Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Denne tråden er for slike spørsmål/info/gledesutbrudd/småprat som ikke egner seg helt til en egen tråd. ( ja jeg stjal denne tråden fra wow forumet :whistle: )

 

 

 

Jeg kan begynne med ett par spørsmål:

 

Noen som vet om man kan fikkse like mye på interfacet i AOC som i wow?

 

Har Funcom sagt noe om hvor mange aktive spillere de trenger for å kunne tjene penger på spillet? Eller noen som vill tippe hvor mange?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg husker har Funcom ikke sagt så mye om interface. De sa noe om at de ikke hadde tenkt å åpne for addons for øyeblikket. Men jeg tror det fleste i interfacen blir flyttbart (litt slik som i Lotro).

 

Ellers har de vel sagt at alt under 1 million aktive kontoer ikke ville være en optimalt.

 

Det er ihvertfall det jeg kan huske å ha lest en stund tilbake.

Lenke til kommentar
GLEDER MEG!!! :!:

 

 

Jeg også, kommer sikkert til å bli konge bra.

Eneste jeg synes bevegelsene ser litt unaturlig ut når man sloss, i alle fall på de filmene jeg har sett. Enkelte ganger så sklir man liksom bare bortover uten av beina beveger seg. Håper dette er sånnt som forsvinner før spillet slippes.

Lenke til kommentar

Jeg ser det er nevnt 1million aktive kontoer over her. Men trur heller at om Funcom finner seg selv i en posisjon neste år med 1million brukere så ser de på spillet som en kjempe suksess. ca 100millioner kr i månden, hvor de kanskje ser 75% av det eller noe, og så kanskje 10mill i lønninger og drift osv. Sitter igjen med en 65mill iløpet en måned. Det er en finfin sum å basere viderutvikling eller produksjon av nye spill på.

 

Pur spekulasjon i tallene og utgiftene, men jeg trur ikke et "lite" firma som Funcom har spesielt høyere utgifter enn 10millioner i månden. Så om AoC drar til seg 100-200k spillere trur jeg fortsatt de er rimelig fornøyde selv om de hadde håpet på å runde 6siffret.

 

Men klart, om Funcom selv har sagt det, og pressen ikke mistolket det, så kanskje de må opp i 1million kunder. Bare virker usansynlig.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av Robert E. Howard og gleder meg sinnsykt til Solomon Kane-filmene, så når det gjelder et Conan MMO har jeg veldig lyst til å glede meg. Problemet er at jeg har blitt skuffet gang på gang av MMO-spill (EverQuest 2, LotRO, Tabula Rasa, Vanguard, WoW, Hellgate: London osv), så jeg tviler på at AoC blir "det helt store". Bra blir det sikkert, men det er mange bra spill der ute.

 

Men et lite spørsmål å tenke over. Er dere opptatte av AoC fordi det er Conan, fordi det er forskjellig fra andre MMORPG'er (vel...) eller fordi Funcom er norske? ;) Selv er jeg interessert fordi det er Conan.

Lenke til kommentar

Jeg er interessert pga:

 

1. Player Controlled endgame (PvP). Det er spillerne selv som former og lager opplevelsene man vil få i endgame spilllet.

2. Det er et FFA spill. Altså man velger selv hvem som er fiender og ikke.

3. Settingen til spillet. Det er mørkt, brutalt og nådesløst.

4. Combat Systemet.

5. PvP med mening bak. Man vil altså miste XP og Blood Money når man blir drept i PvP (mulighens også noe loot). På den måten vil man slippe å se "rubberband PvP". PvP der folk løper som hodesløse kyllinger tilbake til en kamp de akkurat tapte. Man må faktisk bruke de små grå og ellers være varsomme.

 

 

Det er vell de 5 største punktene til hvorfor jeg ser på dette spillet som mitt neste MMO.

Det at det ligger bak en Conan franchise er jo bare et pluss.

Lenke til kommentar

At Funcom er norske er bare en artig detalje. Såklart jeg får litt patriot følelse av å støtte deres produkt. På en annen side, så er vel en god del av folka i Funcom ikke-norske.

 

Jeg gleder meg til AoC pga;

- Endgame, GvG orientert PVP, en mørk verden og helt utrolig nydelige byer og landskap, at alle kan være dine fiender ikke faction basert elsker jeg.

