Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At de også har knekt koden til den elektroniske kommunikasjonen mellom kamerahus og objektiv til både Sony Nex og Canon EF høres også ut som saksøking lang vei. Hvis det ikke på "mystisk" vis forsvinner fra markedet før det dukker opp så vil jeg anbefale å skaffe en så kjapt som over hodet mulig. Det kan bli et sjeldent klenodie.

Døh - Conurus knakk den for lenge siden - lenge siden Metabones begynte å produsere EF-NEX-adapteret hans, jeg har hatt et eksemplar lenge. Versjon to av adapteret støtter (som vidvinkelconverteren også gjør) autofokus, selv om den er langsom. De/han har nok også vært tungt inne i dette adapteret - det står da også listet via hjemmesiden hans. ;)

 

Edit: Noe annet som er spennende er at når bildesirkelen krymper, så blir optiske feil i optikken mindre på sensoren, og dermed blir bildet skarpere pr. piksel enn om du bruker en mellomring-overgang. Les mer hos Lloyd Chambers eller i Metabones-artikkelen.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Døh - Conurus knakk den for lenge siden - lenge siden Metabones begynte å produsere EF-NEX-adapteret hans, jeg har hatt et eksemplar lenge. Versjon to av adapteret støtter (som vidvinkelconverteren også gjør) autofokus, selv om den er langsom. De/han har nok også vært tungt inne i dette adapteret - det står da også listet via hjemmesiden hans. ;)

 

Edit: Noe annet som er spennende er at når bildesirkelen krymper, så blir optiske feil i optikken mindre på sensoren, og dermed blir bildet skarpere pr. piksel enn om du bruker en mellomring-overgang. Les mer hos Lloyd Chambers eller i Metabones-artikkelen.

Ser ut til at det opprinnelige patentet jeg tenkte på er skrevet rundt forutsetningen at det er et speil i kamerahuset se punkt 9 i patent

 

Så dette kommer nok til å være tilgjengelig fremover, såfremt de klarer å levere nok til å dekke etterspørselen :)

 

Reverse engineering av Canon har vel sigma og tamron++ gjort lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Noen som vet hva som skjer med Adobe PS nå om dagen?? Jeg har upgrade fullversjonen av CS6.. og nå så har jeg plutselig extended versjonen, og beskjed om at kjører en trial av denne.. Jeg har da aldri bedt om at min skal bli oppgradert jeg.. da jeg ikke trenger film og 3D funksjonene i denne..

Lenke til kommentar

Løst printerproblemene mine midlertidig. Fikk en eldrene Canon S9000 (Den kom vel for 10 år siden ca, og denne hadde vel stått i en god del år allerede) og prøvde å rense og vaske så godt som mulig. Byttet patronene og kjørt diverse sjekker og rens. Måtte ett par fotoark til før utskriftene blei rene, men nå ser det ut som det er løst.

Kjørt ut fire Canson Baryta og relativt fornøyd med kvaliteten. Må nok teste ett par andre typer ark for sammenlignignens del, men stort sett ser utskriftene ut til å bli lysere enn på HP printeren jeg har brukt hittil. Ikke at det nødvendigvis er ett minus - ser ut til å gi flere detaljer i svarte områder.

 

Luminous Landscape har en review av printeren og. Alt i alt slapp jeg billig unna og har fått det som ser ut som en fortsatt OK printer :)

Lenke til kommentar

Hva syns folket om slideshow med bilder med musikk feks lagt ut på hjemmeside, Facebook, Youtube osv ?

 

Bare å kaste tid ut av vinduet eller har det noe for seg ? Har tilgang til vederlagsfri musikk som kan benytte hvis ikke koker sammen noe selv.

 

Det må jo være en sammenheng / rød tråd i bildene.

 

Jeg liker slike prosjekter. Skulle lage et med "alle" mine foteballbilder i fra 2012 sesongen, men ikke fått tid imellom skole og annen jobb. Og det å ikke ha kunnskap om mye videoredigering, og lite tilgang på musikk har "drept" prosjektet.

 

Men dirkete slidsehow er det ikke, litt mer sammensatt med video,stillbilder, tale og tekst.

Lenke til kommentar

Hvorfor har folk begynt å skrive @brukernavn når man skal skrive noe til folk på forumet i stedet for å bruke "svar"-funksjonen?

Det har de gjort i åresvis. Bruker det når det ikke er nødvendig å sitere.
Og hvorfor bruker folk hashtags på Facebook/forumposter?

Fordi de er #retarderte #løkskaller
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da er det jo litt teit å gjøre det på den måten.

Jeg bruker det noen ganger, de gangene jeg besvarer en post og i etterkant kommer på at det burde ha vært opplyst hvem jeg besvarte til. Kan alltids i etterkant "svare" på spesifikke post og kopiere innlegget for så og lime inn/redigere til min opprinnelige post igjen, men gidder ikke det :)

Lenke til kommentar

Hva syns folket om slideshow med bilder med musikk feks lagt ut på hjemmeside, Facebook, Youtube osv ?

 

Bare å kaste tid ut av vinduet eller har det noe for seg ? Har tilgang til vederlagsfri musikk som kan benytte hvis ikke koker sammen noe selv.

Det har noe for seg, men det er snakk om noe som krever kunnskap og tid. Hvis det er hastverksarbeid å vil du lett irritere mange av de som ser på. Da er det bedre at de spiller sin egen musikk.

 

Men det må være snakk om noe man må starte selv, det er mange som hører på musikk og som vil bli ganske irritert når websider begynner å spille av seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...