Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke bare 70-300, så slipper de 2 kamerahus?

 

Man får ikke opp hastigheten med en 70-300 og da bruker man en fast 300 f/2.8 på et hus og en 70- 200 f/2.8 på neste kamerahus, og kanskje en 24-70 f/2.8 på neste.

 

Noen som vet om java har blitt trygg igjen?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid med meg to hus når jeg er på arrangmenter for å ta bilder.

Enten 16-35mm og 70-200mm, eller som på bildet under, 70-200mm og 400mm når jeg er på motorsport-arrangement som på feks Rudskogen Motorsenter. Noen mener kanskje det er mye å drasse på, men man er der for å gjøre en jobb.. da gjelder det å være forberedt og klar for det som kan skje.. :)

 

post-277888-0-06050700-1358154337_thumb.jpg post-277888-0-53556800-1358154445_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ett spm til proff fotografer. Hvorfor vandrer de rundt med 2-3 kamerahus samtidig? Bruker de så mange på samme tid?

Regner med at de gjør dette fordi de ikke vil "gå glipp" av noe! Tar jo tid å skifte objektiver, vettu!

Har forresten den samme tilnærming, selv om jeg bare er hobbyfotograf, mye mer lettvint enn å holde på å skifte objektiver.... (eneste ulempen jeg ser, er at det kan være litt tungt å drasse på, men bruker man f.eks. mFT så blir jo alt plutselig lettere, okkesom).

Fotoutstyr er jo dessuten rimelig nå tildags, sammenlignet med før i tiden....... :hmm:

Lenke til kommentar
Har ett spm til proff fotografer. Hvorfor vandrer de rundt med 2-3 kamerahus samtidig? Bruker de så mange på samme tid?
Regner med at de gjør dette fordi de ikke vil "gå glipp" av noe! Tar jo tid å skifte objektiver, vettu!

Det verste er nok om det ene kamerahuset man har svikter og man må vende hjem og skuffe oppdragsgiveren. Backupkamera er et must og da kan det like gjerne henge et objektiv på det. At det går raskere å skifte brennviddeområde er bare en bonus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oooh - det var et kult konsept, det!!!

http://www.metabones...4-speed-booster

 

En høykvalitets 0,71x vidvinkelconverter mellom speilrefleks og speilløst, med god optikk, som øker lysstyrken med ett blendertrinn!!

 

Interesting!

 

Har lest om dette tidligere, det var vel rykter(?) om at ZD 35-100 F2 egentlig var 70-200 2.8 design med en 0.5 focal length reducer(?) innebygd. Mener å huske at det var et gammelt Kodakpatent som stoppet videreutvikling av dette til andre objektiver.

 

Mulig dette er ny design som omgår patentet, såvidt jeg husker så var det problemer med å få større blenderåpning enn f2 med det designet. Håper det kommer flere av denne typen, også 0,5x

Lenke til kommentar

Java 7 update 11 ble lansert i går. Den skal tette det sikkerhetshullet som vi ble advart mot.

 

Interessant nok, så ser det ut som om Java 6 ikke har dette sikkerhetshullet...

Ser ikke ut som det er oppdatert for firefox enda. Kommer vell en fix snart vil jeg tro.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Oooh - det var et kult konsept, det!!! http://www.metabones...4-speed-booster En høykvalitets 0,71x vidvinkelconverter mellom speilrefleks og speilløst, med god optikk, som øker lysstyrken med ett blendertrinn!!

Knalltøft! :dribble: .. men det lukter advokatmat lang vei.

 

Tidligere har vel alt av løse vidvinkelkonvertere til kamera blitt saksøkt opp i mente av Kodak som sitter på patentet. Olympus kom seg vist unna det ved å integrere konverteren i et objektiv. Teleskopprodusenter kom seg vel unna fordi det ikke var noe kamera tilknyttet.

 

At de også har knekt koden til den elektroniske kommunikasjonen mellom kamerahus og objektiv til både Sony Nex og Canon EF høres også ut som saksøking lang vei. Hvis det ikke på "mystisk" vis forsvinner fra markedet før det dukker opp så vil jeg anbefale å skaffe en så kjapt som over hodet mulig. Det kan bli et sjeldent klenodie.

 

12-24/4,5-5,6 -> 8,5-17/3,0-4,0

17-40/4 -> 12-28/2,8

24-70/2,8 -> 17-50/2,0

70-200/2,8 -> 50-140/2,0

70-300/4,0-5,6 -> 50-140/2,8-4

200-500/2,8 -> 140-350/2,0

24/1,4 -> 17/1,0

50/1,4 -> 35/1,0

85/1,4 -> 60/1,0

135/2,0 -> 96/1,4

..

:dribble:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Savner et mellomstykke/adapter til hybridkameraer med innebygd vippebart speil så man kan etterligne dslr sin speil-lyd og et handgrep/cover som gjør at foreksempel eos-m blir like stor og tung som 5D/1Dx, da blir det interessant med speilløse systemkameraer.

 

Knalltøft! :dribble: .. men det lukter advokatmat lang vei.

 

Tidligere har vel alt av løse vidvinkelkonvertere til kamera blitt saksøkt opp i mente av Kodak som sitter på patentet.

 

Solgte ikke Kodak en haug med patenter i fjor?, kanskje de solgte denne patenten også.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Fått med dere hvem som fikk innlegg nummer 20 mill nå?

http://www.hardware....-innlegg/115967

kult at han fikk de tingen han jaktet i det innlegget.

...

hvordan teller dem? Man har jo to tall og forholde seg til selv. Det som står her, på meg 4761 står det ved dette innlegget. Mens i profilen står det 4808 innlegg. MEner du engang forklarte det med at OT-posting (OT-forumet) ikke telles. Så... telles de innleggene i de 20mill? Om ikke, hvor mange innlegg om man regner de og?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Oooh - det var et kult konsept, det!!!

http://www.metabones...4-speed-booster

 

En høykvalitets 0,71x vidvinkelconverter mellom speilrefleks og speilløst, med god optikk, som øker lysstyrken med ett blendertrinn!!

Produsenten hevder at den tingesten der skal være utviklet av den samme personen som designet Coastal Optics 60mm APO UV-VIS-IR, og den glugga er jo et fantastisk mesterstykke uten like; det lover godt.

 

Hvis den gjør objektivet videre og mer lyssterkt kan man jo bare sette uendelig mange utenpå hverandre og dermed lage et objektiv som er så vidt at det får en bildevinkel på over 360 grader og er så lyssterkt at det produserer lysenergi. Ulempen er at man ville trengt en sensor med negativt areal for å ta bilder med den ... sikkert bra for å fotografere antimaterie.

Lenke til kommentar

Det verste er nok om det ene kamerahuset man har svikter og man må vende hjem og skuffe oppdragsgiveren.

Selvsagt er dette worst case scenario (sånn rent teknisk, i praksis vil det være langt verre å bli trampet på av en elefant på vei til oppdrag, blåse på havet mens en går morgentur med bikkja eller lignende, men la oss la det ligge for nå), men hvor ofte skjer det egentlig? Rent økonomisk kan jeg ikke se for meg at det er disse superstjerne kollapsene som forsvarer å skulle ha to kamerahus. Dette kan redde bildene en ekstremt sjelden gang, mens to hus ved mange anledninger vil kunne gi mer varierte og bedre bilder. I mitt sinn liten tvil om hvilken av disse som har størst verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...