Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Vanskelig å forstå at det kan finnes flere typer produktbilder og presentasjoner av motivet, kanskje?

Det er en grei forskjell på "produktbilder" og "bilder av produkter", men det kombineres også ofte i "commercials"....

Det var det jeg mistenkte ja, litt kverulering koblet med litt vanskeligheter med å innrømme at du kom litt skjevt ut i din innledende kommentar på dette.

 

Vel, vel. Høsten har satt inn, det er andre ting å tenke på fremover...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det jeg mistenkte ja, litt kverulering koblet med litt vanskeligheter med å innrømme at du kom litt skjevt ut i din innledende kommentar på dette.

 

Vel, vel. Høsten har satt inn, det er andre ting å tenke på fremover...:-)

Nei, du får ikke noe kred på den....selv om du skriver at foto er foto.....og med høsten kommer messer og gode tilbud seilende....

Lenke til kommentar

 

Har tatt et stooort skritt og oppgradert min trofaste ti år gamle Canon 350D til en 7D mark ii. Får det vel i posten på fredag, gleder meg VELDIG! :D så da føler jeg at det er på tide å følge med litt her igjen.. :)

Gratulerer med kongekamera!! :)

Takk :) . Det skal vel noe til for å ikke bli fornøyd med det. Så får jeg bare begynne å spare til bedre objektiv, må bruke mitt gamle enn så lenge. Bedre blir det nok uansett!

Lenke til kommentar

Det kameraet har jeg lyst på. Lurer på hvordan det er med støy på litt høy ISO der. Har sett noen bilder som jeg ikke ble så veldig imponert over, men kan jo hende at vedkommende ikke eksponerte riktig og gjorde de lyserer i etterbehandlingen. Men har ikke "søkt" etter resultater siden jeg jo ikke kommer til å kjøpe det pga at jeg ikke har råd til det nå. 

 

Men jeg har bestilt meg en ny blits, en Canon Macro Twin Lite MT-24EX. Og den venter jeg på nå. Ble sendt i går.

Endret av vnp
Lenke til kommentar

Hadde ikke stativ tilgjengelig. Kunne prøvd uten, selvsagt, men har ikke vært så heldig med det så langt.

De gangene jeg har gjort det har jeg ikke hatt behov for stativ. Får man skarpe nok bilder håndholdt, er det ikke noe problem.

 

Dette bildet består av 5-6 bilder, og er håndholdt.

https://www.flickr.com/photos/kristianjv/15911009538/in/dateposted-public/

Lenke til kommentar

Nå som "rettighetsaliansen" har fått stengt/blokkert flere nettsteder som ulovlig deler annens manns opphavsrett her i Norge, lurer jeg på om man kan forlange det samme med nettsteder som deler bilder som de ikke har opphavsrett til.

 

Har ikke satt meg inn i ordlyden på de nye paragrafene i opphavsrett men i teorien burde det være legitimt og forlange nettsteder stengt som deler bilder selv om de ikke er direkte involvert i dette.

 

Kan tenke meg at det vil bli ramaskrik hvis en fotograf forlanger foreksempel Facebook blokkert i Norge siden de tillater brukere/medlemmer og poste annens manns  åndsverk.

Endret av Nautica
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I kveld fikk jeg lyst på en supervidvinkel...

Kunne du ikke bare ha tatt et par bilder til og satt det sammen til et panoramabilde?

Apropos det, jeg tok et regnbuebilde for et par uker siden med en Samyang 8mm f/3,5. Regnbuen ble ganske blass siden fjellet og skyene bak regnbuen var ganske lyse. Så byttet jeg til en Sigma 18-35mm f/1,8 med CPL-filter på og tok en serie bilder på 18mm der jeg dreide CPL-filteret for hver eksponering. Regnbuer er polariserte, men polariseringen varierer med hvor på regnbuen, vinkelen, man ser. Regnbuen kom mye tydeligere frem med CPL + sammenliming av panorama enn den gjorde med fisheyeobjektivet (som btw ikke har filterfatning).

Lenke til kommentar

Det kameraet har jeg lyst på. Lurer på hvordan det er med støy på litt høy ISO der. Har sett noen bilder som jeg ikke ble så veldig imponert over, men kan jo hende at vedkommende ikke eksponerte riktig og gjorde de lyserer i etterbehandlingen. Men har ikke "søkt" etter resultater siden jeg jo ikke kommer til å kjøpe det pga at jeg ikke har råd til det nå. 

 

Men jeg har bestilt meg en ny blits, en Canon Macro Twin Lite MT-24EX. Og den venter jeg på nå. Ble sendt i går.

 

På Donald DxO sin test havner det på 123 plass som er er til og med under Olympus OM-D E-M1 med sin lille søte mFT sensor.

 

I praksis har det vel ikke så mye å si for de som faktisk tar bilder og ikke sitter og studerer målekurver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...