Gå til innhold

Småprat om/rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

bare glem det, jeg har misforstått noe :hrm:

du tenkte kansje på "solo" delen 1-20? den er ikke bare solo, man kan spille med andre om "dagen" mens man er solo om "natten" ;) Etter det er det helt åpent, men du kan hjelpe hvem du vil i hvilkensomhelst lv, om det ikke er en spesiell quest instance eller noe..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du tenkte kansje på "solo" delen 1-20? den er ikke bare solo, man kan spille med andre om "dagen" mens man er solo om "natten" ;)

 

Var det ikke omvendt?

Håper det var det, i alle fall, jeg vil ha mine pene solnedganger alene.

Det finnes ingen "solnedganger" på Tortage. Solen flytter seg ikke, så det er enten natten, eller midt på dagen.

 

Solnedganger får du da sett nok av etter at du forlater stedet.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg såvidt begynt å lese om spillet. Og det ser forholdsvis bra ut.

Men kan et guild kontrollere alle byene i teorien, og være jævler og overta småbyer kun fordi de er "best" (eller mest dedikert)?

Og kan man besøke andre guild sine byer som gjest, eventuelt kjøpe byen osv osv?

Er det fraksjoner, fikk ikke helt med meg det, eller alle mot alle?

Når er tidligst man får mount?

Kan man ganke småtasser med mount? Det vil si drittsekker som rir überfort iforhold til lavere levler og slakter dem uten problemer.

Vil det være PvE og PvP-servere, på nogenlunde samme måte som WoW?

Og er det yrker i varierende grad?

Hvor stor vil verdenen være? Så filmer fra naturen og det så rimelig bra og koselig ut, men kan man på en måte finne seg sin egen lille plass i skauen og bedrive (aseksuelle) aktiviteter alene? For eksempel fiske, hogge trær, lage stuff etc etc og virkelig få være Bear Grylls en liten stund?

 

Nå har jeg kun WoW å relatere spillet med, men hvordan blir oppdragene? Har ikke noe imot disse (som alle kaller kjedelige) oppdrag en finner i WoW og har ei noe imot koselig hygge på samme sted over tid. Og er det mange oppdrag slik at en slipper å gjøre samme oppdrag med alle karakterene?

(og sikkert spurt om ofte før, men hvor (eventuelt når) kan en forhåndsbestille spillet? :whistle: )

 

Jada, jeg burde vel egentlig lese mer, men akkurat nå har jeg ikke lyst til å lese, men heller se filmer :)

Lenke til kommentar
Men kan et guild kontrollere alle byene i teorien, og være jævler og overta småbyer kun fordi de er "best" (eller mest dedikert)?

Nei. En guild kan kun eie ett Player City og ett Battle Keep omgangen.

 

Og kan man besøke andre guild sine byer som gjest, eventuelt kjøpe byen osv osv?

Ja, byene kan besøkes og brukes som et handelssted.

Man kan ikke kjøpe byen, men man kan kjøpe ting som medlemmene av guilden har laget, eller eventuellt ting som andre folk har satt til salg der.

 

Er det fraksjoner, fikk ikke helt med meg det, eller alle mot alle?

Det er "Free-for-all". Alle mot alle. Guild mot guild...

 

Når er tidligst man får mount?

Level 40. Mulig de vil lage mindre mounts også som man kan få tidligere, men det er ikke sikkert enda.

 

Kan man ganke småtasser med mount? Det vil si drittsekker som rir überfort iforhold til lavere levler og slakter dem uten problemer.

Man kan drepe "småtasser" så mye man vil ja, men det vil dog ikke være så smart ettersom man vil få en "Bounty" på seg hvis man gjør det for ofte.

 

Vil det være PvE og PvP-servere, på nogenlunde samme måte som WoW?

Ja, det vil være PvP, PvE og RPvP servere.

 

Og er det yrker i varierende grad?

Det vil være crafting i spillet ja.

 

Hvor stor vil verdenen være? Så filmer fra naturen og det så rimelig bra og koselig ut, men kan man på en måte finne seg sin egen lille plass i skauen og bedrive (aseksuelle) aktiviteter alene? For eksempel fiske, hogge trær, lage stuff etc etc og virkelig få være Bear Grylls en liten stund?

Verdenen vil være endel større enn hva verdenen i World of Warcraft var når det var nytt.

 

Nå har jeg kun WoW å relatere spillet med, men hvordan blir oppdragene? Har ikke noe imot disse (som alle kaller kjedelige) oppdrag en finner i WoW og har ei noe imot koselig hygge på samme sted over tid. Og er det mange oppdrag slik at en slipper å gjøre samme oppdrag med alle karakterene?

Ja, masse quests.

 

(og sikkert spurt om ofte før, men hvor (eventuelt når) kan en forhåndsbestille spillet? :whistle: )

absoluttspill.no, ebgames ect ect.

Ja du kan bestille allerede nå.

Lenke til kommentar
De nye bildene ser virklig flotte ut... *Merker at PCen min grøsser av tanken på å klare akseptabel framerate :whistle:

 

Combat:

...Time will show, jeg håper i allefall at dette kan bli spennende. Det er veldig vanskelig å gjøre seg opp en mening basert på videoene som er ute (har sett allt fra skrytevideoer til beta-lekasjer). Håper at det vil bli et poeng i å utnytte manuell dodge og beveglese i PvP (samt kollisjons deteksjon), men av det jeg har sett så blir det ofte slik at folk bare står å "mæler" løs på hverandre.

