkl alt.
God investering, eller hadde dere kjøpt noe annet til ca. samme pris?

Har også vurdert Audioquest Dragonfly Cobalt, så jeg har litt flere bruksområder. (koble til iPhone, enklere å flytte til Mac på soverom/kontor etc). Blir litt dyrere, ca 7500,-

Any thoughts?

Balansert fra amp til headset har lite for seg annet enn at balansert ut ofte har mer power. Fokuser heller på utstyr som objektivt sett måler bra, men samtidig gir deg bra verdi. iFi Zen DAC er vel helt OK til prisen, men ingen høydare sånn egentlig. Sjekk test her:

Ville heller sjekket ut Topping E30 eller D10s DAC, kombinert med Topping L30, Schiit Heresy eller JDS Labs Atom AMP. Evt. en AIO-enhet som Topping DX3Pro eller DX7s.

Les og lær på audiosciencereview.com, mye å lære der. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde et gjenhør med Sennheiser HD598. Ganske god punsj i klokkene som virkelig sparker ifra seg i mine ører. Tror jeg fikk de til jul i 2015, og de låter fortsatt godt. Antageligvis bedre nå som jeg har fått en litt mer voksen forsterker enn usb dongle ampen til 350,- som jeg begynte med den gang.

Lenke til kommentar
o-l-a-v skrev (48 minutter siden):

Balansert fra amp til headset har lite for seg annet enn at balansert ut ofte har mer power. Fokuser heller på utstyr som objektivt sett måler bra, men samtidig gir deg bra verdi. iFi Zen DAC er vel helt OK til prisen, men ingen høydare sånn egentlig. Sjekk test her:

Ville heller sjekket ut Topping E30 eller D10s DAC, kombinert med Topping L30, Schiit Heresy eller JDS Labs Atom AMP. Evt. en AIO-enhet som Topping DX3Pro eller DX7s.

Les og lær på audiosciencereview.com, mye å lære der. :)

 

Takker, skal sjekke ut alternativene du lister og også audiosciencereview.com. ?
Heller faktisk (pga bruksområder) mot å prøve Dragonfly Cobalt, men får lese litt mer. Noe erfaring med disse Audioquest "stick'ene"?
X3 er vel ikke noe å diskutere ennå, da ingen har fått de eller det foreligger reviews/erfaringer noe sted.
Men de ser attraktive ut, og tror jeg kommer til å prøve de (så lenge ikke de blir slaktet av presse/eksperter før Komplett får de på lager...)

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar
BigZ12 skrev (22 timer siden):

Takker, skal sjekke ut alternativene du lister og også audiosciencereview.com. ?
Heller faktisk (pga bruksområder) mot å prøve Dragonfly Cobalt, men får lese litt mer. Noe erfaring med disse Audioquest "stick'ene"?
X3 er vel ikke noe å diskutere ennå, da ingen har fått de eller det foreligger reviews/erfaringer noe sted.
Men de ser attraktive ut, og tror jeg kommer til å prøve de (så lenge ikke de blir slaktet av presse/eksperter før Komplett får de på lager...)

Alle andre sier at Audioquest cobalt er bra. Presse, Steve Guttenberg, Darko..

Audiosciencereview som du nevnte slakter de.

Men jeg tar ikke de seriøst. De hører ikke på musikken, måler bare lyden og lar det bestemme...

Jeg tar de ikke seriøst annet enn målinger...

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Alle andre sier at Audioquest cobalt er bra. Presse, Steve Guttenberg, Darko..

Audiosciencereview som du nevnte slakter de.

Men jeg tar ikke de seriøst. De hører ikke på musikken, måler bare lyden og lar det bestemme...

Jeg tar de ikke seriøst annet enn målinger...

 

Takk for innspill.
Enig, tenkte det samme.
Alle skal stole på meningen (les målingene) til en person også, samme om han nok har mer peiling enn jeg noengang kunne tilegnet meg. :)
Ja, leser utelukkende positivt om Cobalt. Mye bra om Ifi Zen Dac også, typ Eisa Awards vinner 20/21 (samme om det ikke alltid er sidestilt med å være så bra likevel...)

 

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg en kortere dual 3,5mm jack til singel 3,5mm kabel til mine nye Fidelio X3. (følger med bare 3m)
Er vanligvis god å google, men får jo bare treff på splittere og lignende.
0,5 - 1 meter er å foretrekke. (skal ha Dragonfly Cobalt og en lightning-usb overgang mellom, så gjerne under meteren, samme om jeg tror kanskje det er vanskelig å få tak i?)
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn?
Håper på hjelp.

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar
BigZ12 skrev (2 timer siden):

Kunne tenkt meg en kortere dual 3,5mm jack til singel 3,5mm kabel til mine nye Fidelio X3. (følger med bare 3m)
Er vanligvis god å google, men får jo bare treff på splittere og lignende.
0,5 - 1 meter er å foretrekke. (skal ha Dragonfly Cobalt og en lightning-usb overgang mellom, så gjerne under meteren, samme om jeg tror kanskje det er vanskelig å få tak i?)
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn?
Håper på hjelp.

Fant heller ikke. Har slitt med det samme for å finne en lengre kabel til mine amiron wireless (ønsker å ha en fast kabel liggende til PCen).

Lenke til kommentar
On 8/7/2020 at 9:06 PM, gertost36 said:

Har foresten mottatt fiio btr5.Fin liten sak.God lyd.Kobler seg fint oppmot mobilen.Men har problemer med å koble den til sony spilleren.Da må eg fikle noen minutter før eg får det til.Har problemer med å få lyd fra btr5 og sony spilleren.Men ellers genial liten sak.Kjøpte med balanserte kabler til fiio fh7.Har og kjørt beyerene på denne.Får fin lyd der og synest eg.

Har forresten motatt min BTR3K, er utrolig fornøyd, testet den litt først, og fant ut at den skal få fast plass i bilen inntil videre, det ble noe helt annet enn det rælet av noe BT 3.0 eller whatever de mener man skal bruke i bil :roll:

Skjønner ikke greia til Sony, de lager LDAC, de lager radio til bil, men hive LDAC på bilradio? NOPE

Lenke til kommentar

Dragonfly Cobalt til 2298,- på Hifi Klubben. (Kode 40YEARS, 700,- i rabatt altså)

Sykeste... drog frem Sony MDR-EX650AP (259,- på OBS) med Comply Audio Pro, proppene jeg bruker på PS4 kontrolleren. (eneste in-ear jeg har med kabel)
De låter jo som noe til 2500,- ? med Cobalt og Tidal Hi-Fi MQA!  (Som er jo bra da totalsummen med Cobalt blir ca. 2500 :))
Bruker iPhone X (snart 12 Pro forhåpentligvis) med USB-Lightning adapter.

Nå er det snart Fidelio X3 sin tur...Håper de får et tilsvarende løft også. ? Skal bruke HTPC når jeg tester de.
Kommer kanskje tilbake med erfaringer....:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...