Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!


Eriqo

Anbefalte innlegg

Har sett de ja, og noen av dem er ganske greie, de fleste er mykere versjoner av "sleng på ekstra HO/PO's uten grunn/notes" Men om man liker det så for all del, knock yourself out. Også har du jo sangene DE MANGLER NOTER PÅ! ><

 

Jeg irriterer meg bare over det når jeg ser malplaserte "noter" rundtom i låtene, akkurat som da jeg og flere andre ble sint når de valgte å incorporate orgel soloen i ene Boston låta, en feil HMX ikke vil gjøre igjen. Og takk gud for det.

 

ett eksempel

 

Der er RB2 versjonen MYE mer accurate.

 

 

Hvordan de klarte å legge til noter som ikke skal være der i Livin On A Prayer er meg sjokkerende. Og igjen noen av HO/PO'ene som skal være der er også borte(?)

 

 

En usedvanelig rar blanding av lead og rythm av GHWT der.

 

Chartinga er elendig og jeg får vondt Neversoft ikke finner musikere som kan hjelpe dem med det tsk tsk.

 

EDIT:

Mangel på noter igjen :|

Endret av WorThy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har vært i denne tråden nå...

Sliter GHWT med instrumentene?

Noen som har et bilde av de originale Rock Band 2 trommene + resten av utstyret?

Er RB 2 bedre enn GHWT, slik det ser ut nå?

 

Er dette de originale trommene?

Endret av Eriqo
Lenke til kommentar

Tja, det varierer vel fra person til person, men jeg synes HMX charter ufattelig mye bedre og "rettere" om man kan si det til guitartabsa i forhold til hva Neversoft gjør, har kanskje også noe med at alle som jobber i HMX spiller et eller annet instrument på fritiden sin.

 

Samt har Activision/Neversoft holdt løftet sitt med å være like flinke på DLC som HMX er? Utifra det jeg har sett så ser det rimelig svakt ut.

 

Nei som du leser er det Ion drumsettet, det som kan dobles som et el-set, dog prisen er rimelig stiv, 300USD. her er RB2 trommene:

helt like som de gamle bare med velocity sensor, trådløs og at de skal visst bråke mindre.

 

Ellers er gitaren lik, bare bedre strumbar, frets og autokalibrering, så du slepper å måtte styre med kalibreringa selv, den har lyssensor og mic så den kalibrerer helt perfekt på første forsøk.

 

Mic'en er helt identisk som den første, eneste de kunne gjort var å legge til knapper på den, men ah well.

 

Og det med problemer med GHWT instrumentene er at de første store lastene av produksjonen har ufattelig stor failrate, nesten over 40%. Så om du ikke er heldig så går noe i fillebiter.

 

EDIT:

http://www.rockband2.com/instruments der får du se instrumentene.

Endret av WorThy
Lenke til kommentar
Samt har Activision/Neversoft holdt løftet sitt med å være like flinke på DLC som HMX er? Utifra det jeg har sett så ser det rimelig svakt ut.

Har dei sagt det?

 

Eg veit ikkje kva krav du ser for deg, men her finn du ei liste over DLC til GH:WT: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_songs...oadable_content

 

Til nå er det kome ut 22 låter som DLC, innan 20 november er det 35.

Lenke til kommentar

haha den DLC setlista der består av typ 40+ mens HMX har gitt oss over 300. you go figure :p

 

En annen ting er at gh nesten ikke har klart å gi ut noe nytt i sin setliste(husk jeg sa noe, vil ikke si alt). Virker som det bare ble til at de tok en titt på setlista til rb2 for så å ringe gruppene og spørre om de _OGSÅ_ fikk lov til å bruke musikken dems i sitt spill :p

Endret av Nyhusern
Lenke til kommentar
haha den DLC setlista der består av typ 40+ mens HMX har gitt oss over 300. you go figure :p

 

En annen ting er at gh nesten ikke har klart å gi ut noe nytt i sin setliste(husk jeg sa noe, vil ikke si alt). Virker som det bare ble til at de tok en titt på setlista til rb2 for så å ringe gruppene og spørre om de _OGSÅ_ fikk lov til å bruke musikken dems i sitt spill :p

:roll:

Høyrest verkeleg ut som du veit kva du prater om her...det er kanskje like greit at du lar være å skrive.

