Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Det blir PvP-servere, der er det FFA (free-for-all), alle kan måke ned hver andre.

Så visst du er Stygia og du møtte på en annen rase når du lvler, kan du ikke bli drept eller drepe den personen?

Så som i wow, alliance og horde kan drepe hverandre visst de møttes når de lvler, er det sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller du på en PvE / Normal kan du kun angripe andre spillere i bestemte PvP-områder, eller om du aktiverer PvP på deg selv og andre angriper deg.

 

På en PvP / FFA server så kan alle angripe hver andre, når og hvor de måtte ønske. Til og med innenfor samme rasen.

Lenke til kommentar
Spiller du på en PvE / Normal kan du kun angripe andre spillere i bestemte PvP-områder, eller om du aktiverer PvP på deg selv og andre angriper deg.

 

På en PvP / FFA server så kan alle angripe hver andre, når og hvor de måtte ønske. Til og med innenfor samme rasen.

 

Ok takk for svar ..

Hvordan fungerer det med grp å sånn da? Kan alle rasene være i samme grp med hverandre, og visst du skal lvle med en venn hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar

Hmm, lurer på litt ang. questene og variasjon. Som vi alle vet så led WoW av manglende variasjon (ifølge flertallet, det eksluderer meg selv), så hvordan vil oppdragene være i AOC? Løp og hent 20 bjørneklør til meg og du risikerer at bjørnene ikke har klør?

 

Og noen som har satt seg nok inn i de forskjellige klassene til å finne ut hvilke klasser som "alle" andre kommer til å være? Regner med at en del går for underklasser innenfor Rogue-kategorien?

Og er Guardian den klassen som er det nærmeste man kommer "tank" i spillet? Vil den kuksuge å levle eller vil det gå helt OK solo? Vil helst være en sjelden og litt mer unik klasse :)

Lenke til kommentar
Spiller du på en PvE / Normal kan du kun angripe andre spillere i bestemte PvP-områder, eller om du aktiverer PvP på deg selv og andre angriper deg.

 

På en PvP / FFA server så kan alle angripe hver andre, når og hvor de måtte ønske. Til og med innenfor samme rasen.

 

Ok takk for svar ..

Hvordan fungerer det med grp å sånn da? Kan alle rasene være i samme grp med hverandre, og visst du skal lvle med en venn hvordan fungerer det?

 

Ja, det kan de.

Lenke til kommentar
Hmm, lurer på litt ang. questene og variasjon. Som vi alle vet så led WoW av manglende variasjon (ifølge flertallet, det eksluderer meg selv), så hvordan vil oppdragene være i AOC? Løp og hent 20 bjørneklør til meg og du risikerer at bjørnene ikke har klør?

 

Om du får en slik quest så har alle bjørnene klør i alle fall ;)

Las noe om spennende variasjoner og slikt i quester, men husker ikke hvor. Kanskje noen andre har en link.

Lenke til kommentar
Hmm, lurer på litt ang. questene og variasjon. Som vi alle vet så led WoW av manglende variasjon (ifølge flertallet, det eksluderer meg selv), så hvordan vil oppdragene være i AOC? Løp og hent 20 bjørneklør til meg og du risikerer at bjørnene ikke har klør?

 

Og noen som har satt seg nok inn i de forskjellige klassene til å finne ut hvilke klasser som "alle" andre kommer til å være? Regner med at en del går for underklasser innenfor Rogue-kategorien?

Og er Guardian den klassen som er det nærmeste man kommer "tank" i spillet? Vil den kuksuge å levle eller vil det gå helt OK solo? Vil helst være en sjelden og litt mer unik klasse :)

Les denne http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...p;selected=1093

 

og denne om klasser http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...p;selected=1084

Lenke til kommentar
Hmm, lurer på litt ang. questene og variasjon. Som vi alle vet så led WoW av manglende variasjon (ifølge flertallet, det eksluderer meg selv), så hvordan vil oppdragene være i AOC? Løp og hent 20 bjørneklør til meg og du risikerer at bjørnene ikke har klør?

 

Og noen som har satt seg nok inn i de forskjellige klassene til å finne ut hvilke klasser som "alle" andre kommer til å være? Regner med at en del går for underklasser innenfor Rogue-kategorien?

