Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noe alternativ som støtter redigering av bilder som ikke er i katalog?

ACDsee Pro kan kanksje være et alternativ?

Ja, den ser ganske fin ut. Er heftig rabatt på den nå også ...

 

Men jeg lurer på om jeg skal outsource organiserings-delen av det hele til Photo Mechanic. Da blir det mindre helvetesaktig å bytte redigeringsprogram, hvis behovet skulle melde seg. Får tenke over det; det er jo heldigvis ikke sånn at AfterShot automatisk imploderer med en gang Corel slår seg vrang.

Lenke til kommentar

Noen som har testet bitcasa?

 

http://www.bitcasa.com

 

Det virker veldig snasent. Sync og Infinite funker omtrent som Dropbox, bare mer elegant. Jeg driver og tester backup, virker som det funker det også. Hele bildearkivet skal være ferdig opp-backet om et par uker.

 

Grensesnittet er oversiktlig og installasjon og oppsett var problemfritt på Windows 7 Ultimate og Ubuntu 12.04 LTS.

 

Det eneste jeg lurer på er hvorfor jeg ikke betaler noe. Er det gratis i en testperiode?

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Akkurat kommet hjem fra jobb og kjørt i gang en større backup før jeg gjøre noe mer her. Funnet katalogen dere tipset om så skal slette denne og fjerner nå alt av bilder som er lagt til inkl preview og så forsøke å legge til en liten mappe med ett par passbilder både redigerte og uredigerte.

 

Noen som har bra erfaring med Panasonic mFT som kan svare på om det lagrer 2 filer når man bruker filtereffekter ? Oly E-P3 lagrer feks jpg av sort-hvit bildene og beholder RAW orginalbildet i farger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Finnes det noe alternativ som støtter redigering av bilder som ikke er i katalog?

ACDsee Pro kan kanksje være et alternativ?

Eller Capture One.

Ellers så kan Lightroom settes opp til å lagre edits i egne filer (xmp sidecar, et pr. bilde). Men kommer fortsatt ikke utenom ektrasteget med å importere bilder som kan være litt brysomt dersom man likevel lagrer bilder i ryddig mappestruktur.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg lurer på er hvorfor jeg ikke betaler noe. Er det gratis i en testperiode?

Support / Frequently Asked Questions

How much data can I manage using Bitcasa?

 

During the beta program, you can manage as much data using Bitcasa as you want. Absolutely no limits.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Det virker veldig snasent. Sync og Infinite funker omtrent som Dropbox, bare mer elegant. Jeg driver og tester backup, virker som det funker det også. Hele bildearkivet skal være ferdig opp-backet om et par uker.

 

Grensesnittet er oversiktlig og installasjon og oppsett var problemfritt på Windows 7 Ultimate og Ubuntu 12.04 LTS.

 

Det eneste jeg lurer på er hvorfor jeg ikke betaler noe. Er det gratis i en testperiode?

4 dager til min backup er klar. Håper bare det ikke blir ulovlig...

Bitcasa streams your data to and from the cloud. Folders you share with friends and family show up instantly on their desktops. They do not have to wait for entire files to download in order to enjoy your shared content.

 

Ser for meg at det kan være noen som benytter dette til fildeling, og da er det vel samme modell som megaupload.

Lenke til kommentar

Har en LR3 her som jeg ikke trenger, fikk den med i et pakketilbud fra Japan Photo når jeg kjøpte Panasonic GF3.

Hmm. Får sende deg en PM ...

 

Ble for øvrig skuffet over batteritiden til GF3.

Batteritiden er skuffende på det meste når det gjelder speilløst. Det kan jeg leve med; men prsiene som Panasonic har på batteriene - det er bare ufint.

 

#%&$% LR er en ting, verre å måtte bruke amøbe OSer...

Nå har jeg jobbet med så mye rart at jeg gidder ikke å engasjere meg lenger. Så lenge jeg får gort jobben uten at maskinen låser seg ,så er jeg happy. Har blit en "sell-out" med andre ord ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

2 stjk.uorginalt batteri + batteri = under 200 kr inkl frakt@ebay

Som gammel gubbe er jeg naturlig skeptisk til ebay ;) Neida; men er batteriene av den typen som melder 100% igjen helt de er tomme og slår seg selv av helt av seg selv? Har et par slik til GH2 og de er skikelig PITA - da de fort kuker til minnekortet fordi de slår seg på et ugunstig tidspunkt.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...