 

Setlist? Kven har snakka om setlist? Det er snakk om DLC som kjem den neste månaden. HMX har gitt ut 300 DLC ja, men det er frå første veke etter RB kom ut. Det einaste som betyr noko her er kva Activision gjer framover. Dei har sagt at det vil bli gitt ut DLC kvar veke, foreløpig stemmer dette.

 

Ingen har sagt at GH:WT skal få 300 låter i løpet av den første veka.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det er ikke grafikken i GH som er stygg, det er bare det at opplegget blir så stygt synes jeg. Når man spiller så virker hvertfall GH3 som at folkene bak spillet har lagd mest mulige ting som skal forstyrre deg bak der du ser notene og over. Når jeg spilte RB1 første gang så synes jeg spillet var fryden og gammern, ikke et eneste øyeblikk som irriterte meg den gangen, kanskje ikke jeg brydde meg noe da men alikevel.

 

GH4 ser ut til å være akkurat en djea vu av det, i tillegg så fikk Gametrialers sin anmeldelse av GH4 meg både til å glede meg(de viste Tool-"banen" pluss noe av musikken) og ikke akkurat glede meg. Chartingen skal være litt elendig, da det kommer noter på gitardelen steder det ikke spilles på gitar.

 

GH4 virker som er spill for mer yngre, eller mindre sære enn meg selv. RB1 hadde bare en ting i bakgrunnen som irriterte meg, og det var at vokalisten hoppa ut i plublikum og plutselig øyeblikket etterpå var tilbake på scenen å sang.

 

DLC opplegget til Rockband er også i tilegg mye bedre enn GH3 sitt. Enklere å browse gjennom DLC blant annet.

 

Edit: Må legge til at jeg er eier av 3 GH-spill, og har forhåndsbestilt GH4 så jeg er ikke noe anti-Guitar Hero bare så det er sagt.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

GH-serien passar betre for dei som er ute etter prestasjoner. Du får masse info om korleis du har spelt, note streak, prosenttreff osv. Ved 100% notetreff får du ein ny utmerkelse. RB er litt enklare lagt opp, men har til gjengjeld eit mykje større musikkbibliotek. Det er meir eit festspel der du kan laste ned mykje musikk.

 

GH har poeng, rockmeter, note streak (det har forresten ikkje RB) rett ved sida av halsen, på RB er dette plassert til venstre og langt oppe i høgre hjørne. Forskjellen på bakgrunnen er berre at RB generelt sett har litt mørkare grafikk, ellers ser eg ikkje kva som skal forstyrre meir på GH. Spela er veldig like på mange vis.

 

Chartinga er ikkje noko problem, det blir gjort på forskjellig måte, i GH:WT (ikkje GH4) er den faktisk ganske bra, sjølv om det er forskjeller frå RB, det betyr ikkje at RB alltid er mest "rett". Kva betydning det har om ein spelar ein anna gitar ein plass og noko anna der ser eg ikkje heilt.

 

Menysystemet er ikkje spesielt bra verken her eller der etter min meining, synest faktisk GH3 har vore best på det området så langt. Det var lyst og veldig oversikteleg. Har ikkje sett RB2, men RB1 var eg ikkje så begeistra over.

Lenke til kommentar
Instrumentene til GH:WT er i følge GameTrailes.com (itunes podcast) bedre enn RB2 sine. Og det er nok det viktigste for meg.

Ikke ifølge Anandtech, som har sett på alle sammen inkl. ION.

 

Pedalen suger visstnok UTROLIG på GHWT.

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3447

 

The cymbals aren't very responsive and are essentially dead feeling. This is similar to the ION Drum Rocker's problem, but slightly worse. Not a huge deal, but still.

 

First and foremost: the kick pedal sucks. And beyond that it sucks worse than the RB kick pedal. There is no excuse here. Allow me to elaborate.

