Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg er forholdsvis restriktiv til hva jeg tar vare på, så det holder nok en god stund. Har kanskje en halv TB med bilder etter 7+ år med speilrefleks.

Dessuten kom overnevnte løsning på 2850 kr, og NV+ koster det samme uten disker...

Jeg er ikke like restristriktiv - er nå oppe i rundt en TB - samlet opp på samme tid. Mener Komplett hadde tilbud på NV+ til under 2 lapper i helgen; men det tilbudet er selvsagt historie nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unnskyld at jeg bare dropper inn og spör noe :) , men jeg lurer på hvordan man kan löse det med betaling når man selger noe (et objektiv) og mötes istedet for å bruke post? Han sier at han kan betale kontant, men det dreier seg om flere tusen og jeg vil ugjerne ha så mye pengar kontant. Noen idéer?

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg bare dropper inn og spör noe :) , men jeg lurer på hvordan man kan löse det med betaling når man selger noe (et objektiv) og mötes istedet for å bruke post? Han sier at han kan betale kontant, men det dreier seg om flere tusen og jeg vil ugjerne ha så mye pengar kontant. Noen idéer?

 

Bra det ordnet seg, må du ta imot relativt mye penger så er det greit å ta med et par venner så man ikke er helt alene, hvis en av vennene dine har tilknytning til en bank i nærheten kan du sette pengene inn på h*n sin konto og den personen kan da overføre pengene til din konto etterpå, men det må da være en du kan stole på da :)

Ta og sjekk med din bank neste gang, enkelte banker har avtale med bank i butikker for kontanter.

Lenke til kommentar

A propos kenguruer - hvorfor fortsetter jeg å delta, svare og prøve å opplyse i tråder hvor trådstarter bare ikke vil høre? *sukk* :wallbash:

Fordi du ikke lærer, Trondster. Det er samme bruker, to år senere, nesten samme tema, og så forventer du liksom at _denme_ gangen vil han høre? Nei, Trondster, han vil ikke det. Ikke denne gangen heller. Trekk deg ut, og tenk heller på blodtrykket.

Lenke til kommentar

Hallo i natten. Insomnipatruljen her.

Lå og tenkte litt. Og det er en ting jeg ikke helt skjønner.

Zoom-objektiv med fast blender. Jeg mener... Mange objektiv går f.eks. fra 3,5 på det videste og 5,6 på trangeste.

Hvorfor/hvordan har vi da objektiver som Canon sitt 70-200/2,8?

200 delt på 2,8 er jo i overkant av 71mm. Da er den (u)logiske slutningen min at det burde være mulig å ha nærmere f/1 på 70.

Hvorfor er det ikke slik? Er det en teknisk greie eller bare et valg de har tatt?

 

Og så over til noe helt annet. Nå som dama har fått seg en del ganske grei fastoptikk (og D7K slik at jeg har mer eller mindre arvet D80-en) blir kitobjektivet som fulgte med D80-en stort sett liggende. Den klarer ikke helt levere varene verken på optisk kvalitet eller lysstyrke. (Mulig dette er placebo/nocebo.) Vi snakker om en 18-105 ettellerannet. Følgelig har lysten på en ny standardzoom meldt seg. Tokina 16-50/2,8 har fått mye skryt har jeg lest. Leverer ganske god kvalitet til en pris som ikke gjør at du må leve på nudler i et halvt år. Men spørsmålet mitt er om det finnes noen andre gode alternativer i samme klasse? Noe som gir god ytelse til en ikke alt for forskrekkende pris.

Endret av L4r5
leif
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg har et Canon 1000D kamerahus med Canon EF-50mm/1,8 og Canon EF-50-250/5,6. I tillegg har jeg det råtne kit-objektivet 18-55mm uten IS.

 

Noen som har noe tips til et objektiv som dekker samme spekteret, altså noe jeg kan bruke som et standardobjektiv? Helst ikke over 2000,-.

Lenke til kommentar

Men spørsmålet mitt er om det finnes noen andre gode alternativer i samme klasse? Noe som gir god ytelse til en ikke alt for forskrekkende pris.

Noen som har noe tips til et objektiv som dekker samme spekteret, altså noe jeg kan bruke som et standardobjektiv? Helst ikke over 2000,-.

 

Tamron 17-50 2.8? Finnes ofte til under 2000 på foto.no hvis bruktkjøp er aktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Følgelig har lysten på en ny standardzoom meldt seg. Tokina 16-50/2,8 har fått mye skryt har jeg lest. Leverer ganske god kvalitet til en pris som ikke gjør at du må leve på nudler i et halvt år. Men spørsmålet mitt er om det finnes noen andre gode alternativer i samme klasse? Noe som gir god ytelse til en ikke alt for forskrekkende pris.

 

Som nevnt Tamron 17-50 uten stabilisering gir mye skarphet for lite penger.

 

Heisann!

 

Jeg har et Canon 1000D kamerahus med Canon EF-50mm/1,8 og Canon EF-50-250/5,6. I tillegg har jeg det råtne kit-objektivet 18-55mm uten IS.

 

Noen som har noe tips til et objektiv som dekker samme spekteret, altså noe jeg kan bruke som et standardobjektiv? Helst ikke over 2000,-.

 

Et objektiv som spenner over hele registret fra 18mm til 250mm til under 2000.- ?, det går ikke hvis du skal ha noe bedre en det "råtne" kitobjektivet, du må nok ut med nærmere 4000.- for å få noe greit objektiv, foreksempel Tamron 18-270 VC II eller noe rimeligere Canon 18-200 IS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men spørsmålet mitt er om det finnes noen andre gode alternativer i samme klasse? Noe som gir god ytelse til en ikke alt for forskrekkende pris.

Noen som har noe tips til et objektiv som dekker samme spekteret, altså noe jeg kan bruke som et standardobjektiv? Helst ikke over 2000,-.

 

Tamron 17-50 2.8? Finnes ofte til under 2000 på foto.no hvis bruktkjøp er aktuelt.

 

Støttes. Jeg har dette selv og er veldig fornøyd, har flere andre objektiver som er i en helt annen prisklasse men synes dette objektivet gir veldig mye for pengene. Se på flickr-gruppen for eksempel på bilder tatt med dette objektivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...