Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er forresten en liten test av ørten telekonvertere stablet i serie. Ikke overraskende ganske labert resultat, men sannsynligvis bedre enn "digital zoom".

Jeg har den gamle utgaven av Canon 70-200/2.8 uten IS, og har konkludert med at 1.4x TC på denne kan brukes til nød; 2x TC bruker jeg ikke på dette objektivet. 70-200/2.8 i siste utgave klarer seg bedre, men har heller ikke her blitt helt fornøyd. På 300/2.8 (siste utgave) sliter jeg med å se forskjell på kvaliteten med og uten 2x TC. Begge TCene er siste utgave fra Canon.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare gøy med sammenligninger av "digital zoom" og TC. Jeg har inntrykk av at det er litt hipp som happ hva som kommer best ut. Det skal sies at forbrukerklasse lange zoomer ikke bruker å være spesielt gode på full tele de heller så det er ikke nødvendigvis bedre enn å bruke TC på en kortere tele eller "digital zoom" på den samme.

 

Skal man ha skikkelig kraftig tele med overlegen kvalitet kommer man ikke unna at titusenlappene får vinger å gå på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det bare meg eller dette kompositter? Spesielt det med skiskytteren? 

 

 

Søkte opp det i sta og det virker som hun (Ann Kristin Flatland) faktisk hopper gjennom en snøføyk mens hun fyrer av for å få til dette bildet. Link: http://www.nrk.no/sognogfjordane/slik-har-du-aldri-sett-vikja-for-1.8033491 

 

Henning

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har sett mange rustne eller utslitte fatinger, bortsett fra et par artikler på akam om kameraer som hadde falt i sjøen og blitt funnet etter lang tid. Hva er poenget med smøringen? Kun PR? Ren snake oil?

I følge CanonRomors er det kanskje for og smøre gummipakningen/o-ringen på L-objektiver, de har for vane og sprekken etter en tid.

 

Ideen er nok med et "selvsmørende plastdeksel" at du sliter av et mikropisk lag med plast som legges igjen på kamerafatningen for enklere og bytte objektiver uten og få forurensinger.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...