 

The pedal is built out of a much more flexible plastic than the RB pedal. This will probably mean less breakage as it has some give to it. On the down side, if you thought the RB pedal was squishy, you haven't seen anything yet. The GHWT pedal is ... I'm having a hard time thinking of polite words to replace sucks. Sorry. It just sucks.

 

Unlike the RB kick pedal, it doesn't have any sort of anchor or attachment to the rest of the kit, and it doesn't have any of its own anchoring devices. This means it will slide away from you. Horribly. No matter what. Our solution is seriously to turn the kick pedal sideways with the base facing left (for a right footed person) and step on the base with your left foot and hold it there. Then play the top of the pedal with the ball of your right foot. Obviously you play off the pedal, very literally. It works, but it's still not anywhere near ideal. If you want to build something, you can make a more permanent solution like nailing it to a platform that extends under the drum throne.

 

Here's another problem. Because of the flexibility of the pedal and the fact that it only has one point of contact with the bottom of the pedal (where the sensor is), it wobbles from side to side very easily. This is not something you need to deal with while playing a kick drum. A little off center and it's all over. Fast double hits are MUCH harder with this kick pedal and I would not recommend it for anyone. Ever.

Lenke til kommentar
Instrumentene til GH:WT er i følge GameTrailes.com (itunes podcast) bedre enn RB2 sine. Og det er nok det viktigste for meg.

Ikke ifølge Anandtech, som har sett på alle sammen inkl. ION.

 

Pedalen suger visstnok UTROLIG på GHWT.

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3447

 

The cymbals aren't very responsive and are essentially dead feeling. This is similar to the ION Drum Rocker's problem, but slightly worse. Not a huge deal, but still.

 

First and foremost: the kick pedal sucks. And beyond that it sucks worse than the RB kick pedal. There is no excuse here. Allow me to elaborate.

 

The pedal is built out of a much more flexible plastic than the RB pedal. This will probably mean less breakage as it has some give to it. On the down side, if you thought the RB pedal was squishy, you haven't seen anything yet. The GHWT pedal is ... I'm having a hard time thinking of polite words to replace sucks. Sorry. It just sucks.

 

Unlike the RB kick pedal, it doesn't have any sort of anchor or attachment to the rest of the kit, and it doesn't have any of its own anchoring devices. This means it will slide away from you. Horribly. No matter what. Our solution is seriously to turn the kick pedal sideways with the base facing left (for a right footed person) and step on the base with your left foot and hold it there. Then play the top of the pedal with the ball of your right foot. Obviously you play off the pedal, very literally. It works, but it's still not anywhere near ideal. If you want to build something, you can make a more permanent solution like nailing it to a platform that extends under the drum throne.

 

Here's another problem. Because of the flexibility of the pedal and the fact that it only has one point of contact with the bottom of the pedal (where the sensor is), it wobbles from side to side very easily. This is not something you need to deal with while playing a kick drum. A little off center and it's all over. Fast double hits are MUCH harder with this kick pedal and I would not recommend it for anyone. Ever.

vel, de sa at om du er heldig og får et trommesett uten feil, så er det bedre enn rockbandtrommesettet.

 

Men det er ikke bare trommene det er snakk om. Gitaren i GH:WT er mye bedre enn den i RB2. Strumbaren var den beste de hadde prøvd, og slidebaren fungerte godt.

Lenke til kommentar

Les lenge nok så får du 100 forskjellige meiningar om alt. Eg har lese at instrumentene er alt frå dårlige til beste på markedet, ein omtale her og der får meg ikkje overbevist om noko som helst. Same gjeld RB/2-instrumentene. Det er forresten små ting ein kan gjere for å fikse forskjellig. Sensiviteten på cymbalene kan du justere med ein PC-kopling eller litt tape.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Rart de har så dårlige pedaler. Pedalen må være noe av det viktigste når det gjelder trommer. Det går jo ann, men det er dritvanskelig å få til triplets på basspedalen når den suger så innigranskæven.

 

Sånn i farta - er det noen måte å fyre av star power på på trommer i Rock Band uten å vente på fillers? Dritt når man bare rett og slett må være heldig for å redde gitaristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...