Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne vært greit. Jeg fikk inntrykk av at veldig mange fikk feil, men når jeg tenker meg om, så er det nok bare pga. de aller fleste som har fått feil nevner det, mens bare et fåtall av de som ikke har fått feil nevner det.

 

Selv ville jeg lett gitt skjermen 6 med tanke på prisen :)

 

Selv om jeg hadde betalt 4000 for den, så hadde den fortsatt fått en 5. Den skal ha litt trekk for at foten er litt ustødig og at den har få instillingsmuligheter når det kommer til det fysiske, altså pivot-funksjon, tilting til venstre og høyre osv.

 

Men når det kommer til farger og svartnivå, så er det her den gjør det spesiellt bra. Svarten er veldig fin og jevn og samtidig veldig svart. Skjermen klarer i tillegg å skille mørke detaljer fra hverandre. Det er også en fryd å spille på den. Jeg merker ingen etterslep, og det er etter å ha brukt CRT intill nå.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har denne skjermen, og den funker helt fint med DVI, men ikke med vga. dessverre har jeg kun vga på laptopen, og det er store forstyrrelser i bildet.

 

Har prøvd å koble den til macen til en kompis med dvi, og de problemene forsvinner.

 

Skjermen bærer ellers også preg over at den er billig, men den fungerer helt fint, hvis du ikker er veldig pirkete på baklys ol..'

 

mao, skal du kjøpe den, må du ha tilgang på dvi-tilkobling på pcen.

 

enten noe feil med laptopen din eller produksjonsfeil på akkurat din skjerm. min funker utmerket på vga-inngangen. vær vennlig og ikke gi så bastante utsagn om noe du har brukt under 1 minutt på å feilsøke. fjern kommentaren din da den kan skremme folk fra å gjøre et godt kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Den er mer enn god nok. Jeg ser helt fint i rom opplyst av flere spotter, pluss to store vinduer hvor solen kommer inn.

 

skjermer med 500cd er ettter min mening for lyssterk på normale innstillinger. Det eneste det gjør er å skape en dårlig svart, samtidig som du blir blendet av skjermen når du sitter med den i halvmørkt/mørkt rom.

 

Ikke la deg skremme av lysstyrken ;)

Lenke til kommentar

Lysstyrken er perfekt, mer enn bra nok.

 

Vet ikke om det er snakket mye rundt det, men HDMI med denne, er det annbefalt?

 

Har satt opp 3870 + 3870X2 nå i min maskin, og lurer på om jeg skal investere i en HDMI kabel for pc bruk.

 

Store spørsmålet er jo da om det er særlig vits, da DVI er minst like bra?

Lenke til kommentar
Alle er liksom fornøgde.

 

Kor mange LCD skjermer har eigentlig folk prøvd før? Ein? Kanskje ein CRT?

 

Mange reviews på nettet som gir skjermen dårligere vurdering..

 

Fin pris da! :)

 

Jeg har prøvd mange LCD-skjermer, fra 4 år gamle 17" 16ms LCD-skjermer til Dell sin 30" (den nest nyeste) og det meste som ligger mellom. Min mening er at når jeg sammenligner med alle de, så slår denne samtlige hvis man tar med prisen i betraktning. Hvis man ikke ser på prisen, så selvfølgelig, det er mange skjermer som er bedre, men også dyrere.

 

Dette er ikke den ultimate skjermen for alle, men det er en veldig god skjerm med tanke på prisen, og det hadde den vært om den så kostet nærmere 4 000 kroner.

 

Og jeg har enda ikke funnet en eneste test som gir den noe spesiellt dårlig kritikk, men jeg har funnet tester hvor den kommer best ut. De fleste testene jeg har sett er for det meste enig med meg at det er et godt kjøp, men noen vil gjerne ha det aller beste og er villige til å betale for det. Da er det gjerne bedre å bruke 7-8 tusen for en "perfekt" skjerm.

 

Kan jo også nevne som jeg har sagt før at jeg hadde CRT før denne (jeg har gått en del frem og tilbake mellom CRT og LCD, men har alltid kommet tilbake til CRT pga. det er desidert best i eldre FPS-spill som Counter-Strike og Day of Defeat. I nyere spill er forskjellen betraktelig mindre, og ettersom jeg spiller disse eldre spillene mindre og mindre, bestemte jeg meg for å gå til innkjøp til en god LCD-skjerm, men som måtte passe mitt budsjett og mine krav.

 

Jeg er en person som liker å være sikker i mine investeringer, så jeg brukte litt over en måned eller to til å lese tester, brukererfaringer (man kan vel diskutere hvor mye "Konge skjerm! Beste ever!" hjelper andre, men man finner også seriøse privatpersoner som legger igjen brukererfaringer som kommer med nyttig informasjon)

 

Uansett, det jeg fikk ut av alle testene og brukererfaringene fikk meg til å gå for denne skjermen, og jeg angrer ikke på noen måte. Jeg gidder ikke komme med hvorfor jeg liker den så godt, for det har jeg postet minst to ganger før i denne tråden.

 

Jeg vet ikke om du har prøvd skjermen, men utifra innlegget ditt, så tror jeg ikke du har prøvd den. Du skal vite at det er minst like dumt å dømme skjermen uten å ha prøvd den, som å dømme den når det er eneste skjermen du har prøvd, om ikke dummere. Det virker som du ikke liker at "alle" som kjøper den faktisk er fornøyd med kjøpet, selv om jeg er enig med deg i at mange ikke har så mange andre skjermer å sammenligne med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...