Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Fikk en telefon her på morran i dag, i fra.. som selgeren sa; god morgen det er i fra Nettavisen Mitt anbud.. Nettavisen har vokst så mye at de ikke klarer å ta alle sine foto oppdrag selv, de trenger nye fotografer, er du interessert i ta på deg flere foto oppdrag? 

 

Synes at hele settingen er feil her.. han sa; Nettavisen & Mitt anbud i samme åndedrag, altså i samme ord; Nettavisen mitt anbud. Han prøvde å få det til å høre ut som at han kom i fra Nettavisen. Han sa navnet sitt, sa ikke hvem han ringte i fra, bortsett i fra; Nettavisen mitt anbud. Han var veldig konsekvent på omtale meg med mitt fornavn. Det er åpenbart at det er en salgteknikk som ligger bak her.. Det er jo normalt han er jo en selger.. ^^

 

Men at han konsekvent omtalte seg som «Nettavisen mitt anbud» ringer feil i mine ører.. Hva synes dere?

Kommer vel an på om han sa nettavisen med stor forbokstav eller ikke. Er "Mitt Anbud" en nettavis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

 

Fikk en telefon her på morran i dag, i fra.. som selgeren sa; god morgen det er i fra Nettavisen Mitt anbud.. Nettavisen har vokst så mye at de ikke klarer å ta alle sine foto oppdrag selv, de trenger nye fotografer, er du interessert i ta på deg flere foto oppdrag? 

 

Det var nok "nettavisen mitt anbud", ikke "Nettavisen" han mente. www.mittanbud.no

Regner med at du i tilfelle må binde deg til å betale dem provisjon av oppdrag som kommer inn den veien, det er selvsagt derfor de ringer. Det er "gratis" for kunden, men den som gjør jobben må betale for å få den. 

 

"

Hvordan kan det være gratis å bruke mittanbud.no?

Det er kun leverandører som er registrert hos oss, som betaler for å være tilknyttet tjenesten. Slik kan du som forbruker benytte deg av mittanbud.no gratis."

 

 

Du må lese hva jeg skriver her.. :) Han sa at Nettavisen har vokst seg for store til at de klarer å ta alle foto oppdragene sine selv.. ;) Og mittanbud.no er ikke en nettavis.. Det er en reklameportal og om man drar den litt langt kan man vel si at det er en jobbportal også.. 

 

EDIT:

 

Om mittanbud

Mittanbud.no ble startet i 2009 og er Norges største anbudstjeneste. Vi formidler anbud til over 30.000 leverandører over hele landet, basert på forbrukerens beskrivelse av jobben og hvor i landet arbeidet skal utføres. Siden oppstart har vi formidlet over 500 000 jobber. Mittanbud.no publiserer både positive og negative evalueringer. Vi sjekker alle evalueringer manuelt og har mange filtre for å sjekke at evalueringer er relle.

 

Mittanbud.no er en tjeneste levert av VG. Vi holder til i VG-huset i Oslo. Vi er over 40 personer som jobber med å utvikle Mittanbud.no til en enda bedre tjeneste.

Ønsker du å legge ut en jobb kan du trykke på den grønne knappen på toppen av denne siden.

 

Har du en bedrift og ønsker å komme igang med å ta jobbene som legges ut, kan du legge inn telefonnummeret i skjemaet under, så ringer vi deg opp for en hyggelig prat.

Endret av Slettet+3124
La til info
Lenke til kommentar

Er det ikke bare og ta en telefon/mail til nettavisen og høre om de virkelig trenger flere fotografer ?

 

Det kan også være et kreativt forsøk på og kapre flere "kunder"  til mittanbud.no, kan hende at selgeren har provisjon for hver nye kunde han skaffer.

 

-det var vel akkurat det det var, tenker jeg. 

Lenke til kommentar

Leker veldig med tanken på å bytte ut 24-70en min til fordel for en 20mm 1.8G og en 85mm F1.8G... Skifta yrkesfelt, så har ikke det samme behovet for fleksibiliteten til en normalzoom lenger, selv om det er ufattelig behagelig. Samtidig blir det kanskje bedre bilder når fastoptikken tvinger en til å tenke litt mer? (Har en 35 1.4 og 50mm fra før, i tillegg til en 70-200 F2.8 når det kommer til overlappende utstyrt på brennviddedelen)

Endret av Killswitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste på ryktebørsen er at Nikon kjøper restene av Samsung NX.

 

Kanskje Nikon kommer med speilløst som ikke er en vits allikevel ?

 

Det er vanskelig å tenke seg at Nikon skulle gå videre med NX i seg selv. Sannsynligvis Ikke vid nok fatning for fullformat og Nikon vil nok ha egen fatning som er designet for integrasjon mot Nikon F optikk. Men Samsungs prosessor for video og annen elektronikk kan jo være interessant. Og Samsungs sensor er like god som Sony sin og det kan godt være Nikon ønsker en konkurrerende sensorleverandør. 

Lenke til kommentar

Det er teknologien "patentene?" som ryktene skal ha det til at Nikon kjøper, er det hele infrastrukturen inkludert fabrikkene så vil vi nok se noen løsninger innen et et år eller to.

Men uten infrastrukturen vil vi ikke legge merke til dette, det vil nok bli en sakte prosess hvor Samsungteknologien vil bli integrert i Nikon sin etablerte ideologi.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke... Men engelsk for bringebær er?

Som sagt, jeg var egentlig ikke så interessert i kalenderpremien. Jeg bare er så sikker på at jeg har hørt den frasen brukt som huskeregel for ett eller annet, og det irriterer OCDen min at jeg ikke husker hva. Det kan selvsagt bare være jeg som blander den sammen med noe annet.

 

Hm. Er jo faktisk i Norge denne gangen, og hvis jeg holder meg til den lille Nikon 50mm-eren min så tar ikke kameraet så mye plass i sekken.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...