Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg testet D4s i noen dager. Bildemessig er det ikke store forskjeller, differansen ligger i at fokus sitter enda bedre. Og små detaljer som de små fokus-joystickene er MYE bedre. Kjører D4s ut neste uke tenker jeg, så får jeg med meg Nobel konsert og Nobel fredsprisutdeling med D4s også. Det er gjort masse småting som ikke i spesiell grad gir berdre bilde med tanke på ren sensorkvalitet; men små irritasjonsmomenter man merker under daglig bruk er forbedret. Mye av det samme som diff mellom D3 og D3s faktisk.

 

Neppe nok til at jeg oppgraderer; kun 1.5 år igjen til D5. Får ikke høyere inntekt av å ha D4s i stedenfor D4; jeg har begynt å bli litt kynisk på den fronten.

 

Edit:

Sammenligning mellom forskjell på D3 mot D3s er kun med tanke på bruk. Sensorforskjellen mellom D4s og D4 er så godt som ikke eksisterende... D3s har jo 1.5-2 trinn bedre støynivå på høy iso sammenlignet med D3; slike forskjeller finner man ikke... tror noen målte 0.2 trinn bedre kvalitet på høy ISO (som ikke er merkbart).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Nautica, du er ikke den eneste som har fått forespørsel om "date" på PM. Det er bare å rapportere i vei så banner vi disse hit-and-run brukerne fortløpende. PS. Jeg skjulte innlegget ditt på grunn av webadressen som setter deg i kontakt med "kvinnfolket"/svindleren.

Har rapportert, skulle kanskje fjernet linken så innlegget hadde mistet sin funksjon.

Denne type "spam" har en almen/forebyggende interesse, så kanskje åpne den igjen men med ubrukelig/fjernet link ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hei, har du lyst til å møte kåte jenter som ønsker å få lagt, bli med oss på xxxxxxxxx

Ser ut som moderatorene må jobbe for føda i kveld, flyter over med spam :p

 

Linker til den samme nettsiden som her om kvelden gjorde.

 

Og dermed var brukeren bannet :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Har kikket litt på aktiviteten i Akambrukernes bilder trådene, og trenden er nedslående. Har kun tatt for meg November trådene siden 2009, men det er ikke usannsynlig at trenden er den samme i de andre månedstrådene. Det har alltid vært en fryd å se talenfulle folks arbeider i disse trådene, men svært mange har blitt borte. Trist.

 

2009: 286 innlegg, 18121 visninger.

2010: 425 innlegg, 26178 visninger.

2011: 324 innlegg, 17308 visninger.

2012: 295 innlegg, 17258 visninger.

2013: 180 innlegg, 8978 visninger.

2014: 50 innlegg, 2109 visninger....

Og spikeren i kista var vel at oppsummering av månedstrådene forsvant?

 

PS!

Den siste oppsummeringen kom i mars-14 (for januar-14), og etterhvert som brukerne ble klar over at det sansynligvis var slutt med oppsummeringene,så har aktiviteten sunket med 10-15% pr.mnd. fra og med april til nå... Fortsetter trenden, da er det ikke lenge til nullpunktet .....

Her er de historiske månedsoppsummeringene: http://www.tek.no/artikler/?at%5B0%5D=32&t%5B0%5D=381

Endret av smort1
Lenke til kommentar

 

Har kikket litt på aktiviteten i Akambrukernes bilder trådene, og trenden er nedslående. Har kun tatt for meg November trådene siden 2009, men det er ikke usannsynlig at trenden er den samme i de andre månedstrådene. Det har alltid vært en fryd å se talenfulle folks arbeider i disse trådene, men svært mange har blitt borte. Trist.

 

2009: 286 innlegg, 18121 visninger.

2010: 425 innlegg, 26178 visninger.

2011: 324 innlegg, 17308 visninger.

2012: 295 innlegg, 17258 visninger.

2013: 180 innlegg, 8978 visninger.

2014: 50 innlegg, 2109 visninger....

Og spikeren i kista var vel at oppsummering av månedstrådene forsvant?

 

PS!

Den siste oppsummeringen kom i mars-14 (for januar-14), og etterhvert som brukerne ble klar over at det sansynligvis var slutt med oppsummeringene,så har aktiviteten sunket med 10-15% pr.mnd. fra og med april til nå... Fortsetter trenden, da er det ikke lenge til nullpunktet .....

Her er de historiske månedsoppsummeringene: http://www.tek.no/artikler/?at%5B0%5D=32&t%5B0%5D=381

 

Når begynte de oppsummeringene? Tråden levde en stund før Aetius begynte med det. Og når han dro så tok noen over? Hvem var det? Når var det?

 

Skal du studere tallene må du ta alle månedene i årene og lage en oversikt. Og se om det er et mønster.

 

Men uansett er det bortkastet tid,. Man må se på situasjonen som den er nå. Hvordan skape aktivitet. Mange var nok innom forumet pga kvaliteten på artiklene før. Og at ledelsen selv var fotofolk, som ville noe. Da de forsvant så.. ja, vet ikke helt. Kanskje man kan si at det ble litt kjedelig der. På akam.no. Som ikke lenger fins.

Lenke til kommentar

 

 

Har kikket litt på aktiviteten i Akambrukernes bilder trådene, og trenden er nedslående. Har kun tatt for meg November trådene siden 2009, men det er ikke usannsynlig at trenden er den samme i de andre månedstrådene. Det har alltid vært en fryd å se talenfulle folks arbeider i disse trådene, men svært mange har blitt borte. Trist.

 

2009: 286 innlegg, 18121 visninger.

2010: 425 innlegg, 26178 visninger.

2011: 324 innlegg, 17308 visninger.

2012: 295 innlegg, 17258 visninger.

2013: 180 innlegg, 8978 visninger.

2014: 50 innlegg, 2109 visninger....

Og spikeren i kista var vel at oppsummering av månedstrådene forsvant?

 

PS!

Den siste oppsummeringen kom i mars-14 (for januar-14), og etterhvert som brukerne ble klar over at det sansynligvis var slutt med oppsummeringene,så har aktiviteten sunket med 10-15% pr.mnd. fra og med april til nå... Fortsetter trenden, da er det ikke lenge til nullpunktet .....

Her er de historiske månedsoppsummeringene: http://www.tek.no/artikler/?at%5B0%5D=32&t%5B0%5D=381

 

Når begynte de oppsummeringene? Tråden levde en stund før Aetius begynte med det. Og når han dro så tok noen over? Hvem var det? Når var det?

 

Skal du studere tallene må du ta alle månedene i årene og lage en oversikt. Og se om det er et mønster.

 

Men uansett er det bortkastet tid,. Man må se på situasjonen som den er nå. Hvordan skape aktivitet. Mange var nok innom forumet pga kvaliteten på artiklene før. Og at ledelsen selv var fotofolk, som ville noe. Da de forsvant så.. ja, vet ikke helt. Kanskje man kan si at det ble litt kjedelig der. På akam.no. Som ikke lenger fins.

 

Som du ser av arkivet (se linken over), så startet oppsummeringene i mars 2011 (for månedstråden for februar 2011)....

De som orker kan jo ev. lage statistikker o.a., men det er uansett historie...

Min konklusjon er at når disse oppsummeringene forsvant så begynte aktiviteten for alvor å synke, og er nå på et historisk lavmål...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...