Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm. Så for å bli så usynelig som rouges i WOW, så må man trene opp skills. man går fra å være synlig til mer og mer usynelig?

 

Blir litt som at Rogues i World of Warcraft kunne oppgradere stealth via talents.

I Age of Conan så skal du vell kunne bli bedre i stealth ved å trene deg opp i det..

Eller noe slikt, er ikke helt sikker.

 

 

Nå er jo hele stealth systemet mye mer avansert og komplekst i Age of Conan enn i World of Warcraft da.

I Conan er det jo lettere å bli oppdaget om du stealther i sollys, enn i skyggen.

Letter å bli oppdaget om du har på tung rustning som genrer mye støy fremfor leather armour osv..

Lenke til kommentar

Antakeligvis. Sjansen for suksess øker med skillen ens.

Det blir vel slik at alle yrker kan trene de samme ferdighetene, men kostnaden - altså det skillet koster i form av XP/IP/?? - varierer etter hva slags klasse man har valgt. En rogue har vel stealth som et av sine billigste skills, mens en barbar kanskje har stealth som et av sine mer dyre. Dette blir bare synsing, jeg har ikke lest så mye om systemet i AoC.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar

Tror ikke stealth vil være så veldig mye dyrere for en barbarian enn for de andre av rogue-archetypen. De som ikke er rogue, derimot, må nok belage seg på å aldri bli veldig flinke til å snike seg rundt. Det som skiller assassin fra røkla i stealth-gameplay, er at de også har muligheten til å bli helt usynlige fra tid til annen. Sannsynligvis med tidsbegrensning, eller en annen form for begrensning.

Lenke til kommentar
Er dette et pve eller pvp spill? eller blir det som i wow at det er servere til pve og servere til pvp?

 

Kort svar: Alt!

 

AOC har PvP,PvE,RPPvP servere, samt at det er soner som på flere av serverne som er FFA og noen med mindre slike områder siden det er en PvE server f. eks.

 

Dersom du ikke liker PvP så har AOC masse instances, og skal visstnok slippes med flere raidbosser klare til launch (Black Citadel f. eks)

Lenke til kommentar

Jeg har spillte endel wow før i tiden, men gikk til slutt lei.

Har det kommet frem noe om hvor mange levler det vil være og hvor lang tid det tar å makse det ut?
Noe info om lengden på "smågruppe instancer"?
Noe info om hvorvidt talents koster "penger" å unlearne e.l.?

Lurer på hvor stor forskjell det blir på dem som makser lvl og ikke raider og dem som raider.... WoW er jo helt på bærtur.

Hva angår "nye items" som hele tiden kommer hadde det beste vært om det kom tilsvarende økning i vanskelighet og itemkvalitet for "smågrupper". I wow var det så perverst brutal forskjell fra raidere og ikke raidere at det ikke var morsomt =P

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Jeg har spillte endel wow før i tiden, men gikk til slutt lei.

 

Har det kommet frem noe om hvor mange levler det vil være og hvor lang tid det tar å makse det ut?

Noe info om lengden på "smågruppe instancer"?

Noe info om hvorvidt talents koster "penger" å unlearne e.l.?

 

Lurer på hvor stor forskjell det blir på dem som makser lvl og ikke raider og dem som raider.... WoW er jo helt på bærtur.

 

Hva angår "nye items" som hele tiden kommer hadde det beste vært om det kom tilsvarende økning i vanskelighet og itemkvalitet for "smågrupper". I wow var det så perverst brutal forskjell fra raidere og ikke raidere at det ikke var morsomt =P

Det vil være 105 levler man kan få av forskjellige slag.

80 PvE, 20 PvP og 5 Merc.

 

Det tar omtrent 10-15dager ( i timer) å makse ut de 80 PvE levlene.

 

Det skal være casual det med tanke på instance runs, så rundt 2-3 timer.

 

De som ikke raider vil være vesentlig dårligere skikket tli å gjøre PvE enn de som gjør det. Dette vil dog ikke bety så mye i PvP.

