Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Lenge siden jeg har sett noe styggere headset. Fristet veeldig lite.

 

Kjøper du headsett for at det skal se bra ut, eller er du mest opptatt av at de låter bra?

 

Jeg velger det siste, og ser meg selv ikkje i speilet mens jeg har på hodetelefoner :p

 

Bruker mest Audioquest Nighthawk og Sennheiser HD 700 nå.

Lenke til kommentar

 

Dette er nok en noe mer refinert utgave, men jeg har faktisk hatt hodetelefoner med lignende teknologi, nemlig Skullcandy Skullcrusher. I disse hadde du et vanlig dynamisk høytaler element og ett annet element med en nye større bevegelig masse som måtte drives av en separat batteripakke.Skullcandy_Crusher_Photo_Sensation55.jpg

 

Kan si så mye som at dette fungerte eksepsjonelt dårlig, det var gøy i noen spill ettersom vibrasjonen på hodet ditt kunne fungere litt som en form for feedback, men til musikk var det bare fælt. Det skal jo siest at skullcandy ikke akkurat er et audiofilt merke så det kan jo hende at noen får det til langt bedre, men jeg stiller meg som en sunn skeptiker  :)

Lenke til kommentar

headsett for at det skal se bra ut, eller er du mest opptatt av at de låter bra?

 

Jeg velger det siste, og ser meg selv ikkje i speilet mens jeg har på hodetelefoner :p

 

Bruker mest Audioquest Nighthawk og Sennheiser HD 700 nå.

Begge deler, som med så mye annet her i livet. Og det overdrevne bassfokuset i dagens populære headset(les: beats) låter fryktelig nok som det gjør. Trenger ikke enda med overdreven dirring som ødelegger lydbildet. Det holder lenge at rånerne syns det er kult.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Soundgarden er forresten blitt integrert i Spaceworld. Har du to ulike adapter som ikke virker er det sannsynligvis en annen plass feilen ligger. 

 

Jeg prøvde en slik:

http://www.clasohlson.com/uk/3.5-mm-Adaptor/32-7089

 

Og en slik:

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/kabler-adaptere/HAMA122388/hama-lydadapter-3-5-mm-jack-hann-6-3-mm-jack-hunn

 

Begge hadde samme problem. Får lyd fra Valhalla 2en med original kabelen til HD6X0... 

Lenke til kommentar

 

Byttet akkurat pads på mitt 4 år gamle Beyer DT990.. ble ganske stor forskjell både på lyd og komfort :thumbup:

Hvor kjøpte du disse? Og hvor enkle var de å bytte? Har et eldgammelt DT990(6-7+ år) som aldri er skiftet på.

 

Var veldig lett å bytte... gjort på 2 minutter.

http://www.amazon.com/Beyerdynamic-EDT990V-Headphone-Pads-Silver/dp/B001BYL5YE/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1461423269&sr=1-1&keywords=dt+990+pads

Endret av FurrFoxer
Lenke til kommentar

 

Nye Xtz Divine bluetooth hodetelefoner i gave fra kona.

Snasne

Dere har nok gjort et bra kjøp det. XTZ pleier å lage bra saker til fornuftige priser. Merker du noe særlig forskjell på lyden over bluetooth vs kabel ?

 

 

Helt ny, fikk akkurat nå.

 

Fikk de for 1490kr på Nordby Digital, med garanti..

 

De står på lading, jeg kommer tilbake med inntrykk når jeg skal hente kidden i barnehage og får prøvd de litt.

 

Et kriterium som jeg har hørt er at den har en meget god App DSP fra Dirac som skal være meget bra, og som kan hjelpe med lydkanselering selvom den ikke har ANC.

 

Men et aber er at man må bruke lagret musikk for å nyte DSPen fra Dirac. Jeg spiller mest lagret musikk da jeg bare har Spotify free som jeg helst bare bruker til Laptop og anlegg og Google disc som jeg bruker til strømming. Et stort pluss er at den har meget god rekkevidde etter hva jeg har hørt. Så man kan fint bruke de hjemme og la mobilen ligge å gå rundt inntil 8meter og gjennom vegger.

 

Så jeg har lassevis av musikk lagret fysisk på mobilen min, jeg kommer tilbake med inntrykk etterhvert. Er meget imponert over byggekvaliteten og utseende.

 

Er en test fra lydogbilde ute...

 

http://www.lydogbilde.no/test/hodetelefoner/xtz-headphone-divine

 

Produktet ble utviklet ved hjelp av Kickstarter, og de nådde mange ganger summen de spurte om..

 

http://droidhorizon.com/review-xtz-headphone-divine/

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Et lite minus fordi de er veldig store i elementene. Så de ser litt vel massive ut når man går rundt.

 

De er derimot behagelige å ha på.

 

De har grei lyd, jeg er ikke helt klok bare på hva slags lydkvalitet som spilles av for de fleste filene, da jeg har masse forskjellig alt fra Flac, til mp3 og Itunes filer ala aac

Lenke til kommentar

Nye Xtz Divine bluetooth hodetelefoner i gave fra kona.

Snasne

Gratulerer med de. Jeg har høyttalere fra XTZ selv. Ikke mange som gir så mye for pengene som de.

 

Hvordan er erfaringen med bruk av trådløs? Jeg opplever ganske mye trøbbel selv. Headsetet jeg har (M&D MW60) skal være blant de beste på dekning/rekkevidde, men via Macen oppleves det ganske ustabilt til tider. Har også problemer med å velge hvilken kilde lyden skal komme fra (PC elelr mobil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...