Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg lurer på om det er noen som vet hva som er maks grense som man kan laste opp i akam-forumet? og gjelder denne maks grensen for total lagringskapasitet for vedlegg/bilder eller gjelder det per post?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk opp denne meldingen da jeg holdt på å laste opp mine bilder fra det lokale månedlige fototreffet i går:

 

"You have exceeded your allotted disk space for attachments"

 

Tidligere har jeg fått til å legge ut bilder i flere "post" grunnet mange og store filer, men denne gangen gikk det altså ikke. 

Dersom jeg har brukt opp min lagringskapasitet, må jeg da slette de bildene jeg har lastet opp i forumet for å frigjøre plass?

 

Håper noen kan svare på dette :)

Lenke til kommentar

Jeg reagerer også på at han ikke bruker dekslene, men jeg antar han gjør det til vanlig og kun kutter det ut for å få mindre fikling i videoen.

 

Det var min tanke også. Han virker da også mer enn vanlig opptatt av hvordan han tar seg ut, og vil sikkert ikke plundre med et deksel på film.

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg lurer på om det er noen som vet hva som er maks grense som man kan laste opp i akam-forumet? og gjelder denne maks grensen for total lagringskapasitet for vedlegg/bilder eller gjelder det per post?

 

Hvis du klikker på navnet ditt og går til "rediger min profil" og der klikker på "administrer vedlegg" finner du ut hvor mye lagringsplass du eventuell har igjen, bare husk at du må være innlogget :)

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå har adobe kommet med en oppgradering på CC "2015.2" og LR6 "6.2"

Ser bra ut! Har ikke fått testet mye, men ser ut til at det går å slette bilder med "del" på tastaturet uten å markere nytt bilde for hver gang man sletter.

 

Det stemte ikke.. Savner muligheten fra ACDsee til å velge å kunne slette bilder uten å bli spurt om jeg virkelig ønsker å slette.

Der kan man dessuten holde venstre musknapp og dra over flere bilder for å velge.

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

jeg lurer på om det er noen som vet hva som er maks grense som man kan laste opp i akam-forumet? og gjelder denne maks grensen for total lagringskapasitet for vedlegg/bilder eller gjelder det per post?

 

Hvis du klikker på navnet ditt og går til "rediger min profil" og der klikker på "administrer vedlegg" finner du ut hvor mye lagringsplass du eventuell har igjen, bare husk at du må være innlogget :)

 

takk for hjelpen. jeg har brukt opp min lagringsplass som er på 1,54GB. vet du hva jeg må gjøre for å kunne laste opp flere bilder fremover? må jeg slette de opplastet bildene for å frigjøre plass? kan jeg gå inn å erstatte de bildene jeg har lastet opp tidligere med komprimerte filer for?

Lenke til kommentar

 

 

Nå har adobe kommet med en oppgradering på CC "2015.2" og LR6 "6.2"

Ser bra ut! Har ikke fått testet mye, men ser ut til at det går å slette bilder med "del" på tastaturet uten å markere nytt bilde for hver gang man sletter.

 

Det stemte ikke.. Savner muligheten fra ACDsee til å velge å kunne slette bilder uten å bli spurt om jeg virkelig ønsker å slette.

Der kan man dessuten holde venstre musknapp og dra over flere bilder for å velge.

 

 

Jeg opplever store stabilitetsproblemer med Lightroom 2015.2 på OSX El Capitan. Alt fungerte brillefint med Lightroom 2015. Satser på at det kommer en rask oppdatering, for dette var ikke mulig å bruke engang.

Lenke til kommentar

Hei
 
Har en liten diskusjon ang en reklamasjon på en Canon speedlight ex580II blits med Scandinavian photo (SP). Skulle ta et bilde, og plutselig sa det bare poff (tilsynelatende uten grunn). Leverte den inn, og fikk beskjed om (jeg tolket det dit hen) at det i utgangspunktet var en reklamasjonsak så sant det ikke var noe støt- eller fuktskader.
 