Lenke til kommentar

De nye bildene ser virklig flotte ut... *Merker at PCen min grøsser av tanken på å klare akseptabel framerate :whistle:

 

Combat:

...Time will show, jeg håper i allefall at dette kan bli spennende. Det er veldig vanskelig å gjøre seg opp en mening basert på videoene som er ute (har sett allt fra skrytevideoer til beta-lekasjer). Håper at det vil bli et poeng i å utnytte manuell dodge og beveglese i PvP (samt kollisjons deteksjon), men av det jeg har sett så blir det ofte slik at folk bare står å "mæler" løs på hverandre.

 

Historie (lore):

Her har jeg sett temmelig lite, dette er kanskje den største utfordringen til MMOer (med 15-25 quester i paralell blir det vansklig å følge questlines) Det hadde virklig vært gøy om FunCom kunne fått til litt her. Grafikk, Art og Musikk ser (og høres) meget bra ut, så grunnlaget er lagt.

 

Mounts:

Dette ser unektlig meget spennede ut både når det gjelder animasjon på riding og ikke minst mounted combat :yes: Håper det blir noe annet en bare å løpe 60-100% fortere slik det er WOW. Det har alltid irritert meg at kontrollene er nøaktig like som å løpe, det hadde vært gøy om man faktisk må mestre det å ri.

 

Problemer:

På endel videoer er det fortsatt en buffering som oppstår ofte, spillet henger seg tilsynelatende i et halvt sekund eller så ganske så ofte (dette kan jo være et resultat av movie capturing prosessen), men så dette også på videoer filmet med kamera. Håper virklig at dette ikke blir et problem i slutt produktet.

 

Tilslutt:

Det eneste jeg er helt sikker på er at jeg en helg sent i mai skal dra for gardinene, stenge solen ute og selv gjøre meg opp en mening... og kappe av et par hoder i slengen ;)

Lenke til kommentar
Historie (lore):

Her har jeg sett temmelig lite, dette er kanskje den største utfordringen til MMOer (med 15-25 quester i paralell blir det vansklig å følge questlines) Det hadde virklig vært gøy om FunCom kunne fått til litt her. Grafikk, Art og Musikk ser (og høres) meget bra ut, så grunnlaget er lagt.

Funcom snakker om en Epic quest line, lignende lotro kan jeg tenke meg. Der det er et vist antall quests som du får mens du levler som følger en histore, som sikkert innvolverer Conan og andre helter og steder fra loren.

 

Mounts:

Dette ser unektlig meget spennede ut både når det gjelder animasjon på riding og ikke minst mounted combat :yes: Håper det blir noe annet en bare å løpe 60-100% fortere slik det er WOW. Det har alltid irritert meg at kontrollene er nøaktig like som å løpe, det hadde vært gøy om man faktisk må mestre det å ri.

Det sommer spennende med mounts i AoC (utenom combat selvfølgelig :) ) er at de faktisk akselererer og mister fart etc når de svinger. Så store mounts som mammoth bruker lenger tid på å komme opp i topp fart og bruker lenger tid og mer plass på å svinge, men til gjengjeld er de sterke og tåler mye skade. Så det blir taktiske fordeler å ha riktig mount til riktig situasjon. Fikk også inntrykket at det er masse forskjellige heste mounts, der noen er raskere, noen er sterkere osv :)

Lenke til kommentar
Mounts:

Dette ser unektlig meget spennede ut både når det gjelder animasjon på riding og ikke minst mounted combat :yes: Håper det blir noe annet en bare å løpe 60-100% fortere slik det er WOW. Det har alltid irritert meg at kontrollene er nøaktig like som å løpe, det hadde vært gøy om man faktisk må mestre det å ri.

Du må se denne filmen om mounted combat, helt utrolig :) de sier også det er et "Mini game" i seg selv. http://www.tentonhammer.com/node/27069

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...