Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også bestilt den oppdateringen, men er skeptisk. Min W7 fungerer helt fint nå, og jeg hater det når ting ikke virker. Så mulig jeg bare beholder W7 helt til jeg opplever noe som ikke virker. Om jeg da mister den reserverte oppdateringen til W10 så er ikke det så veldilg viktig. Det viktige for meg er at jeg ikke plages.

 

 

Jeg gadd ikke vente på den bestilte oppdateringen... brukte adressen som stod i en artikkel på datadelen av tek.no og lastet den direkte ned der og da.... la det på en minnepinne og brukte denne på begge maskinene jeg oppdaterte.

 

Jeg forstår skepsisen. jeg hadde den også. Men nysgjerrigheten tok overhånd, så jeg måtte bare

W7 maskina fungerte bra. W8.1 hadde jeg fått noe kluss med etter en oppdatering så den oppdaterte jeg først og erfaringen derfra gjorde at jeg besluttet å også ta W7-maskinen, 

 

Om du bør oppdatere nå eller senere er en subjektiv vurdering, så der vil jeg ikke mene noe  :)

Lenke til kommentar

Skal til Berlin noen dager nå, vet dere om det er mulig å leie tripod noe sted? Hadde vært fint å slippe å ta med mitt eget. Spare et par kg i kofferten :)

Har ingen erfaring selv, men en rask googling gav dette som et mulig alternativ. Her er et annet. Det finnes sikkert flere, Jeg har ikke sjekket om de spesifikt har tripod til utleie.

Lenke til kommentar

 

Skal til Berlin noen dager nå, vet dere om det er mulig å leie tripod noe sted? Hadde vært fint å slippe å ta med mitt eget. Spare et par kg i kofferten :)

Har ingen erfaring selv, men en rask googling gav dette som et mulig alternativ. Her er et annet. Det finnes sikkert flere, Jeg har ikke sjekket om de spesifikt har tripod til utleie.

 

Tusen takk. Prøvde Google selv men fant ikke noe fornuftig. Den første der virker bra men det var mye dyrere enn hva jeg trodde. 12€ for stativet og 5€ for hodet pr dag blir i meste laget. Da sleper jeg heller med meg mitt eget stativ.

Lenke til kommentar

Var nylig i skogen og tok et par bilder med Nikon 50mm f/1.8 Series E som jeg kjøpte på finn.no for billig penger og må si at jeg er overrasket hvor skarpt og flott et så liten, gammel og generelt sett minimalt objektiv kan være:

post-7631-0-89908900-1439240294_thumb.jpg

(original).

Tatt med Sony A7, tror jeg tok det på 1.8 eller 2.0 - kjapt redigert i Capture One 8.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Jeg så det bilde i en av nettavisene...jeg håper virkelig det er ekte, men det er litt synd at en av mine første tanker er at dette er nok skapt i Photoshop. Det skyldes nok at det er alt for mange av de eksemplene...

 

Men foto handler jo om å være på rett sted til rett tid, og det kan jo hende fotografen har hatt griseflaks...:-)))

Lenke til kommentar

Jeg så det bilde i en av nettavisene...jeg håper virkelig det er ekte, men det er litt synd at en av mine første tanker er at dette er nok skapt i Photoshop. Det skyldes nok at det er alt for mange av de eksemplene...

 

Men foto handler jo om å være på rett sted til rett tid, og det kan jo hende fotografen har hatt griseflaks...:-)))

Jeg så også det i en nettavis i morges. Kult bilde. 

Lurer litt på hva det er med bildet som gjør at du syns det ser ut som det er photoshoppet, selv klarer jeg ikke se slikt om ikke noen påpeker akkurat hva som ser feil ut.

Lenke til kommentar

 

Jeg så det bilde i en av nettavisene...jeg håper virkelig det er ekte, men det er litt synd at en av mine første tanker er at dette er nok skapt i Photoshop. Det skyldes nok at det er alt for mange av de eksemplene...

Men foto handler jo om å være på rett sted til rett tid, og det kan jo hende fotografen har hatt griseflaks...:-)))

 

Jeg så også det i en nettavis i morges. Kult bilde. 

Lurer litt på hva det er med bildet som gjør at du syns det ser ut som det er photoshoppet, selv klarer jeg ikke se slikt om ikke noen påpeker akkurat hva som ser feil ut.

Det er ikke noe annet at det å være ved en kaktus, i det lyset, med en regnbue og et lynnedslag virker noe i overkant av tilfeldig. Men for all del, det kan jo ha skjedd. Jeg syns bare det virker litt over kanten flaks.

 

Jeg er klar over at jeg mistenker fotografen for juks på svært sviktende grunnlag, jeg bare sier hva jeg dessverre hadde som umiddelbar tanke rundt dette bilde. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har tatt feil hvis det viser seg at det virkelig er et ekte bilde.

Lenke til kommentar

Det er ikke så ofte det regner og er regnbue på steder med kaktuser, så jeg kan forstå at fotografen gikk målbevist ut for å fotografere regnbuen, fant en passende kaktus i forgrunnen, hadde litt flaks med lyset. Han har sikkert tatt mange eksponeringer og prøvd flere steder i nærområdet. Det er bare lynet som er sinnsykt flaks (eller gimpet inn).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...