I går (etter nesten en mnd) fikk jeg svar tilbake om at det ikke var reklamasjon og at det vil koste 2500 kr å fikse. Blitsrøret var defekt (ikke veldig overraskende) Det stod ikke oppgitt noe grunn fra serviceverkstedet hvorfor den ble avvist. Har mailet litt frem og tilbake (SP sjekket med verkstedet). Fikk via SP et svar fra verkstedet hvor det stod:

 

Dette er en over 4 år gammel blitz som er godt brukt med diverse bruksmerker på.
Blitzrøret er knekt og deformert.
Mener derav at dette ikke er en reklamasjonssak.

 

Selvsagt har en 4 år gammel blits noen bruksmerker. Og selv om blitsen er fire år er den jo fortsatt innenfor reklamasjonsretten. Ba videre om "bevis" om at skaden har oppstått grunnet brukerfeil. Fikk tilbake noen bilder av selve skaden, men fortsatt ingen "bevis".

 

Har jeg en sak, eller skal jeg bite i det sure eplet? Jeg synes iallefall grunnen til avvisning var noe grunn.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

I går (etter nesten en mnd) fikk jeg svar tilbake om at det ikke var reklamasjon og at det vil koste 2500 kr å fikse.

Fikk via SP et svar fra verkstedet hvor det stod:

 

Dette er en over 4 år gammel blitz som er godt brukt med diverse bruksmerker på.

Blitzrøret er knekt og deformert.

Mener derav at dette ikke er en reklamasjonssak.

 

Selvsagt har en 4 år gammel blits noen bruksmerker.

Ikke så lett å vurdere for oss som ikke er fagfolk.....men det virker som verkstedet på en pen måte forteller deg at du har "herpa" utstyret og selv redusert levetiden pga. røff behandling.

 

Hvis du er en av de som legger et objektiv i kamerabaggen uten å sette på beskyttelsesdeksel..... :hmm: eller medlem i denne klubben?

 

IMG_4035_0.JPG?itok=Ayy2SEpe

 

....så er det kanskje like greit å se seg om etter noe annet brukt/nytt på markedet?

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

 

I går (etter nesten en mnd) fikk jeg svar tilbake om at det ikke var reklamasjon og at det vil koste 2500 kr å fikse.

Fikk via SP et svar fra verkstedet hvor det stod:

 

Dette er en over 4 år gammel blitz som er godt brukt med diverse bruksmerker på.

Blitzrøret er knekt og deformert.

Mener derav at dette ikke er en reklamasjonssak.

 

Selvsagt har en 4 år gammel blits noen bruksmerker.

Ikke så lett å vurdere for oss som ikke er fagfolk.....men det virker som verkstedet på en pen måte forteller deg at du har "herpa" utstyret og selv redusert levetiden pga. røff behandling.

 

Hvis du er en av de som legger et objektiv i kamerabaggen uten å sette på beskyttelsesdeksel..... :hmm: eller medlem i denne klubben?

 

....så er det kanskje like greit å se seg om etter noe annet brukt/nytt på markedet?

 

Nja, jeg behandler tingene mine som det det er, bruksgjenstander. Jeg bruker ikke silkehansker, ei heller boksehansker. Har aldri vært i bakken eller blitt utsatt for regn (skal jo uansett være "regntett").

 

Blir i verste fall å reparere, må uansett betale 500 kr (+ 150 kr hvis jeg vil at de skal retunere den). Brukte blitser ser jeg ligger på rundt 2000 kr, så da kan jeg like gjerne få den reparert.

 

Googlet litt etter blitsrør med tanke på å få en kompis til å prøve å fikse, men delen kommer jo på nesten 1000 kr så da dropper jeg det.

Lenke til kommentar

Jeg opplever store stabilitetsproblemer med Lightroom 2015.2 på OSX El Capitan. Alt fungerte brillefint med Lightroom 2015. Satser på at det kommer en rask oppdatering, for dette var ikke mulig å bruke engang.

