Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Et noe forvirret (forvirrende?) spørsmål:

 

Finnes det en kalkulator på nettet som viser hvor langt man må gå frem/tilbake for å få tilsvarende utsnitt på ulike brennvidder? F.eks. brennvidde 50mm gir et bestemt utsnitt, hvor mange cm må man gå frem for å få samme utsnitt med 24mm? Eller er dette ikke mulig å regne seg frem til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opphavsrett: Deg.

Bruksrett: Jeg tipper barnehagen sin.

Enig her, ting produsert i arbeidstid med lønn og med arbeidsgivers utstyr vil jeg finne svært mystisk om svaret ville vært noe annet.

 

Edit:

Faktisk er vel spørsmålet heller om også barnehagen har opphavsretten også - definisjonsspørsmål.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opphavsrett: Deg.

Bruksrett: Jeg tipper barnehagen sin.

 

Hvem skal ha pengene ved evt salg? Det er mange som tar bilder på den aktuelle bloggen, tviler på at det blir så veldig mange flere tilfeller det er aktuelt med salg, men kjekt å ha det avklart hvis det skulle skje igjen.

Lenke til kommentar

Beklager å bryte opp i hifisnakket med noe fotorelatert....

Noen med litt kunnskap om juss? Jeg jobber i en barnehage, og i forbindelse med en forestilling tok jeg et bilde, men barnehagens utstyr (det er snakk om dette bildet). Vi har en blogg hvor dette bildet havnet. Gan Aschehoug så dette bildet, og har kjøpt bildet, men hvem eier egentlig bildet? Jobben eller jeg?

 

Jeg lagde like gjerne en egen tråd med spørsmålet, så fortsett gjerne diskusjonen der...

 

http://www.diskusjon...0#entry19160249

Endret av awesnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig morsom seanse i mixed sone etter i LSK-vif ,enste kvinnelige journalisten prøver å sjekke opp Markus Pedersen. Spør om nr og det hele. Men han "husker" ikke hele nr sitt, bare det siste og det første tallet. Etter litt prat, og en KLEM skal intervjuet avsluttes. Avsluttes ved et hvisk i øret og hun skriver samtidig opp tlf nr hans.

Lenke til kommentar

Kan man ikke snart lære seg å mota kritikk på bilder man legger ut under "kritikk"? http://www.digit.no/...eilbaat/1021801

Helt enig med deg her!

 

Ber en om kritikk så skal en kunne ta imot det en ber om. Få, om i det hele tatt noen sitter vel med en fasit på hva som er rett eller galt mht. f.eks. komposisjon. At en deltar i/holder utstillinger osv. borger nødvendigvis ikke for at en kan påberope seg noe som helst, iallefall ikke at en nødvendigvis lager "gode" bilder!

Det er betrakterens oppfatning av bildet og det som den enkelte ser som er avgjørende når en skal gi kritikk. Greit nok at en kanskje vil prøve å "forsvare" hvorfor det er blitt som det ble, men arrogante svar slik som i dette tilfellet sier vel mest om utlegger og dennes manglende ydmykhet i forhold til å motta kritikk..... ! :hmm:

Endret av smort1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man ikke snart lære seg å mota kritikk på bilder man legger ut under "kritikk"? http://www.digit.no/...eilbaat/1021801

Helt enig med deg her!

 

Ber en om kritikk så skal en kunne ta imot det en ber om. Få, om i det hele tatt noen sitter vel med en fasit på hva som er rett eller galt mht. f.eks. komposisjon. At en deltar i/holder utstillinger osv. borger nødvendigvis ikke for at en kan påberope seg noe som helst, iallefall ikke at en nødvendigvis lager "gode" bilder!

Det er betrakterens oppfatning av bildet og det som den enkelte ser som er avgjørende når en skal gi kritikk. Greit nok at en kanskje vil prøve å "forsvare" hvorfor det er blitt som det ble, men arrogante svar slik som i dette tilfellet sier vel mest om utlegger og dennes manglende ydmykhet i forhold til å motta kritikk..... ! :hmm:

 

Det var ikke forsvar det ble gått inn i her heller.

Heller et angrep mot meg om antall utstillinger, antall år med kamera og det hele.

 

TS konkluderte med dette : "Å det skal ikke en åpenbart nybegynner fortelle meg om komposisjon av et fotografi. Jeg har holdt på med dette siden 1984 og har holdt et foredrag om komposisjonregler i fotografi på Kongsbakken Gymnas."

 

Selv er jeg ingen Verdensmester i å ta bilder, hva andre mener om mine komposisjoner kunne jo vært greit å vite. Kanskje ikke så ille? ::p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Kan man ikke snart lære seg å mota kritikk på bilder man legger ut under "kritikk"? http://www.digit.no/...eilbaat/1021801

 

Og som vanlig er bildet blitt slettet.

Men jeg tror det er veien å gå for og få tilbake BK, gi kritikk så brukere forstår hva BK handler om.

 

Jeg lagra nettsiden hvis du ønsker å se ;)

 

Viste jo at det ville blir slettet etter hvert.

 

Send meg en PM.. vil gjerne se bildet :)

 

EDIT: never mind.. fant bildet i bufferen til Google.. :)

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...