Og er Guardian den klassen som er det nærmeste man kommer "tank" i spillet? Vil den kuksuge å levle eller vil det gå helt OK solo? Vil helst være en sjelden og litt mer unik klasse :)

 

Det er et mmo, så en del standard quester vil det være uansett. Dog, de har nok også lagt litt arbeid i questene, slik at det er historier bak de og at ikke alt føles like meningsløst som det ofte gjør i WoW.

 

Når det gjelder klasser kan jeg garantere at Assassin vil være den store klassen for "kidsa". Barbarian og Ranger vil også være rimelig populære, samt Guardian og Conqueror til en viss grad. Healer er et godt valg hvis du vil spille en ettertraktet klasse, og generelt sett er det vel ofte mangel på gode healere rundt omkring.

 

Alle klassene vil nok også lvle ganske greit på egenhånd. Guardian blir sett på som tankeklassen, men vil nok være langt bedre solo enn f.eks en prot warrior i WoW. Noen klasser har høyere dps, naturlig nok, men så går det også stort sett på bekostning av armor og hvor mye de tåler. Ergo får man gjerne også mer downtime mellom mobs når man ikke tåler så mye.

Endret av Azagrath
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Og noen som har satt seg nok inn i de forskjellige klassene til å finne ut hvilke klasser som "alle" andre kommer til å være? Regner med at en del går for underklasser innenfor Rogue-kategorien?

Og er Guardian den klassen som er det nærmeste man kommer "tank" i spillet? Vil den kuksuge å levle eller vil det gå helt OK solo? Vil helst være en sjelden og litt mer unik klasse :)

Det er alt for tidlig å si. Fra hva jeg har lest om betafolk sin erfaring er klassene latterlig ubalanserte nå. Så det vil nok komme mange forrandringer. Men Guardian skal være den beste tankklassen ja.

Lenke til kommentar

Skummelt hvor mye negativt beta folka har å si. Virker som spillet er langt i fra ferdig, og at 2 måneder er alt for lite. Noe av det verste jeg har lest er at områdene er stappfulle av strategisk plasserte fjellvegger, elver og usynlige vegger som gjør at man må følge stiene i spillet. Et par meter vekk i fra stien og man møter en vegg. Spillet er langt i fra like fritt som f.eks WoW hvor man kan bevege seg fritt rundt omtrent over alt.

 

Edit: Tror jeg må slutte å bekymre meg om beta greier, og heller håpe det går godt til slutt.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Skummelt hvor mye negativt beta folka har å si. Virker som spillet er langt i fra ferdig, og at 2 måneder er alt for lite. Noe av det verste jeg har lest er at områdene er stappfulle av strategisk plasserte fjellvegger, elver og usynlige vegger som gjør at man må følge stiene i spillet. Et par meter vekk i fra stien og man møter en vegg. Spillet er langt i fra like fritt som f.eks WoW hvor man kan bevege seg fritt rundt omtrent over alt.

 

Edit: Tror jeg må slutte å bekymre meg om beta greier, og heller håpe det går godt til slutt.

De har bekreftet at fra 1-20 så er det ganske "trangt" om plassen. Det ligger jo litt logikk i dette også ettersom man kun skal lære seg sin klasse her.

Det "leder" deg liksom til rett plass på den måten.

 

Plassene blir betydelig mer fritt etter at man kommer ut i den store åpne verdenen.

Sonene er tross alt på mellom 2 og 4 km2 store.

Lenke til kommentar

Ville tatt den undersøkelsen med en klype salt. Må huske på at det er svært få som har stemt ved den pollen, og de fleste som stemmer (og er medlemmer) er mer seriøse spillere. Tror det vil bli helt andre resultater når vanlige mannen i gata kjøper seg AOC.

 

Når det gjelder beta så har jeg levlet til 25 og ikke lagt merke til spesielt mange "usynlige vegger", er kun hvis jeg prøver å svømme langt ut fra mappen. Dette er jo åpenbart når det ikke er en "seamless world" som i wow, men instanced. Synes fortsatt det er veldig bra design på områdene, langt bedre enn "åpne fields" i Westfall og Elwynn Forest (WoW).

 

Og når det gjelder bugs så er det ikke så ille som enkelte skal ha det til. Klart det er mye småting å fikse, men ingen ground-breaking bugs som hindrer spillet en release. De skal nok klare å fikse dette på et par måneder.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...