 

Masse om dette rundt om kring på nettet. Mener det var et resett triks som skulle fikse det, men har ikke Mac så jeg la ikke merke til detaljer. Prøv å google litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Har en liten diskusjon ang en reklamasjon på en Canon speedlight ex580II blits med Scandinavian photo (SP). Skulle ta et bilde, og plutselig sa det bare poff (tilsynelatende uten grunn). Leverte den inn, og fikk beskjed om (jeg tolket det dit hen) at det i utgangspunktet var en reklamasjonsak så sant det ikke var noe støt- eller fuktskader.

 

I går (etter nesten en mnd) fikk jeg svar tilbake om at det ikke var reklamasjon og at det vil koste 2500 kr å fikse. Blitsrøret var defekt (ikke veldig overraskende) Det stod ikke oppgitt noe grunn fra serviceverkstedet hvorfor den ble avvist. Har mailet litt frem og tilbake (SP sjekket med verkstedet). Fikk via SP et svar fra verkstedet hvor det stod:

 

Dette er en over 4 år gammel blitz som er godt brukt med diverse bruksmerker på.

Blitzrøret er knekt og deformert.

Mener derav at dette ikke er en reklamasjonssak.

 

Selvsagt har en 4 år gammel blits noen bruksmerker. Og selv om blitsen er fire år er den jo fortsatt innenfor reklamasjonsretten. Ba videre om "bevis" om at skaden har oppstått grunnet brukerfeil. Fikk tilbake noen bilder av selve skaden, men fortsatt ingen "bevis".

 

Har jeg en sak, eller skal jeg bite i det sure eplet? Jeg synes iallefall grunnen til avvisning var noe grunn.

 

Jeg ville klaget. Blitsrøret skal ikke knekke i normal bruk, selv ikke når det er snakk om store mengder normal bruk. Blitsen må utsettes for vold eller gå i bakken med stor kraft for at blitsrøret skal knekke på grunn av brukerfeil.

Lenke til kommentar

 

....

 

Jeg ville klaget. Blitsrøret skal ikke knekke i normal bruk, selv ikke når det er snakk om store mengder normal bruk. Blitsen må utsettes for vold eller gå i bakken med stor kraft for at blitsrøret skal knekke på grunn av brukerfeil.

 

Jepp, har sendt en mail der jeg ber om at de beviser at det har oppstått grunnet brukerfeil. Hittil er jo de eneste bevisene at det er noen bruksmerker på blitsen og at den er fire år gammel...

 

Sendte også Canon Norge en mail hvor jeg spurte om hva de synes om saken.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg opplever store stabilitetsproblemer med Lightroom 2015.2 på OSX El Capitan. Alt fungerte brillefint med Lightroom 2015. Satser på at det kommer en rask oppdatering, for dette var ikke mulig å bruke engang.

Masse om dette rundt om kring på nettet. Mener det var et resett triks som skulle fikse det, men har ikke Mac så jeg la ikke merke til detaljer. Prøv å google litt.

 

Jeg opplever store stabilitetsproblemer med Lightroom 2015.2 på OSX El Capitan. Alt fungerte brillefint med Lightroom 2015. Satser på at det kommer en rask oppdatering, for dette var ikke mulig å bruke engang.

 

Masse om dette rundt om kring på nettet. Mener det var et resett triks som skulle fikse det, men har ikke Mac så jeg la ikke merke til detaljer. Prøv å google litt.

Jeg har testet de tipsene jeg har funnet så langt, dvs. Å skru av Add Photos screen i Preferences, og jeg har prøvd å skru av skjermkort prosessering i Preferences.

Begge disse tipsene må gå under kategorien workaround og ikke permanent fix, men problemet mitt er at ingen av disse endringene hjelper. Noen andre som vet om noe som kan hjelpe?

 

Her fortjener Adobe massiv tyn for å slippe dårlig testet software.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...