Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Varme er helt normalt med schiit sine produkter.

De er designet for langt høyere temperaturer enn det de normalt sett oppnår.

Så det er virkelig ingenting å bekymre seg for. :)

 

Jeg har jo aldri hatt et Schiit-produkt selv, men bruker de ikke selve huset for å avlede varme fra huset. Dvs at det skal bli varmt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ooooj: Da jeg startet med Head-Fi for 6-7 år siden, ble jeg anbefalt HD-650 kombinert med Corda Arietta. Har begge fortsatt, men bruker ikke Ariettaen lenger pga oppgraderinger.  Så om du er interessert så kan du få Ariettaen til en tusenlapp.  HD650 beholder jeg selv ;)

Lenke til kommentar

Litt av poenget med klasse A er jo varmen - man godtar litt (veldig) dårlig effektivitet, for å gi transistorene forutsigbare og best mulig arbeidsbetingelser.

 

Og når klasse A gjøres i en liten boks - er tilfellet med de fleste søte små schiit-forsterkerne, så blir det selvfølgelig varmt også når utgangseffekten er relativt lav.

Lenke til kommentar

KoKo_

Hvordan er den lydmessig i forhold til magni 2? Hvis jeg skal ha modi synes jeg det er litt greit med magni 2 som passer rett oppå.... Eller ved siden av som zeos liker :p Mye bra reviews fra han.

 

Men vil ikke si at jeg har bestemt meg for noe hodetelefon enda, hd650 er veldig høyt oppe, men leste veldig mye bra om he500. Ortodynamisk skal jo være raskere og bedre bass. He500 blir litt lysere i forhold til det jeg har hørt, men hvis bassen er såpass mye bedre med de, velger jeg sikkert de heller. Brukt he500 ligger rundt samme pris som et par nye hd650, men må vel ha en kraftigere forsterker til he500 :/

Lenke til kommentar

KoKo_

Hvordan er den lydmessig i forhold til magni 2? Hvis jeg skal ha modi synes jeg det er litt greit med magni 2 som passer rett oppå.... Eller ved siden av som zeos liker :p Mye bra reviews fra han.

 

 Har ikke hørt Magni2, så kan dessverre ikke sammenligne, men det er en god match. Samtidig som det finnes mange andre som funker. Skal ikke være lett ;)

Lenke til kommentar

vidor

Du sier noe der, er nok mye billigere å eq enn å bytte forsterker :p

 

BMWcoupeftw

Har he500 nå skarp/aggresiv diskant? Alle som jeg har lest om har synes den har "smoothe"/ikke tung å høre på diskant. Derimot så er den litt lysere med tanke på lydsignaturen, i alle fall det som jeg har lest. Jeg kan jo selvfølgelig ha en helt annen oppfatting av dem da, Ble veldig usikker mellom disse to, får jo et nytt par med hd650 til prisen av he500, men det kan hende at he500 er bedre da. Men så er også he500 mye tyngre, sikker mer ukomfertable, samt det med forsterker. 

 

Finnes det noe som helst annet i lik prisklasse som har en bra mellomtone som ikke er tilbaketrukken og kanskje litt mer punch i bassen enn hd650, lurer bare på om det er noen flere alternativer.

 

KoKo_

Nei er ikke så lett å finne utstyr som er bra, rimelig, og passer med hodetelefonene :p

Endret av Ooooj
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant et rimelig tilbud på et par med HD650 og schiit magni (v1), så gikk bare for det. Har fått hørt på det en god stund i dag, og må si meg meget fornøyd med lyden så langt. Trodde at de kanskje skulle bli litt kjedelig, men i så fall så tror jeg at jeg liker litt "kjedelig" lyd :p  Er ikke kjedelig, men så avslappet og "laid back". Har egentlig aldri opplevd at lyden aldri blir "sliten", som med disse. Komforten er ikke noe å si på heller, etter stund forsvinner de nesten  :grin:. Eneste er at med noen sanger og sjangre der det er mer tempo og mellomtonen ikke er hovedfokus synes jeg de mangler litt gnist, men er så bra med alt annet at de er verdt det.

Lenke til kommentar

... men er så bra med alt annet at de er verdt det.

