Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det har kommet en ny firmware til Canon EOS 6D Mark II
 

Firmware Version 1.0.3 incorporates the following fix:

Corrects an erroneous display that may appear when some third-party accessories are attached to the hot shoe.

Firmware Version 1.0.3 is for cameras with firmware up to Version 1.0.2. If the camera’s firmware is already Version 1.0.3, it is not necessary to update the firmware.

 

Og til Canon Cinama EOS C200

 

 

Firmware Version 1.0.2.1.00 incorporates the following enhancements:

When CN-E70-200mm T4.4 L IS KAS S is attached the following features are enabled:

Autofocus using the Dual Pixel CMOS AF function
Dual Pixel Focus Guide function.
The joystick on the camera’s grip unit can be set to operate the zoom.
Manual control of the iris with Camera’s Control dial.
Control of focus, zoom and iris using the separately-sold Remote Controller RC-V100.
Automatic aperture and push auto iris functions.
Start/stop recording on the separately-sold lens grip ZSG-C10.
Retrieval of Lens metadata, such as the model name and the focal distance will display on the camera.
Peripheral illumination / chromatic aberration correction.

Caution:

You cannot perform the firmware update using CFast 2.0 cards. Please use a commercially available SD/SDHC/SDXC memory card that is 128MB or more for the firmware update.
Firmware version 1.0.2.1.00 is for updating Cinema EOS C200 cameras running firmware version 1.0.0.1.00 – 1.0.1.1.00. If your camera’s firmware is already version 1.0.2.1.00, it is not necessary to update the firmware. Once the camera is updated to the latest version, it cannot be restored to a previous version.
For further information, please refer to the latest version of the unit’s Instruction Manual that is released with the firmware update.

The following things are required to perform this firmware update:

An EOS C200 or EOS C200B camera body
A computer (OS Requirements: Mac OS 10.7 – 10.13)
A 128 MB or higher-capacity SD/SDHC/SDXC memory card (both commercially available)
An SD card reader/writer (commercially available) or an SD card slot built into the computer
A fully charged battery pack for the camera
Compact power adapter bundled with the camera
The firmware (the downloaded file)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se der ja. Må vel kanskje klare å holde ut. Hatt drittstativ lenge nå, så et par uker til må jeg vel overleve. 


Merker at det er uvant at det blir mørkt så utrolig kjapt for tiden. Må komme meg veldig tidlig ut for å fotografere, men det er spennende å se litt snø igjen. Blir vel lysere jo mer det snør også. Håper på masse flotte bilder i løpet av vinteren! :D 

Lenke til kommentar

Snart Nobel-dagene igjen. Forundrer meg stadig over hvor ekstremt komplisert akkreditering skal være, med inndeling i ørten forskjellige søknader. Hva med en søknad og checkbox for hva man søker på? Ville gjort livet for alle parter enklere.

 

Sitter jo å fikler i 30+ min for å få alt på plass.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med salg av kunstverk/fotobasert med modell og hvordan man betaler en modell ?

 

Bilde(ne) vil bli laget for salg i 1 eksemplar og solgt i Europa.

Jeg vil si sett opp en deal med en andel av salgs-summen, når verket faktisk er solgt (så slipper du de utgiftene før du faktisk har inntekt). Husk også på at å bare betale modell kan sees på som lønn om det er over en viss sum, og da er du virkelig på glattisen relatert krav og regler. Om modell er næringsdrivende blir dette mye enklere.

Lenke til kommentar

Det enkleste er å bruke modeller gjennom byrå, som sikrer at modellens rettigheter og lønn blir godt ivaretatt. 

 

Virker som dette bildet allerede er tatt, og da er jeg helt med på det TGB sier om andel av salgssummen. 

 

Pass på å skrive en modellkontrakt, og avtal skriftlig med kunde sånn at alt er på det rene bruksmessig :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, bildene er ikke tatt, og vil avklare alt på forhånd og lager selvsagt kontrakt som dekker alt.

Lite interessant at kommer noen kavende i ettertid at "angrer" på et bilde som i teorien henger på en vegg ett-eller-annet-sted.

Dette er også nytt for kunstneren, men vi er 100 % enig uten å blunke at modellen skal ha betalt så lenge dette er et bilde som vil gi en viss inntjening.

Lenke til kommentar

Ja... har vært litt av fotoen kan du si..

Men jakter lysterk fotosensor til droner. Noen med erfaring på det området? 

Kjenner til de som sitter i DJI, Phantom , X5 etc, men ser etter alternativer
Edit: og helst ikke i prisklasse 3000$

Endret av Inc
Lenke til kommentar

På utkikk etter ny pc (laptop) for tiden.

 

Ønsker 17" skjerm, ssd+vanlig harddisk og minst 16 gb minne. Pris 12 000 +/-. Bruk: Bilderedigering (PS) og evt litt enkel videoredigering.

Kommer stort sett opp bare spill-pcer under søket, det er vel kanskje ikke det beste til mitt bruk?

 

Men kom over denne her hos Dell. Noen formeninger om den? (Vil undersøke hvor mye det evt vil koste å oppgradere til 32GB Ram)

 

http://www.dell.com/no/p/inspiron-17-5770-laptop/pd?oc=cn77004&model_id=inspiron-17-5770-laptop

 

Og ja, jeg venter selvsagt på Black Friday for å se om det er noen tilbud da.

Lenke til kommentar

På utkikk etter ny pc (laptop) for tiden.

....

 

Spill-PC kan godt være et godt utgangpunkt selv for bruken du skisserer. De har gjerne bra ytelse, men skjermen kan være et svakt punkt da oppfriskningshastighet gjerne er høyere prioritert enn gode farger.

 

PC'en du linker til ser ut til å være et bra alternativ og ganske mye for pengene med både SSD og stor snurredisk. IPS-skjerm er gjerne bedre enn TN-skjerm når det gjelder farger, men IPS er ingen garanti for en veldig god skjerm. 4GHz prosessor høres jo fint ut, men det er maks turbofrekvens og dette er prosessor med relativt lav TDP og 1.8GHz basis-frekvens. Uansett rimelig bra prosessor.

 

17-tommer skjerm er fint hvis du skal frakte PCen mye rundt og jobbe på skjermen (bortsett fra at PCen blir stor og tung da), men personlig synes jeg 15-tommer er like bra hvis PCen skal stå mest et sted hvor man kan ha ekstern skjerm i tillegg.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Kjøpte selv en Dell XPS 17" i 2012, fant ut at det var rimeligere og kjøpe med 1TB snurredisk og kjøpe/sette inn en SSD selv.

 

Har i etterkant installert W10, og faktisk så er jeg litt overrasket at Dell fortsatt oppgraderer maskinen og alle drivere automatisk, kjøpte dog med 2års serviceavtale den gangen men kan hende de har glemt å annullere den selv om den står med 0 dager på kontoen min.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...