Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens. Lenge siden jeg har vært innom her.

Har det skjedd noe, borttsett fra at denne tråden har blitt utaldige meter lengre?

 

Jeg lurer på en ting angående hacking. En nett kompis har fått sida sin hacka. Denne signaturen som dere ser her http://www.dagensfinans.no/ har vært i bruk.

 

Er det sannsynlig at den er reell, eller er det mer sannsynlig at noen ønsker å lede oppmerksomhet mot muslimske miljøer ved å legge igjen falske signaturer.

 

Fyren som har blitt hacka har kjørt ganske hardt og (etter mitt syn usaklig) ut mot muslimer.

 

Er det mulig å virkelig finne ut noe om dette, og hva slags ressurser krever det eventuelt for en som er totalt grønn på slikt?

Lenke til kommentar

Hei folkens. Lenge siden jeg har vært innom her.

Har det skjedd noe, borttsett fra at denne tråden har blitt utaldige meter lengre?

Jeg lurer på en ting angående hacking. En nett kompis har fått sida sin hacka. Denne signaturen som dere ser her http://www.dagensfinans.no/ har vært i bruk.

Er det sannsynlig at den er reell, eller er det mer sannsynlig at noen ønsker å lede oppmerksomhet mot muslimske miljøer ved å legge igjen falske signaturer.

Fyren som har blitt hacka har kjørt ganske hardt og (etter mitt syn usaklig) ut mot muslimer.

Er det mulig å virkelig finne ut noe om dette, og hva slags ressurser krever det eventuelt for en som er totalt grønn på slikt?

 

Jeg er ikke akkurat noen ekspert på feltet selv, men jeg tror jeg ville startet med å se i alt av relevante logger -- spør de som leier ut webhotell eller hva nå enn siden er hostet på. Ellers er det vel ikke så mye mer å gjøre enn å bytte passord, se etter eventuelle sikkerhetshull og la livet gå videre.

 

Jeg tror ikke jeg i dette ser noe som antyder grunn til bekymring over "muslimske miljøer" (hva nå enn det skal bety). I greia du linka til ser jeg noen henvisninger til det osmanske riket, og noen linker til sider som etter domenenavnet å dømme sannsynligvis handler derom -- ikke at jeg har tenkt å klikke på dem. I metatagene står det noe bannskap relatert til opphavspersonens oppfatninger om Hellas, og det er noen kommentarer rundt omkring i koden som uttrykker at opphavspersonen ikke har mye til overs for NATO, Israel, Russland eller Frankrike. Den flittige bruken av skrifttypen "Georgia" insinuerer imidlertid at opphavspersonen har et varmere forhold til sitt naboland i nord. Det ser ut som god, gammeldags tyrkisk nasjonalisme. Det er ingen direkte trusler å spore, så jeg tror vi kan ta det med knusende ro.

 

Personen bak dette, som kaller seg Sonikaz, har forøvrig nærmest perfeksjonert sin Arngrenske webutvikling, både hva design og tekniske løsninger angår. Sett i lyset av at vedkommende har en nettside med .tk-domene og skriver html som grenser mot det (formodentlig ufrivillig) komiske vil jeg si at det er noe ganske harmløst vi har å gjøre med. Hvis Sonikaz er like dårlig til å skjule sporene sine som hen er til å lage nettsider skulle det være en triviell sak å spore opp vedkommende, men om man så gjorde det tror jeg ikke det er noe spesielt man kunne utrettet videre. Kanskje man kunne stilt noen ubehagelige spørsmål om det armenske folkemordet.

 

Det vil nok også hjelpe på å parkere idiotholdningene ;)

:thumbup:

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling på hva han bruker.

 

Å få han til å roe seg er utopisk. Han ruser seg på dette.

 

Problemet mitt (eller egentlig hans) er at dette fyrer ymse paranoide forstillinger om at han har blitt offer for jihad fra ekstremister osv.

Magefølelsen min sier at han er litt langt ute. Etter mitt syn er han ikke viktig nok til å ha blitt angrepet av folk som virkelig er farlige. At det han tror er farlig i realiteten er mer i kategori barnestreker. Det er det jeg prøver å finne ut av.

Lenke til kommentar

Problemet mitt (eller egentlig hans) er at dette fyrer ymse paranoide forstillinger om at han har blitt offer for jihad fra ekstremister osv.

Noen som skriver "<br /> <br /> <br /><br /> <br /><br /> <br /> <br /><br /> <br /><br /> <br /> <br /><br /> <br /> <br />" kan rett og slett ikke være farlige. Det er en umulighet. Det høres ut som det farligste her er din bekjentes paranoia og narsissisme.

Lenke til kommentar
Avfukter for Nikon objektiver og kamerahus : http://nikonrumors.c...kon-mount.aspx/

Latterlig produkt. Det er jo bare å ta vare på silica-gel pakkene fra diverse originale esker og putte i fotobagen. Disse "lades", eller rettere sagt tømmes for vann, enkelt ved å putte de i ovnen på 100 grader en times tid. Det eneste poenget med disse tror jeg må være at størrelsen hindrer barn i å spise de.

Lenke til kommentar

Sitter å går gjennom noen bilder ett lite event for noen uker siden hvor jeg på noen endte opp med ISO6400 på 50D'en. Ikke akkurat imponerende, men nedskalert til en 2mpx er jo faktisk noen av de brukbare til sitt bruk.

Har en følelse av jeg kan bli mektig imponert av mitt neste kamera, når/hvis det engang blir ett :)

Lenke til kommentar

Sitter å går gjennom noen bilder ett lite event for noen uker siden hvor jeg på noen endte opp med ISO6400 på 50D'en. Ikke akkurat imponerende, men nedskalert til en 2mpx er jo faktisk noen av de brukbare til sitt bruk.

Har en følelse av jeg kan bli mektig imponert av mitt neste kamera, når/hvis det engang blir ett :)

 

 

Omtrent som når jeg gikk fra 1000D til 5dmkII, bare MÅTTE ta alt med høy ISO for det var så pent, istedet for regnbuestøy på iso400 and above ;D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Noen som vet hva som skjer med Adobe PS nå om dagen?? Jeg har upgrade fullversjonen av CS6.. og nå så har jeg plutselig extended versjonen, og beskjed om at kjører en trial av denne.. Jeg har da aldri bedt om at min skal bli oppgradert jeg.. da jeg ikke trenger film og 3D funksjonene i denne..

 

Bumpitibump..

 

Noen som har noen forslag..? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...