Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Schiit Valhalla 2!

Jeg har HD650 og Valhalla 2!

 

Eneste Audeze er bedre på enn HD650 er bassen. Nå er den ganske mye bedre i bassen også, men kanskje ikke verdt prisen for det. 

Audeze låter innelukket til åpne hodetelefon å være. Hifiman er bedre rett & slett. Dessverre kan hifiman være ubehagelig i diskanten. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte helt bort å nevne disse, har sett på disse også. Har lest veldig mye godt om de, litt mørkere og myk som du sier passer meg perfekt. Disse er også ganske rimeligere enn de andre, noe som selvfølgelig er en fordel. Kan jo kjøpe dem ny og prøve dem en ukes tid og høre om de er hva jeg er ute etter. 

 

Fostex TH X00 gikk ut av salg på massdrop i går (eller overgår husker ikke), derfor må jeg nok lete etter brukt for å få disse. 

 

 

 

Hvis lommeboka tåler det, så ligger denne på brukten. Meget bra hodetelefoner:

http://www.hifisentralen.no/forumet/torget-annonse-nr-132057

Lenke til kommentar

Schiit Valhalla 2!

Jeg har HD650 og Valhalla 2!

 

Eneste Audeze er bedre på enn HD650 er bassen. Nå er den ganske mye bedre i bassen også, men kanskje ikke verdt prisen for det.

Audeze låter innelukket til åpne hodetelefon å være. Hifiman er bedre rett & slett. Dessverre kan hifiman være ubehagelig i diskanten.

Hm, ja det er vel en mulighet. Har hatt schiit asgard 2 for lenge siden, var ganske fornøyd med den.

 

Eneste som jeg bekymrer meg litt med hd650 er bassen siden det er så åpne. Som du sier er bassen bedre på lcd2, men også mye dyrere. Der er jo planar ganske bra i alle fall slik jeg har hørt, tenker da på hifiman sine, men du sier at de kanskje blir litt skarpe i diskanten, da blir de stryket ut.

 

 

KoKo_

Såpass mye har jeg ikke planer om å bruke på hodetelefoner, tror jeg holder meg til hd650 pris :p

Endret av Ooooj
Lenke til kommentar

Jeg hører mye på EDM og minimal house/tekno med mine HD650. Er ikke noe spesielt problem. Det er klart jeg savner Hifiman HE-6, eller LCD-3 for den slags skyld, men så fort jeg tar på en annen sjanger så er det glemt. Vokalene til HD650 er helt rå, på høyde med HE-6. Med HE-6 og LCD-2,X og 3 så merker man jo at man hører på hodetelefoner. HD650? De høres mye mer åpne ut, out of your head experience liksom. Det skyldes vel kanskje at HD650 har veldig balansert lydbilde. Audeze, spesielt etter fazor oppdateringen, har fått litt mer distansert lydbilde. Hifiman har også litt distansert lydbilde, spesielt HE-1000. Det blir liksom ikke naturlig? 

 

Det er dessverre ingen perfekt hodetelefon på markedet i dag. Vel kanskje JPS Labs Abyss, men dem koster 5000 dollar. 

Når jeg sier best så mener jeg en hodetelefon som spiller alle sjangre. 

Lenke til kommentar

HD650 tåler også at du kjører litt EQ for å få den signaturen du liker best.

 

Gjorde en test på det selv og la ut her; 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=916301&p=22933093

 

Husk å tenke på balansen om det justeres og ikke driv dem for hardt, spesielt når bassen dras opp da dette gjør dem anstrengte.

Signatur blir også fort en vanesak, så det er også et alternativ å bare kjøre vanilje.

Lenke til kommentar

Jo får se om jeg prøver hd650 om en stund når budsjettet er der. Hører på mer vokaler enn elektronisk sjangrer så er kanskje greit å prioritere det, siden du sier de er meget bra på vokaler så tror jeg nok disse blir bra for meg. Jeg finner no fort ut om de er for meg når så fort jeg får prøvd de.

 

Kan jo også prøve eq hvis jeg ikke skulle like de, eller muligens for å gjøre de enda bedre.

 

Noen andre tips til forsterker? Valhalla 2 er jo tube, hvordan blir tube med hd650? Eventuelt solid state er det bare å kjøpe noe som kjører det meste greit? Asgard 2 f. Eks? Enn en rimelig dac?