 

Spillet legger mye mer opp til GvG. Jeg syntes det sosiale og sammholdet osv i en guild er mye av opplevelsen. I WoW f.eks var det mye "guild jumpers" som bare hoppet fra guild til guild når det gikk litt sakte en uke osv, slik at han kunne få bedre gear. Jeg trur dette blir vanskligere å gjøre i AoC, da jeg ser for meg at man i hver guild har sine egne taktikker som man må følge i et siege osv, sånn at spillere blir mer enn bare en godt gearet toon, man må faktisk være en som guild venna dine vil ha ved sin side i kamp.

 

Jeg trur at "achievement" følelsen man få i AoC vil være betraktelig større etter et velykket siege eller et forsvart keep enn etter f.eks Gruul (i WoW) som blir "bossmoddet" ned for første gang.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Ja jeg er enig i det med et godt sammhold i en guild i AoC. Man er avhengig av det ettersom det koster resurser for å opprettholde et Keep/City, så det krever litt innsats.

 

Muligheten for "spy's"/bedragere er også stort i et slikt spill, der en person faktisk kan avsløre endel, så det å hoppe fra guid til guild vil nok ikke være så lett. Hvertfall ikke når vi snakker om de guidene som etterhvert vil bli rangert høyt på serveren, der vi vil se en evigvarendes krig om å holde Fort, Resurser og Keeps. Mye står på spill så en må nesten være litt varsom når det gjelder rekruttering og slike ting.

 

Uansett, hele endgame opplegget vil åpne opp for store muligheter for drama, og det er det som virkelig skaper liv på en server imo.

Man får venner som en er nødt til å stole på samt erkerivaler vil blomstre etterhvert som serveren blir eldre. Så det å vardre aleine ute i verdenen en dag for så å se en gruppe på 10-15 stk fra sin verste fiende vil jo gjøre at hjertet pumper litt ekstra ettersom man faktisk kan tape noe ved å dø. Så da gjelder det å kunne komme seg unda, enten for å berge livet og pengene eller for å samle opp vennene for et bakholdsangrep.

Lenke til kommentar
GLEDER MEG!!! :!:

 

 

Jeg også, kommer sikkert til å bli konge bra.

Eneste jeg synes bevegelsene ser litt unaturlig ut når man sloss, i alle fall på de filmene jeg har sett. Enkelte ganger så sklir man liksom bare bortover uten av beina beveger seg. Håper dette er sånnt som forsvinner før spillet slippes.

de fikser jo det.......... det er beta du har sett..... beta = uferdig spill med masse bugs!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
GLEDER MEG!!! :!:

 

 

Jeg også, kommer sikkert til å bli konge bra.

Eneste jeg synes bevegelsene ser litt unaturlig ut når man sloss, i alle fall på de filmene jeg har sett. Enkelte ganger så sklir man liksom bare bortover uten av beina beveger seg. Håper dette er sånnt som forsvinner før spillet slippes.

de fikser jo det.......... det er beta du har sett..... beta = uferdig spill med masse bugs!!!!!!!!!!

 

 

la merke tildet du skrev i postene her i aoc forumet ikveld santacruze. Sorry å måtte si det men det var ikke mye positivt du hadde å si til noe :p

Lenke til kommentar
Dette er helt ille for min del. Jeg klarer rett og slett ikke å vente på spillet, og nå som de utsetter det enda 2 måneder er det et helvete. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på Age of Conan.

 

 

tror ikke du er alene om det. fikk heldigvis newsletter fra Funcom inatt. Masse bra lesestoff :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette er helt ille for min del. Jeg klarer rett og slett ikke å vente på spillet, og nå som de utsetter det enda 2 måneder er det et helvete. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på Age of Conan.

 

 

tror ikke du er alene om det. fikk heldigvis newsletter fra Funcom inatt. Masse bra lesestoff :thumbup:

 

Yes, sitter bare å venter på den andre typen email jeg kan få av Funcom nå. Give beta :D

Lenke til kommentar
Dette er helt ille for min del. Jeg klarer rett og slett ikke å vente på spillet, og nå som de utsetter det enda 2 måneder er det et helvete. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på Age of Conan.

 

 

tror ikke du er alene om det. fikk heldigvis newsletter fra Funcom inatt. Masse bra lesestoff :thumbup:

 

Yes, sitter bare å venter på den andre typen email jeg kan få av Funcom nå. Give beta :D

 

 

ikke alene om den:P burde komme snart. er du også en av de 100 fra gamer.no som vant en plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...