Det vil nok være veldig likt WoW på denne måten, altså du kan ikke sidesteppe unna ett melee angrep og du dodger det. Av det jeg har sett så er kun angrep realtime og ikke noe annet. Og ranged angrep treffer deg uansett om du løper unna. Så det er veldig mye hack and slash akkurat som i WoW bare at du styrer angrepene selv til en viss grad antar jeg.

 

Hadde selv håpet på en mer realtime opplevelse, siden dette vil føre til problemet med WoW, at man får grinding og jakten på best utstyr tar over. Selve spilleren blir glemt, og den som vinner kampen er den som har best utstyr dessverre.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Hmm, er det altfor sent å forhåndsbestille collectors edition? For jeg kan nemlig ikke se noe som helst som tyder på om det er mulig å finne ut i første omgang :roll:

 

Men hva vil mest sannsynlig være den letteste begynnerklassen/soloklassen, men likevel ikke være overflødig i grupper (som jeg regner med finnes?)?

Og hva med instanser? Eksisterer de?

Lenke til kommentar
De nye bildene ser virklig flotte ut... *Merker at PCen min grøsser av tanken på å klare akseptabel framerate :whistle:

 

Combat:

...Time will show, jeg håper i allefall at dette kan bli spennende. Det er veldig vanskelig å gjøre seg opp en mening basert på videoene som er ute (har sett allt fra skrytevideoer til beta-lekasjer). Håper at det vil bli et poeng i å utnytte manuell dodge og beveglese i PvP (samt kollisjons deteksjon), men av det jeg har sett så blir det ofte slik at folk bare står å "mæler" løs på hverandre.

Det vil nok være veldig likt WoW på denne måten, altså du kan ikke sidesteppe unna ett melee angrep og du dodger det. Av det jeg har sett så er kun angrep realtime og ikke noe annet. Og ranged angrep treffer deg uansett om du løper unna. Så det er veldig mye hack and slash akkurat som i WoW bare at du styrer angrepene selv til en viss grad antar jeg.

 

Hadde selv håpet på en mer realtime opplevelse, siden dette vil føre til problemet med WoW, at man får grinding og jakten på best utstyr tar over. Selve spilleren blir glemt, og den som vinner kampen er den som har best utstyr dessverre.

 

De har da et like så mye realtime block system som angreps system. Man styrer selv hvor på kroppen, eller hvilken side av den som skal tåle mest mulig slag, og denne kan man forandre på før og under selve kampen så ofte eller mye man vil.

Lenke til kommentar
Lagt til I dag, 00:11

Hmm, er det altfor sent å forhåndsbestille collectors edition? For jeg kan nemlig ikke se noe som helst som tyder på om det er mulig å finne ut i første omgang rolleyes.gif

 

Men hva vil mest sannsynlig være den letteste begynnerklassen/soloklassen, men likevel ikke være overflødig i grupper (som jeg regner med finnes?)?

Og hva med instanser? Eksisterer de?

Usikker på kva class som er lettast å begynna med solo, men regner med det er dei standard classene som krigar og snikmordar. Dog det nok blir mange av dei.

Instansar er det. Og eg ser fram til å sjå korleis dei blir når eg får begynt å spela.

 

 

(glede seg) :wow:

Endret av Registrert-Brukar
Lenke til kommentar
du tenkte kansje på "solo" delen 1-20? den er ikke bare solo, man kan spille med andre om "dagen" mens man er solo om "natten" ;)

 

Var det ikke omvendt?

Håper det var det, i alle fall, jeg vil ha mine pene solnedganger alene.

Det finnes ingen "solnedganger" på Tortage. Solen flytter seg ikke, så det er enten natten, eller midt på dagen.

 

Solnedganger får du da sett nok av etter at du forlater stedet.

 

Kjedeliig.

 

Men var det omvendt, eller ikke? Trodde den multiplayerdelen av Tortage var noe de hang på i nyere tid, altså virker det mest naturlig om den foregår om natten.

Lenke til kommentar
du tenkte kansje på "solo" delen 1-20? den er ikke bare solo, man kan spille med andre om "dagen" mens man er solo om "natten" ;)

 

Var det ikke omvendt?

Håper det var det, i alle fall, jeg vil ha mine pene solnedganger alene.

Det finnes ingen "solnedganger" på Tortage. Solen flytter seg ikke, så det er enten natten, eller midt på dagen.

 

Solnedganger får du da sett nok av etter at du forlater stedet.

 

Kjedeliig.

 

Men var det omvendt, eller ikke? Trodde den multiplayerdelen av Tortage var noe de hang på i nyere tid, altså virker det mest naturlig om den foregår om natten.

 

Etter hva jeg har hørt så er det online om dagen, og offline om natten.

 

Skulle heller ønsket motsatt selv :p

Men det er vell fremdeles slik at hele starten er kun offline?

 

Blir passe dumt om hundrevis er ved stranden.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt så er det online om dagen, og offline om natten.

 

Skulle heller ønsket motsatt selv :p

Men det er vell fremdeles slik at hele starten er kun offline?

 

Blir passe dumt om hundrevis er ved stranden.

1-5 er du helt alene, det er før man kommer til Tourtage.

 

Hmm, er det altfor sent å forhåndsbestille collectors edition? For jeg kan nemlig ikke se noe som helst som tyder på om det er mulig å finne ut i første omgang :roll:

 

Men hva vil mest sannsynlig være den letteste begynnerklassen/soloklassen, men likevel ikke være overflødig i grupper (som jeg regner med finnes?)?

Og hva med instanser? Eksisterer de?

Det er langtifra for sent å bestille CE :)

 

Du kan lese om klassene her: Setter en knapp på at Bear Shaman blir en av de beste solo klassene.

<a href="http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...p;selected=1084" target="_blank">http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...p;selected=1084</a>

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...