Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Adobe gir ikke bort noe som helst, dette er for allerede eksisterende kunder. Laster du ned dette er det og regne som piratnedlasting.

http://forums.adobe....4974662#4974662

 

Da er det vel like så greit og laste ned CS6 som pirat, og ikke en antikvitet-

Senere ble det moderert til "While this might be interpreted as Adobe giving away software for free, we did it to help our customers." Som greit kan tolkes som at begge tolkningene er gyldige.

 

I tillegg har man:

"EULA is presented during the installation and it says license is granted if software was obtained from Adobe."

 

Og her får man både programvaren og nøkkelen direkte fra Adobe.

Lenke til kommentar

En stor bombe eksploderte på bakken i stedet for å gå i lufta, og skapte generelt kaos med panikktilstander (pokker ta han som satte den 6 m unna alle ungene), som resulterte i ett D300S med Nikkor 20/2.8 på stativ i bakken. Sveiva på stativet knakk, og kameraet er sannsynligvis bokstøtte: Melder feil på CF-kortet, og selv om det klarer å lese bilder på SD-kortet klarer det ikke å skrive, så bildene jeg tok etter uhellet ble ikke registrert på kortet.

Jaja, da er spørsmålet: Kjøpe D700 nå og D800 når aksjeutbyttet kommer, eller vente de ukene det tar?

 

Da blir det D700, henter dette i kveld. Hytta er revet og skal bygges opp igjen i år, så det er nok annet å bruke pengene på, og tar ikke nok bilder til å forsvare en D800 nå. Uansett er egentlig det jeg savnet mes ved D300S bedre egenskaper i lite lys, og det får jeg vel i bøtter og spann med D700.

Får heller låne datteren min sin D3200 om jeg absolutt må ta opp video, eller plukke fram det gamle Canon DV videokameraet.

Lenke til kommentar

For den som har lest en norsk avis de siste par-tre tiårene burde det ikke overraske at staben er full av journalister som ikke klarer å skrive så mye som én sann setning og fotografer som med fordel kunne vært byttet ut med en entusiast med mobilkamera.

 

Joda. Finnes unntak også. Noen få, en sjelden gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk Euklid, går ut ifra av at jeg går under et av de få unntakene der. Har i det minste aldri skrevet noe jeg ikke har vært sikker på at er sant, noe 99% av journalister nok også vil si.

Vi får tro det, ja. Mange mangler tilsynelatende både stolthet og engasjement i jobben; ikke unikt for pressebransjen, men få steder er det så synlig. Generelt tror jeg alle fotografer som har vært vant til å være noe under middels dyktige (mens utstyret var dyrt og kronglete) er på skarp kurs mot skifteretten.

 

... men nå kan en jo innvende at det er urettferdig å sammenligne norske aviser med utenlandske, siden lesertallene er så mye lavere. Jeg leser de fleste utgaver av Aftenposten, DN, FT, NY Times, FAZ og The Economist. Noe har helt klart med opplagstall å gjøre, men late journalister (selv Tønsbergs Blads "fem på gata" er mer gjennomarbeidet enn DNs "ettersøkt"-artikler) og redaktører mer enn fornøyd med å leve av boligannonser gjør også sitt.

Lenke til kommentar

Har AKAM lagt ned artiklene om brukerens måneds-bilder..? Mener ikke å ha sett dette siden i november? :ph34r:

De er nok ikke lagt ned, men ingen gjennomgang de siste par måneder (siste gjennomgang den 9.11.12 gjaldt september-tråden):

http://www.akam.no/a...erbilder/113502

 

Har etterlyst i en annen tråd, og her er svaret: http://www.diskusjon...post&p=20079261

 

CES opptar nok tiden for mange, men artikkelen for oktober-bildene kommer nok..... ;)

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Vi får tro det, ja. Mange mangler tilsynelatende både stolthet og engasjement i jobben; ikke unikt for pressebransjen, men få steder er det så synlig. Generelt tror jeg alle fotografer som har vært vant til å være noe under middels dyktige (mens utstyret var dyrt og kronglete) er på skarp kurs mot skifteretten.

 

... men nå kan en jo innvende at det er urettferdig å sammenligne norske aviser med utenlandske, siden lesertallene er så mye lavere. Jeg leser de fleste utgaver av Aftenposten, DN, FT, NY Times, FAZ og The Economist. Noe har helt klart med opplagstall å gjøre, men late journalister (selv Tønsbergs Blads "fem på gata" er mer gjennomarbeidet enn DNs "ettersøkt"-artikler) og redaktører mer enn fornøyd med å leve av boligannonser gjør også sitt.

 

Bra vi ikke maler fanden på veggen her da. Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av pressebransjen, tvert imot har alle journalister jeg har møtt og jobbet med, vært VELDIG engasjerte i hva de gjør. Senest i dag snakket jeg med Tinna Gudmundsdottir, avdelings- og reportasjeleder for kultur i Dagbladet om denne saken. Ufattelig mange timers jobb som ligger bak artikkelen her, mye graving, reiser til utlandet og funn av dokumenter som både skatt øst, 2 rettsinstanser og påtalemyndighetene ikke var i stand til å finne. Ikke et resultat av latskap.

Lenke til kommentar

3D har vært "dødt" fra starten av, for meg! Blir faktisk "kvalm" bare ved tanken. Sjekket ut 3D-filmer for en stund siden, og på meg så virket "teknologien" forstyrrende for filmopplevelsen.....! Nei, gi meg Ultra-HD!!! :dribble:

 

Nå er det vel ca 10 % som ikke får sett 3D skikkelig pga synet og det ødelegger hele konseptet. Bortsett fra grusomme tekst som så ut til å flyte foran i bildet så var feks Avatar en rå opplevelse på kino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...