Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Siden det er mange dyktige folk her inne, ikke bare innen foto, prøver jeg meg med et datarelatert spørsmål: Sitter på windows vista, og sliter med at det er en mappe jeg ikke får slettet. Mappen kommer fra et program jeg har avinstalert, men alt ble ikke fjernet. Har prøvd å slette den på vanlig måte, ta eierskap over mappen, og ved hjelp av kommandolinjen. Noen som har tips, eventuelt et program som enkelt og greit lar meg slette alle filer jeg måtte ønske uten spørsmål.

Endret av gulnisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva syns dere om Google Drive da? Ser jo ut som et prisgunstig backup alternativ iforhold til dropbox hvertfall. Og ikke minst muligheter for å lagre langt mer data.

 

Dropbox 2GB - gratis

Dropbox 50GB - $100 per år

Dropbox 100GB - $200 per år

 

Google Drive 5GB - gratis

Google Drive 25GB - $30 per år

Google Drive 100GB - $60 per år

Google Drive 200GB - $120 per år

Google Drive 400GB - $240 per år

osv...

 

Savner delingsmulighetene fra dropbox riktignok.

Lenke til kommentar

Støttes. Jeg har dette selv og er veldig fornøyd, har flere andre objektiver som er i en helt annen prisklasse men synes dette objektivet gir veldig mye for pengene. Se på flickr-gruppen for eksempel på bilder tatt med dette objektivet.

Som nevnt Tamron 17-50 uten stabilisering gir mye skarphet for lite penger.

Tamron 17-50 2.8? Finnes ofte til under 2000 på foto.no hvis bruktkjøp er aktuelt.

Bruktkjøp kan være aktuelt.

Hvordan er denne i forhold til Tokina-en? Greit, den er billigere, men av og til så er forskjellen verd pengene.

Lenke til kommentar

Fikk i går en kjedelig melding i fra Romerikes Blad om at jeg ikke nådde opp til deres sommerjobb som fotojournalist.

 

Derimot i dag fikk jeg lokalavisa i posten. Stort forsidebilde, dobbelt side inne i avisen med bilder samt all teksten. Samt et stort nettgalleri på nettsiden.

 

Ble ingen jobb i sommer som jeg hadde håpet, men får derimot se meg fornøyd med lørdagens jobb. Veldig fornøyd med lørdagens jobb.

 

Derimot blir det jo spennende å se utover i sommer hvem som fikk jobben, og hvordan h*n bilder er.

Lenke til kommentar

Bra det ordnet seg, må du ta imot relativt mye penger så er det greit å ta med et par venner så man ikke er helt alene, hvis en av vennene dine har tilknytning til en bank i nærheten kan du sette pengene inn på h*n sin konto og den personen kan da overføre pengene til din konto etterpå, men det må da være en du kan stole på da :)

Ta og sjekk med din bank neste gang, enkelte banker har avtale med bank i butikker for kontanter.

 

Takk for gode tips! Denne gangen ordnet seg alt veldig bra. Han var som sagt hyggelig og satte inn penger i forskudd. Når jeg fått pengene sendte jeg en melding, så kom han og hentet objektivet.

Lenke til kommentar

Hjemmeoppgave til fotojournalistikkopptaket er ute: «Fellesskap»

 

Hva tenker dere?

At jeg er glad jeg ikke søkte i år, for det er en jævla kjedelig oppgave.

Tja. En del potensielt spennende vinklinger om man tenker litt uttafor boksen. Bedre enn "transport" som var i fjor iallfall. :p

 

Jeg likte transportgreia, egentlig. Lagde reportasje fra Drammen havn, hvilket var veldig gøy. Fikk reportasjen godkjent med en høyst anstendig poengsum, men kom ikke inn fordi de ikke godkjente delen med andre bilder -- det var uansett fint som påskudd til å ta bilder på havna, hvor jeg neppe hadde fått tilgang ellers.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips! Denne gangen ordnet seg alt veldig bra. Han var som sagt hyggelig og satte inn penger i forskudd. Når jeg fått pengene sendte jeg en melding, så kom han og hentet objektivet.

 

Det er det jeg også gjør, men jeg forlanger forskuttering, enten så stoler kjøper på meg eller ikke, ingen som har nektet på dette ennå :)

Har også for vane og forlange et depositum hvis jeg skal holde av til kjøper har ordnet penger, en kjempefordel for da "låser" man kjøperen til handelen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...