Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har herved fått en advarsel:

Lyttes på eget ansvar!! Vil ikke ha klager på mentale problemer etterpå..!!

 

:rofl:

 

He,he, en patetisk nytelse etter å ha hørt utdrag fra en viss terrorists uttalelser de siste par dager........! :yucky:

Fikk vel heller assosiasjoner til halskatarr og fyllerøl...... :confused:

Lenke til kommentar

Hvor mange GB med bilder produserer dere hver mnd?

 

Og hvor mye har dere hittil i april 2012 på harddiskene?

ca 80 20GB* hittils - mest 12Mpx bilder men også noe 5Mpx og 16Mpx. Det har nok økt jevnt og trutt hver måned ettersom lyset kommer tilbake.

 

*) edit - 80GB er hittils i år

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Hvor mange GB med bilder produserer dere hver mnd?

 

Og hvor mye har dere hittil i april 2012 på harddiskene?

Passert 500GB for i år etter litt kraftig opprydning (alt 12 Mpixels med noen få unntak).

 

Blir 1.5TB i år tipper jeg... vel; med D800/D800E og D4 så kan det ta av litt størrelsesmessig også.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Selv er jeg oppe på drøye 135-140gb. Alt er i fra 7D + 150-200bilder i fra mark II. Bare i april.

 

Antar jeg vil få en enorm lkning i helga, og uka som kommer. Runder nok 250gb innen onsdagen.

 

Derimot ikke fått gått igjenom og ryddet opp noe, så når mnd er ferdiggjort og avsluttet kanskje vi faller ned på 100-120gb?

 

Enda bra at lagring ikke er dyrt.

 

(edit:fikse æøå samt punktum som ikke iPhone appen til forumet liker)

 

 

(null)

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Hvem bruker dere som off-site backup levrandør?

 

Bestemors safe 35536m unna der jeg bor. :p

Bytter da mine backup disker med de som er der ca hver uke. Har også doblet sett backup hjemme.

 

Hvorav det ene hjemme er i sirkulasjon med pc. Og den andre byttes daglig og ligger annet sted i huset.

 

Hvis innbrudd går da Max 1dag. Ved brann og totalskadet hus går Max 1 uke.

Lenke til kommentar

Hvem bruker dere som off-site backup levrandør?

 

Bestemors safe 35536m unna der jeg bor. :p

Bytter da mine backup disker med de som er der ca hver uke. Har også doblet sett backup hjemme.

 

Hvorav det ene hjemme er i sirkulasjon med pc. Og den andre byttes daglig og ligger annet sted i huset.

 

Hvis innbrudd går da Max 1dag. Ved brann og totalskadet hus går Max 1 uke.

 

Den uka, was the week of your life sir!

Lenke til kommentar

Hvor mange GB med bilder produserer dere hver mnd?

 

Og hvor mye har dere hittil i april 2012 på harddiskene?

 

Gjelder Mb, blitt jækla lite den siste tiden :p

 

Når det gjelder backup så har jeg tre forskjellige backupdisker, problemet er at jeg ser på alle tre akkurat nå, har vært for slapp og flytte de til andre lokasjoner siden siste backup, får gjøre det i morgen tidelig.

Takk for påminnelsen :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hvem bruker dere som off-site backup levrandør?

Raid5 på Gigabit NAS, 2 eksterne kopier (1 utenfor huset) samt Jotta :)

 

Jotta ja, er de raske? Arbeidsplassen min tilbyr sånn rabatt hos jotta for alle ansette :)

Tar jo evig tid å kjøre sync på x antall TB, men når alt er i sync fungerer det veldig bra relatert oppdateringer av endringer og nye filer.

 

Har bare 10 Mbit+ opp; så der grensen er... ikke hos Jotta

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Vurderte å sette Raid6 på NAS-boksen, men sannsynligheten for at 2 disker ryker samtidig er minimal. Raid5 er praktisk når en disk ryker (for det vil skje), så slipper man å kopiere over alt fra backupene og heller bare å erstatte den defekte med ny disk (hotswap) og alt fungerer finfint underveis.

 

Kjører også UPS (batteri) på NAS slik at strømbrudd ikke påvirker lagringen og integritet av Raid-settet. Klarer kjøre 1+ time på batteri før den automatisk stenger seg ned.

 

Selvsagt har man liggende et lite lager med nye disker klar til bruk om en skulle dø.

 

Edit:

En liten morsom ting med NAS'et, får e-post når noe skjer (kan også sende sms) :)

Eneste mangel i systemet er at det kunne vært 10Gbit nettverk på det (nå er det 2 * 1 Gbit, med failover mulighet)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Dagen gått til Innebandy, ble en lang dag. Men får være delvis fornøyd med resultatet av min jobb.

 

Derimot latterlig av arrangøren av Innebandy NM å ikke ha et nettverk

Virket som om de hadde glemt det egentlig, for måtte bruke et hall-gjestenettverk som brukte 25 min på å laste opp 2 bilder og tekst.

Svakt når man arrangerer et norgesmesterskap i Innebandy. I tilegg til dette falt telenor sit 3G nett ut i området når jeg skulle sende, fungerte ingen steder der.

 

http://www.varingen....rticleView=true

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...