Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

 

Joda, potensialet er tilstede, men det kan man si om alle typer misbruk og overtramp, det er ikke dumt å ta forholdsregler, men jeg synes det er litt enkelt med "bare la være, så slipper man problemet", man kan ikke ha et samfunn der ingen tør å gjøre noe som helst.

 

AtW

Som sagt, for de som vil kan de bare legge ut bilder på nettet. Det er ingen som hindrer noen. Alt jegbsier er at det faktisk er et potensiale for misbruk av disse bildene, det er noe man bør tenke på når man legger de ut. Dessverre er det nesten ingenting man kan gjøre for å unngå det når de først er lagt ut. Det blir omtrent som å spre millioner av papirkopier rundt omkring i verden og samtidig forvente at ingen rører de eller plukker de opp. Litt i overkant naivt.

 

For min egen del har jeg helt sluttet å legge ut bilder som betyr noe for meg. Hvert fall legger jeg IKKE ut bilder jeg tar for andre, det kunne ikke falle meg inn å gjøre sånt.

 

Andre får gjøre akkurat som de ønsker. Men man bør altså ikke bli alt for overrasket hvis man finner bildet sitt på en litt uventet plass på Internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok, men jeg synes ikke det er så enkelt å måtte gi opp enda en frihet for å unngå slike problemer, etterhvert blir livet ganske innskrenket. Mest det som er poenget mitt, den løsningen er ikke nødvendigvis så enkel, sånn i praksis.

 

AtW

Hehe...

 

Jeg må vel si at jeg ikke helt føler at livet mitt er innskrenket fordi jeg ikke legger bilder på Internett. Jeg gjorde jo ikke det før heller, og følte heller ikke da at livet var innskrenket.

 

Men hvis det er sånn du føler det AtW, så anbefaler jeg deg sterkt å legge ut bilder på Internett. Det kan ikke være noen god følelse å kjenne seg innestengt i et innskrenket liv.

Lenke til kommentar

 

Greit nok, men jeg synes ikke det er så enkelt å måtte gi opp enda en frihet for å unngå slike problemer, etterhvert blir livet ganske innskrenket. Mest det som er poenget mitt, den løsningen er ikke nødvendigvis så enkel, sånn i praksis.

 

AtW

Hehe...

 

Jeg må vel si at jeg ikke helt føler at livet mitt er innskrenket fordi jeg ikke legger bilder på Internett. Jeg gjorde jo ikke det før heller, og følte heller ikke da at livet var innskrenket.

 

Men hvis det er sånn du føler det AtW, så anbefaler jeg deg sterkt å legge ut bilder på Internett. Det kan ikke være noen god følelse å kjenne seg innestengt i et innskrenket liv.

 

 

Jeg legger nesten aldri bilder ut på nett, men dette er en generell diskusjon, det handler ikke om meg. For å trekke parallellen til et annet aktuelt tema, spredning av nakenbilder på nett, det er også "enkelt å unngå", det er bare å la være å ta de. Men hvorfor er det alltid offeret eller det potensielle offeret som som må vike? Det er ikke akkurat victim-blaming, men jeg synes man skal være litt forsiktig med å framstille det som så veldig enkelt å unngå alt mulig rart, bare ved å ikke foreta seg ting. Om man er profesjonell fotograf kan det være en nødvendig del av levebrødet ditt å legge ut bilder på nett.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... skulle vært en måte og straffe disse på ved utestengelse på Internett eventuell bøter/straff ....

 

Enig med Rogkas her. Han sier jo ikke at man ikke skal legge ut, bare at hvis man legger ut er det en fare for misbruk og det er i praksis ingen måte å beskytte seg på. Er misbrukeren seriøs og helst i samme land har man en sjanse, hvis ikke er det rimelig håpløst. Og dette gjelder ikke bare bilder, men i prinsippet alt av opplsyninger som kan ha noen verdi for andre. Ganske enkelt i grunnen, har man ikke kunnskaper om kryptering og andre måter å beskytte seg på vil data på enhver datamaskin som er tilkoblet nettet være utrygge.

 

Når det er sagt så er sjansen for at akkurat du skal oppleve misbruk veldig liten, jeg bekymrer meg relativ lite, men legger aldri sensitiv info ut der jeg kan unngå det og bilder som kan ha verdi legger jeg ikke på nettet. Men har ingen problemer med å legge ut andre bilder.

