Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent som når jeg gikk fra 1000D til 5dmkII, bare MÅTTE ta alt med høy ISO for det var så pent, istedet for regnbuestøy på iso400 and above ;D

Ah vel, jeg husker fortsatt da jeg byttet ut 350D'en med 50D'en. Å endelig kunne bruke noe over ISO400 var fantastisk.

Sitter i tenkeboksen på hva som blir neste. 6D frister grunnet ISO.

Lenke til kommentar

Lightroom 4 kan gjøre det, selv om hovedfunksjonen til programmet er dedikert for stillbilder.

 

Man kan hente ut ett bilde fra videoen, foreta de endringer man ønsker og så tar Lightroom og prosesserer alle stillbildene på samme måte og exporterer ferdig video.

 

Takk for svar! Litt dumt at det ikke går an å justere like mye som på bildene (mtp. levels, farger osv.), men det duger vel til mitt bruk. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Vanvittige nordlys ute nå. Bare det holder seg til jeg er ferdig på jobb...

Det er jo typisk nå som jeg er kommet meg ned til Tr.h igjen! argh..

 

Overskyet her i Trondheim også. Såklart. Som det stort sett har vært det siste året når det har vært noe nordlys.

Var ute i ste ved buvika og kikket litt i håp om skyene skulle gi seg men nei.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Deilig, regner med dette gjelder nye varer og at de ikke legger avgift på iphonen jeg har kjøpt i norge f. Eks?

Neida, det skal gå helt fint. Hvis man reiser ut med ekstreme verdier er det imidlertid verdt å få stemplet et skjema som sier hva man har dratt ut av landet for å gjøre returen enklere, men en skarve telefon monner neppe her. Jeg har ofte hatt elektronikk for opp mot 100k i sekken uten at det har ført til noen som helst problemer, også når jeg har blitt sjekket.

Lenke til kommentar
Det er jo typisk nå som jeg er kommet meg ned til Tr.h igjen! argh.. Var ute i ste ved buvika og kikket litt i håp om skyene skulle gi seg men nei.

 

Ja, det er helt utrolig. Nesten hver eneste gang det har vært nordlys, har det vært skyet. Og sånn har det vært i ett års tid nå.

 

Jeg og Helena var også ute en tur, på Byneset. Så ikke noe der, også holdt det på å skye over, så vi dro sørover til Melhus og litt inn i skogen der for å komme unna skylaget. Men så ikke noe nordlys der heller. Det roet seg antakelig akkurat før vi dro ut - som vanlig. Jeg vurderte å dra helt ned mot Støren tidligere i kveld, siden det var meldt skyfritt der, men orka ikke da.

 

Det er meldt mere nordlys den 20/1, visstnok.

Lenke til kommentar

Neida, det skal gå helt fint. Hvis man reiser ut med ekstreme verdier er det imidlertid verdt å få stemplet et skjema som sier hva man har dratt ut av landet for å gjøre returen enklere, men en skarve telefon monner neppe her. Jeg har ofte hatt elektronikk for opp mot 100k i sekken uten at det har ført til noen som helst problemer, også når jeg har blitt sjekket.

 

Hadde med meg utstyr for en halv mill omtrent til USA en gang, da brukte jeg ATA Carnet for alt sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...