Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare kamerautstyr som har øket i pris, blekkpatroner har øket redikalt i pris.

 

Ga 89.- for noen måneder siden og bestilte i dag samme patron for 138.-, og prisen var ikke billigere andre plasser, den eneste som ikke har øket prisen er Clas ohlson, men grunnen er nok at de i utgangspunktet tar 168.- for samme patron og har gjort det de siste par årene :p

Lenke til kommentar

Det er ikke bare kamerautstyr som har øket i pris, blekkpatroner har øket redikalt i pris.

 

Ga 89.- for noen måneder siden og bestilte i dag samme patron for 138.-, og prisen var ikke billigere andre plasser, den eneste som ikke har øket prisen er Clas ohlson, men grunnen er nok at de i utgangspunktet tar 168.- for samme patron og har gjort det de siste par årene :p

Valutaen er nok ikke på vår side nå, og kroner ser nok ut til å bli enda svakere. Vi bør nok regne med dyrere produkter i årene som kommer...:-)

Lenke til kommentar

Valutaen er nok ikke på vår side nå, og kroner ser nok ut til å bli enda svakere. Vi bør nok regne med dyrere produkter i årene som kommer...:-)

Produktkostnadene mine har steget med 23% det siste 1 1/2 året gjennomsnittlig og jeg tror ikke det stopper med det.

 

For min del får jeg håpe at råvareprisene globalt faller så ikke hovedmaterialene jeg bruker blir alt for dyre.

 

Men uansett så er det kipt og måtte betale mer og mer for en vare/tjeneste.

Lenke til kommentar

 

Valutaen er nok ikke på vår side nå, og kroner ser nok ut til å bli enda svakere. Vi bør nok regne med dyrere produkter i årene som kommer...:-)

 

Produktkostnadene mine har steget med 23% det siste 1 1/2 året gjennomsnittlig og jeg tror ikke det stopper med det.

 

For min del får jeg håpe at råvareprisene globalt faller så ikke hovedmaterialene jeg bruker blir alt for dyre.

 

Men uansett så er det kipt og måtte betale mer og mer for en vare/tjeneste.

Vi får håpe at oljeprisen stabiliserer seg på et høyere nivå og at det kan bli gjort tiltak for å få valuta tilbake til nivået vi hadde for et års tid siden. Råvareprisen dropper nok neppe. Tipset mitt står; jeg tror vi må regne med høyere pris i kroner på produkter i årene som kommer...dessverre...

Lenke til kommentar

Skal ha to kompaktkameraer som er enkle i bruk, men samtidig gir god bildekvalitet. De skal brukes til å ta bilder av begravelser for å lage minnebøker fra seremoniene.

 

Har fått tips om Sony RX100 III. Disse koster nå ca. 6500kr. Er det noen andre kameraer jeg også burde se på? Det er viktig at de takler dårlig lys uten at det blir altfor mye støy og de må være enkle i bruk. Det er hovedsakelig ikke fotointeresserte som skal bruke dem. :p

Lenke til kommentar

Bilder i dårlig lys er alltid en utfording, selv for folk som kan en del om foto. Jeg tror ikke du finner noe som er lettere å bruke enn RX100 III, men LX100 er muligens et hakk bedre på optisk kvalitet. Det finnes også noen andre modeller som ligger å tilsvarende nivå, for eksempel Canon G7 X som ligner mye på RX100, men ikke har fått like gode karakterer på "brukervennlighet". Det har imidlertid litt større zoomområde og får bra omtale for bildekvalitet. Canons nye G5 X er også et alternativ, men tror ikke det er i butikkene ennå. 

Lenke til kommentar

Designet og 3D printed lens hood for min Helios 40-2:

attachicon.gifDSC05771 1.jpg

 

La den også like greit for salg her - tviler ekstremt på at noen blir solgt - men gøy å prøve :p

Den så da bra ut :) Du bør eksperimentere med erstatnings-solblender til AF-S 70-200mm f/2.8 VR II (den originale er håpløs; spesielt i portrettmodus og motlys). Det må være et stort marked med tanke på hvor dårlig den originale er.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

... 

Kult, printer du den ut selv eller er det et annet selskap som står for selve printingen?

Har printer hjemme som jeg printer mens jeg utvikler modeller - også når den er ferdig bruker jeg å bestille fra shapeways da man får et mye bedre finish på de.

 

...

Takk! Ja, du sier noe der - hadde jeg hatt Nikon utstyr så hadde jeg nok prøvd det. Har kun A7 og faste manuelle objektiver

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...