Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Fikk Valhalla 2 idag! Syntes den låter bedre enn WA6-SE.

Eneste plassen hvor WA6-SE slår den er i bassen, men HD650 har ikke den dyp-bassen uansett, så det går fint.

Valhalla 2 ser rett & slett ut til å gjøre HD650 mer livlig! 

 

Det er noe magisk med rør når det gjøre "rett" (OTL) 

 

(For all del, rør med utgangstransformatorer kan også være ganske greit.)

 

---

 

Nå er jeg lei av å være uten forsterker... "Dingsen" som lar meg komme til kontaktene som må loddes kommer idag, men hva hjelper det når jeg mangler loddebolt, og farnell tydeligvis er veldig trege med å sende ting?

 

Tør ikke gå løs på det med en gammel og litt herpa loddebolt...

 

Skal prøve å modde T1-ene med avtagbare kabler også. Mini-xlr på hver side.

 

 

 

 

305183.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987132984

Fidelio X2 er et godt kjøp for de som vil starte veien vekk fra grusomme "gaming"-headphones, men jeg vet ikke om de er verdt det hvis du allerede har noen gode travere fra Beyerdynamic eller Sennheiser. Jeg hadde for eksempel ventet litt større forskjell mellom Fidelio X2 og DT770 Pro enn hva det faktisk var..

Lenke til kommentar

Fidelio X2 er et godt kjøp for de som vil starte veien vekk fra grusomme "gaming"-headphones, men jeg vet ikke om de er verdt det hvis du allerede har noen gode travere fra Beyerdynamic eller Sennheiser. Jeg hadde for eksempel ventet litt større forskjell mellom Fidelio X2 og DT770 Pro enn hva det faktisk var..

Det er jo milevis forskjell, og jeg har begge. Men om man hører på .mod lydfiler fra 2006 så hører man kanskje ikkje mye forskjell :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

 

Fidelio X2 er et godt kjøp for de som vil starte veien vekk fra grusomme "gaming"-headphones, men jeg vet ikke om de er verdt det hvis du allerede har noen gode travere fra Beyerdynamic eller Sennheiser. Jeg hadde for eksempel ventet litt større forskjell mellom Fidelio X2 og DT770 Pro enn hva det faktisk var..

Det er jo milevis forskjell, og jeg har begge. Men om man hører på .mod lydfiler fra 2006 så hører man kanskje ikkje mye forskjell :p

 

 

Ikke til mitt bruk..

 

Hva anbefaler du at jeg hører på for å få frem denne enorme forskjellen?

Lenke til kommentar

X2 er jo pensjonert fra InnerFidility's wall of fame. 

Sikkert derfor de har senket prisen! 

Dem kosta vel 2,6k eller noe tidligere?

 

 

 

:tease:

 

De har da ofte vært på tilbud tidligere. Jeg kjøpte mitt par for 1295,- fra Komplett den gang da.. Rikitgnok demobrukt, men det var ikke mulig å se.

Lenke til kommentar

 

X2 er jo pensjonert fra InnerFidility's wall of fame. 

Sikkert derfor de har senket prisen! 

Dem kosta vel 2,6k eller noe tidligere?

 

 

 

:tease:

 

De har da ofte vært på tilbud tidligere. Jeg kjøpte mitt par for 1295,- fra Komplett den gang da.. Rikitgnok demobrukt, men det var ikke mulig å se.

 

 

Jepp, men de har senket prisen fra rundt 2600kr til 2289kr. Det er litt overraskende, men selvfølgelig positivt. 

Selv klarte jeg ikke å like X2, som nevnt før.

Lenke til kommentar

Jeg trenger et par billige lukkede hodetelefoner som er enkle å ta med seg.

Noen tips?

 

Billig er vel et definisjonsspørsmål. Men jeg bruker Phillips M2BT som mine reise hodetelefoner.

På tilbud på spaceworld til 1600,- nå inkl gratis frakt.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2792569

 

De er vel å merke ikke mulig å slå sammen som en del andre. Men ikke så veldig store i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Fidelio X2 er et godt kjøp for de som vil starte veien vekk fra grusomme "gaming"-headphones, men jeg vet ikke om de er verdt det hvis du allerede har noen gode travere fra Beyerdynamic eller Sennheiser. Jeg hadde for eksempel ventet litt større forskjell mellom Fidelio X2 og DT770 Pro enn hva det faktisk var..

Jeg "hiver meg" på denne kommentaren, prøvde Fidelio X1 i går og etter 15-20 minutter med diverse musikksjangre var jeg ganske så "skuffet" (disclaimer: kilden var Samsung S7, musikken var V0 og 320CBR, de skal vel ikke behøve en hodetelefonforsterker med sine 30 ohm?). Hadde da håpet på å høre god instrumentseperasjon / imiging / romfølelse og en "nøytral" lydsignatur med litt ekstra i bassen slik som disse hodetelefonene gjerne blir beskrevet. I stedet hørte jeg skrikende diskant og generelt spinkel lyd. DT990 opplevde jeg som mye fyldigere hvis jeg skal sammenlikne åpne around the ear som ligger relativt friskt i minnet (jeg foretrakk også lyden av Philips sine TX1 (250kr) som jeg puttet i ørene etter endt prøvelytting).

Dessuten var øreputene av den harde sorten, slik som er å finne på Sennheiser 558, disse er for min del vonde å ha på i lengden, da er f.eks. Sony 1A sine puter eller Bose sine deilig myke i forhold.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...