Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Light L16 :

 

light-l16-camera-3258.0.jpg

 

 

 

light-1.jpg

 

 

 

The Light team showed me some sample photos taken with a prototype unit, and while they weren't as punchy as ones of the same scenes shot by a Canon 5D Mark III, there was just as much if not more detail in the L16's images. Next to a picture taken by an iPhone 6, the quality of the L16's images were (predictably) much better.

 

 

When you take a picture using the camera, all 16 lenses capture photos simultaneously at different focal lengths in order to "capture more data in every shot." Light's technology then combines all of them into a single 52-megapixel image -- you can adjust the photo's depth of field, focus and exposure after it's been captured.

 

 

Kommer til neste år.

 

 

 

Kilde

Endret av johome
Lenke til kommentar

 

 

 

Nå har adobe kommet med en oppgradering på CC "2015.2" og LR6 "6.2"

Ser bra ut! Har ikke fått testet mye, men ser ut til at det går å slette bilder med "del" på tastaturet uten å markere nytt bilde for hver gang man sletter.

 

Det stemte ikke.. Savner muligheten fra ACDsee til å velge å kunne slette bilder uten å bli spurt om jeg virkelig ønsker å slette.

Der kan man dessuten holde venstre musknapp og dra over flere bilder for å velge.

 

 

Jeg opplever store stabilitetsproblemer med Lightroom 2015.2 på OSX El Capitan. Alt fungerte brillefint med Lightroom 2015. Satser på at det kommer en rask oppdatering, for dette var ikke mulig å bruke engang.

 

Ser at det har kommet en bugfix, har ikke sjekket om det er dette problemet som er fikset

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Light L16 :

Light L16 er veldig spennende teknologi. Det har potensiale for å bli et knallkamera, men jeg frykter det får en del begynnerbugs og dårlig programvarestøtte. Introprisen er ganske drøy etter min mening. Tror det er lurt å la det modne et år eller to til før man hiver seg på. Neste års trend innen mobiltelefonkameraer er spådd å bli doble kameraer med avanserte funksjoner, altså et mildt steg i denne retningen. Light blir kanskje litt vel tidlig ute med så mange kamera som skal samarbeide.

Lenke til kommentar

Argghh.. Trenger litt hjelp med et valg. Sliter litt med at jeg så og si aldri bruker mitt 24-70 L objektiv. Luksusproblem.

 

Per nå så sitter jeg på:

16-35 f/2.8

24-70 f/2.8

28-300 f/3.5-5.6

Og så bruker jeg ofte damas 50mm f/1.8.

 

Når jeg ikke skal kjøre vidvinkel så ender det som regel opp med 28-300, selv om linsa er gigantisk. Er så greit å ha den fleksibiliten, spesielt hvis jeg går uten bag og bare kan ta ett objektiv med. Mangler en del på lys, men har andre alternativer til det.

 

Leker med tanken på å selge mitt 24-70 da. Kanskje investere i et fast objektiv? Evt. bruke pengene på noe helt annet. Synd å selge et objektiv, for det er jo fantastisk bra. Men kan ikke huske sist jeg faktisk brukte det objektivet...

Lenke til kommentar

Bruker du ikke objektivet, så bør du selge det. Det er verre å å komme med et forslag på erstatter; Jeg tror du bør vurdere en 50mm f/1.4 og/eller en 35mm f/1.4 - alternativt f/1.8-2 utgavene for å få ned størrelsen. Så får dama ha 50mm-en sin i fred ;)

 

Enig. Det er synd om et godt objektiv ikke skal få leve ut sin drøm om å ta gode bilder - bedre å selge det videre og kjøpe noe som passer sine egne behov bedre. Driver faktisk å tenker på å selge en 24-105 mm selv og kjøpe meg en 35mm.

 

Henning 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt en normalzoom til arbeidshestene mine på flere år, og jeg savner det heller aldri. 14-24, 35 1.4, 85 1.8 og 70-200 blir brukt på så godt som alle bildene mine. :)

 

Jeg har forresten også hatt store problemer med LR CC den siste tiden. Den henger seg konsekvent 90% av gangene jeg prøver å importere bilder fra kameraet, så har brukt minnekortleser i det siste.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Jeg tar snart livet av noen i jakten på en god CF-kortleser. Mine kriterier burde egentlig være enkle å oppfylle.

 

Kriterier:

Dypt og veltilpasset CF-spor for å minimere risikoen for å bøye pinner

USB 3.0 og høy overføringshastighet

 

Bør helst også ta SD og MicroSD, men det er ikke et must.

Skal ha tre stykker, og de kommer aldri til å være med ut på tur.

 

Sandisks Imagemate har alt for grunn CF-slot, bøyer pinner over en lav sko.

Transcends kortleser er dyp, men er visstnok veldig dårlig tilpasset i bredderetningen, slik at du allikevel må være forsiktig for ikke å bøye pinner.

Lexars Dual Slot leser er visstnok treg på overføring av bildefiler fra CF-kort? Den er forøvrig også dårlig egnet for å stå oppå hverandre, slik jeg har planer om.

Lexar Professional Workflow er steindyr. Har ikke funnet ut hvordan passformen for CF-kort er.

 

Innspill?

Lenke til kommentar

Innspill?

 

Høres jo ut som du er den perfekte kunden for Lexar Professional Workflow. Det vil være veldig ryddig løsning hvis skal ha noe med plass til flere kort samtidig, men har dessverre ingen erfaring med den eller utformingen av CF-slottene.

 

Edit: Du kan vel kjøpe og bruke løse moduler uten Hub'en? I såfall kan du vel kjøpe en CF-modul og teste før du investerer i Hub og flere moduler.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...