Endret av Ooooj
Lenke til kommentar

Schiit Valhalla 2 regnes jo som å være en av de beste budsjett forsterkerene til HD6X0.

Ellers er det jo Bottlehead Crack, men den er litt mer populær med HD600.

Valhalla 2 kan du vel få til en 3500kr ny, men du må ha DAC også.

Ok, hvis jeg skulle bestemme meg for hd650 må jeg nok å se etter en brukt valhalla 2.Kanskje jeg finner en for en god pris. Synes det ble kanskje litt dyrt totalt, blir jo oppi 6-7k med alt utstyr, blir litt sparing før noe kjøp :p. Med tanke på dac, hva finnes det som har en rimelig pris? Ser veldig mange bruker schiit modi, rimelig pris også. Endret av Ooooj
Lenke til kommentar

Noen andre tips til forsterker? Valhalla 2 er jo tube, hvordan blir tube med hd650? Eventuelt solid state er det bare å kjøpe noe som kjører det meste greit? Asgard 2 f. Eks? Enn en rimelig dac?

Etter mye prøving, bytting, kjøp og salg på brukten osv spilles mine HD650 nå på Audiolab MDAC. Og endelig sitter ting som det skal i mine ører. For 650s varme passer den ganske nøytrale mdacen perfekt, og har et snev av ekstra styrke i bassen. Balansen ble magisk og går det mer enn en uke mellom jeg lytter tror jeg at jeg hører på noe nytt og ekstra heftig hver gang. :)

Lenke til kommentar

 

Schiit Valhalla 2 regnes jo som å være en av de beste budsjett forsterkerene til HD6X0.

Ellers er det jo Bottlehead Crack, men den er litt mer populær med HD600.

Valhalla 2 kan du vel få til en 3500kr ny, men du må ha DAC også.

Ok, hvis jeg skulle bestemme meg for hd650 må jeg nok å se etter en brukt valhalla 2.Kanskje jeg finner en for en god pris. Synes det ble kanskje litt dyrt totalt, blir jo oppi 6-7k med alt utstyr, blir litt sparing før noe kjøp :p. Med tanke på dac, hva finnes det som har en rimelig pris? Ser veldig mange bruker schiit modi, rimelig pris også.

 

Ville satses på Schiit modi 2/uber og magni 2/uber.

Totalt blir prisen ca 2 eller 3 tusen kroner fra duet.no.

Eventuelt kjøp rett fra schiit.

Det er sånn de holder prisene nede. :p

Schiit selger selv og bruker ikke penger på dill dall :p

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Jo tenkte også denne komboen, synes det var litt dyrt for valhalla 2. Kan jo prøve denne komboen med hd650 og se om jeg blir fornøyd, hvis jeg går for hd650. Tror jeg skal lete litt til kanskje jeg finner noe annet interesant, får se til neste lønning om det blir hd650 :)

 

Bare lurer, du sier du selger selv, kan du sende link til annonse på pm? Fant den ikke noen plass, hvis du i det hele tatt har annonse da :)

Endret av Ooooj
Lenke til kommentar

Selv har eg Modi 2 og Asgard 2.

Fantastisk kombinasjon.

Har testet disse hodetelefonene på den komboen: Beyer dt770pro, AKG k812, Philips fidelio x2, sennheiser momentum 2 og hifiman he-500.

Samtlige låt fantastiske :D

Ok, hadde asgard 2 og dt880 for en god stund siden så husker egentlig hvordan det låt. Derimot så husker jeg kvaliteten til asgard 2, kan ikke bli så mye bedre enn det, eneste var at den ble ganske varm, men det er vel normalt på slike forsterke.

 

Får vente å se om det plutselig dukker opp noe billig på bruktmarkedet, finnes mye i utlandet som på hifishark, men blir ikke så billig med tollen, og ofte dyr frakt.

Endret av Ooooj
Lenke til kommentar

Varme er helt normalt med schiit sine produkter.

De er designet for langt høyere temperaturer enn det de normalt sett oppnår.

Så det er virkelig ingenting å bekymre seg for. :)

Jo bekymret meg ikke akkurat, var bare litt varm å komme borti.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...