Endret av se#
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før å drive å irritere seg over misbruk og jakte på misbruk av egne bilder gidder jeg ikke bruke tid på.  Alt for mange fotografer og spesielt hobbyfotografer som henger seg opp i det. Jeg synes det er bedre at folk får se bildene mine, enn at de bare støver ned på harddisken. Så får jeg heller leve med risikioen for at noen bruker bildene mine kommersielt. Det kan jeg leve med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

... skulle vært en måte og straffe disse på ved utestengelse på Internett eventuell bøter/straff ....

 

Når det er sagt så er sjansen for at akkurat du skal oppleve misbruk veldig liten, jeg bekymrer meg relativ lite,

 

Vel, jeg har ingen bilder ute på nett som er verdt og missbrukes i mine øyner :)

 

På generell grunnlag er det synd at personer/firmaer utnytter andre for egen vinning uansett om det er Ola Normann eller Ansel Adams.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Jeg må vel si at jeg ikke helt føler at livet mitt er innskrenket fordi jeg ikke legger bilder på Internett.

 

Men hvis det er sånn du føler det AtW, så anbefaler jeg deg sterkt å legge ut bilder på Internett. Det kan ikke være noen god følelse å kjenne seg innestengt i et innskrenket liv.

 

 

Jeg legger nesten aldri bilder ut på nett...

 

AtW

 

 

Nei... ingen av dere har profilbilde :)

Lenke til kommentar

På generell grunnlag er det synd at personer/firmaer utnytter andre for egen vinning uansett om det er Ola Normann eller Ansel Adams.

 

Helt enig at det er synd at det er slik, poenget mitt er at vi må forholde oss til hvordan det er og ikke hvordan det burde være. Er man villig til å bruke nok tid og penger kan man sikkert når frem i en del tilfeller, men de færreste har ressurser til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag har Canon lansert det multifunksjonelle videokameraet ME20F-SH, med en pris på ca. $30000 er det nok ikke til hvermansen.

 

ME20FSH-728x403.jpg

 

ME20F-SH – nøkkelfunksjoner:

  • Fungerer i ekstremt lite lys med ISO 4 million
  • Kvalitetsopptak i full HD 1080p/1080i/720p
  • Fleksibel kontroll med automatiske og brukerdefinerte innstillinger
  • Kompatibelt med en rekke EF-objektivr2
  • Fjernkontroll av kamerainnstillingen og mulighet for innebygde ND- og IR-filtre
  • Kompakt og lett konstruksjon gir enkel integrering

Alle spesifikasjoner i spoileren under.

 

 

FULL SPECIFICATIONS:

ME20F-SH Multi-purpose Camera
35mm full-frame CMOS sensor (single), effective pixel count: approx. 2.26 million pixels
Minimum subject illumination: Less than 0.0005 lux (at maximum 75 dB gain setting, equivalent to an ISO sensitivity of over four million)
Pixel Pitch: 19 Microns
Lens mount: Canon EF mount (Cinema Lock type)
Optical filters: ND filter with two density levels (motorized manual / auto) IR cut filter (motorized manual)
Frame rates: 59.94P / 59.94i / 50.00P / 50.00i / 29.97P / 25.00P / 23.98P
Gamma: Canon Log, Wide DR, etc.
Two 3G / HD-SDI BNC jacks (1080P / 1080i / 720P)
One HDMI connector
Genlock terminal: BNC jack (input only)
Remote terminal: φ2.5mm stereo mini-mini-jack (Canon-proprietary protocol), Round 8-pin jack (for RS-422, Canon-proprietary protocol)
Microphone terminal: φ3.5mm stereo mini-jack
AF: One-shot AF
Auto-exposure: Combined interlocking (iris / gain / ND / shutter)
White balance: AWB, color-temperature setting (setting range: 2000 to 15000 degrees Kelvin), natural light, light bulb, Setting A, Setting B
Digital teleconverter: 2x, 4x
Power input: 4-pin XLR DC11-17V, Terminal block 2-pin jack DC11-17V
Operating temperature: 32 degrees F (0 degrees C) to 104 degrees F (40 degrees C)
Body dimensions: Approx. 4 inches (102mm) (w) x 4.5 inches (116mm) (h) x 4.4 inches (113mm) (d) (excluding protrusions)
Weight: Approx. 2.4 lbs (1.1 kg) (body only)
Availability: December 2015
Price: $30,000


Read more: http://www.canonrumors.com/2015/07/canons-first-ultra-high-sensitivity-multi-purpose-camera-features-iso-equivalent-of-over-4000000/#ixzz3hNJMX87Z

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...