Synes disse er kose-hodetelefoner med litt snert. Hverken for mye eller for lite av noe for det meste av musikk. Magni burde klare å hente ut mye i dem. HD650 var essensiell i designet for Magnien, så den er på mange måter bygget for HD650. De tåler å bli brukt i timesvis uten å bli sliten i ørene og de er lette og comfy når de er litt kjørt inn så clamping-force roer seg litt. Det var dette som gjorde at de ble liggende en god stund etter nykjøpet før jeg begynte å bruke dem ordentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pryma ser interresante ut, men formfaktoren til øret virket litt uortodoks hvis man ser innsiden på dem. Lurer på om de er spesialdesignet for italienere. Sonus Faber kan i alle fall lage høyttalere med veldig gode egenskaper, men hodetelefoner er et helt annet game, så jeg ville testet dem før kjøp med tanke på signatur og fit. Sonus Faber hadde neppe gitt ut noe lydmessig direkte dårlig, så de er nok ok sånn sett, men virker som disse desverre er mer bling enn lydkvalitet. Hadde nok heller valgt Momentum 2 over ear siden de har har begge delene på plass. Der får du i både pose og sekk.

Lenke til kommentar

Pryma ser interresante ut, men formfaktoren til øret virket litt uortodoks hvis man ser innsiden på dem. Lurer på om de er spesialdesignet for italienere. Sonus Faber kan i alle fall lage høyttalere med veldig gode egenskaper, men hodetelefoner er et helt annet game, så jeg ville testet dem før kjøp med tanke på signatur og fit. Sonus Faber hadde neppe gitt ut noe lydmessig direkte dårlig, så de er nok ok sånn sett, men virker som disse desverre er mer bling enn lydkvalitet. Hadde nok heller valgt Momentum 2 over ear siden de har har begge delene på plass. Der får du i både pose og sekk.

Holdt på å kjøpe ett par Sonus Faber sist jeg kjøpte høyttalere, så kjenner litt til merket. Bra saker. 

Gode poenger, var å hørte på Pryma nå, de var litt tyngre enn jeg hadde sett for meg, men fortsatt veldig behagelige å ha på.

Øret passer fint inne i klokken, så ikke noe problem der. 

Jeg har ikke testet mange andre headsett i den prisklassen, så har ikke noe å direkte sammenligne med, men det låt flott.

Foret de med mye forskjellig musikk, 70talls rock, Opera, Trance, nyere rock osv osv. Alt låt veldig bra.

God kontroll på alt. 

Byggekvaliteten er jo ikke noe å si på. Personlig syns jeg det er kult at alt er laget i Italia. Skinnet kommer fra en produsent som laget "high-end" vesker, aluminiumet kommer fra noen som leverer brillerammer, alt fra Italia.

 

Jeg har de Momentum On-Ear i dag. Fine klokker, men savner noe litt "mer". 

Må jo sjekke ut feks Momentum 2 og noen andre i øvre prisklassen før jeg bestemmer meg, men Pryma virker lovende. 

Noe Pryma har er at de er lettere å ta med, på tross av fast bøyle, siden du kan ta av klokkene osv. 

 

Nå vet jeg ikke om det var fordi jeg streamet Tidal HIFI vs high kvalitet, men Prymaene spilte også høyere enn det Momentum On-Ear gjør. Uten at jeg kjenner til de greiene så bra, burde det ikke vært motsatt, siden de er 18ohm mot Pryma sine 32? 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Legger du deg i 5K-skiktet har du litt snop å velge i, men de er igjen sjelden designet for å være spesielt portable. PM-3, SRH1540, SRH1840, NghtHawk burde vel være greie kandidater.

Så litt på Nighthawk også, fant de også brukt. 

De ser også ganske bra ut. 

 

Ja, det er jo ikke laget for å drasse med seg så mye rundt, men det syns jeg var ett pluss på de Pryma.

Siden jeg jobber i sentrum, blir det titt og ofte at man ikke drar rett hjem, men møter noen for noen øl osv etter jobb.

Da er det fint å faktisk kunne legge de i skulderbagen uten å bli veldig stressa på at de skal bli most. 

 

Har ett par Shure SE 215, syns de er gode, men syns ikke Shure lager så pene ting. Som faktisk har blitt en liten faktor for meg med årene :p

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...