Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Ser at HW har testet denne skjermen. Den får midt på plassering av dem. Så det jeg lurer er om dere som har denne skjermen kjenner dere igjen i testet?

Har akkurat lest testen gjort av HW, men kjenner meg ikke helt igjen når det gjelder spillopplevelsen. Likevel, som med min egen subjektive test her i tråden så oppfatter jeg HW sin test som journalistens egen oppfatning. Personlig så synes jeg skjermen er langt over middelmådig i spill og film. Såvidt jeg kunne se så gjorde han heller ingen direkte sammenligninger med andre skjermer og da blir det etter mitt syn vanskelig å "huske" hvor god eller dårlig skjermen faktisk er, sammenlignet med andre.

 

Ellers så påstås det at skjermen har høytalere. Journalisten beskriver sogar lyden fra disse som noe av det mest tragiske (les flateste) han har opplevet av lyd, men at det duger til systemlyder o.l. Vel hva skal man si! Min skjerm har ikke høytalere så hvilke høytalere det er han beskriver er jo noe gåtefullt. Kanskje modellen nå er oppgradert til å ha høytalere?

 

For øvrig så synes jeg testen var heller middelmådig skrevet. Av billige skjermer som finnes i denne størrelsen i dag så har Benq G2400W ingen konkurrenter når man tar hensyn til pris kontra hva den er utstyrt med, og at den faktisk er veldig bra på spill og film.

 

Helt enig!

 

Jeg finner heller ingen høytalere på mine... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morsomt hvordan du bruker ordtaket "Smaken er som baken" mot meg på en måte som tilsier at det du sier og dine subjektive meninger er sant, mens det jeg sier og mine subjektive meninger er feil. :)

 

EDIT: Det er ikke nødvendig å sitere innlegget rett over deg...

 

jeg var redd for å bli tolket slik. det var et tappert forsøk på å være vittig. men jeg ville altså bare si at det er altså ikke alltid at ting som kan være målbare oppfattes likt av alle. jeg tror du (eller hvem det nå var som sa det) har et viktig poeng mht vurderingen av lysstyrke er avhengig av hvilket miljø man bruker skjermen i.

 

beklager hvis jeg ble oppfattet nedlatende eller arrogant, jeg ser godt at jeg kunne bli det med det jeg skrev. jeg har allerede forklart min mening bak det, og håper du ikke tok dette for ille opp.

 

det jeg egentlig mente mht fargene på benqen var at man måtte så høyt opp med lysstyrken at fargene nesten ble litt glorete. nå er det jo også noe som heter kontrast i den menyen som jeg sikkert kan leke mer med, men jeg ble, som jeg allerede har forklart litt mer nyansert, litt fascinert at vi hadde betraktet de samme variablene og endt opp med stikk motsatt mening.

 

så lenge jeg ikke har noe erfaring med en svært godt lcd-skjerm (har bare hatt billige benqer) er jeg vel i bunn og grunn ikke meningsberettiget. men jeg har alltid ment at brukermeninger, uavhengig av erfaringsgrunnlag, er et fint supplement til profesjonelle tester, noe jeg har tatt opp tidligere i denne tråden.

 

og til deg som kommenterte at hw sin test gav denne skjermen en midt på treet karakter, det samme gjelder der imho.

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig gi skjermen en midt på treet-karakter, men med prisen tatt i vurdering, så fortjener den etter min mening mer enn 5/10.

 

Med tanke på størelsen kontra pris, så får man mye. Ikke dårlige farger, ikke mye etterslep, ikke dårlig hvittnivå og ikke dårlig svartnivå. Men den har heller ikke spesiellt gode farger, spesiellt lite etterslep, spesiellt god hvitfarge og heller ikke spesiellt god og jevn svart.Med andre ord, den fortjener ikke toppkarakter for den briljerer ikke på noen punkter, selv om den har noen sterke sider som sorten. Men det er en skjerm som er veldig fin for personer som ikke er ute etter det aller beste, men heller ikke et produkt som er dårlig, og som bare vil ha en grei 24".

 

For å si det sånn, jeg er storfornøyd med min skjerm, men hadde jeg vært villig til det, og hatt nok penger, ville jeg nok brukt rundt 1500 kroner ekstra for den nye Samsung SyncMaster som kommer nå snart (kan komme tilbake med navn, husker det ikke i farten)

Lenke til kommentar

Veldig enig med siste taler!

 

Det er en flott skjerm for prisen av 2740 kr.. du får det du betaler for og egentlig litt til spør du meg. Ingen stor svakheter, men heller ikke en skjerm som kan brukes av folk som jobber med grafikk og annet som krever sylskarpe farger etc...

Men er du ute etter å bytte ut 17/19 tommeren med noe som virklig fyller guttekroken så er benqen en bra skjem for pengene.

 

Mvh

 

Stoneheart

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med hvilemodus med den medfølgende DVI-kabelen. Derimot kommer den ikke ut fra dvale når den står på HDMI-inngangen og jeg slår på PS3'en.

 

Edit: PC-en har et Radeon X1900XT-kort, kanskje andre kort ikke sender samme signaler for å slå på skjermen når PC blir slått på?

Endret av asdfteam
Lenke til kommentar

Hei. Har som sagt (tidligere i tråden) denne skjermen. Via DVI er den koblet til PC, PS2 er koblet til med VGA (via omformerboks) og til slutt har jeg både PS3 og RiksTV på HDMIen. Og det er angående de to siste jeg har et spørsmål: Finnes det noen måte jeg kan ha begge to koblet til skjermen samtidig? Altså uten å måtte bytte kabel hele tiden, hvilket er det jeg gjør nå.

 

Jeg vet det finnes "HDMI-switch"-bokser, men de minste jeg har sett av disse har 4 HDMI-porter og koster en liten formue. Finnes det noen billige varianter der det er to, eller i verste fall, tre porter? Vil helst at den skal koste lite også da. Etter hva jeg har hørt (og sett) så vil ikke prisen på den ha noe å si, fordi det er digitale signaler. Og enten så kommer de frem, eller så gjør de ikke det. (Testet selv med en LIDL-kabel til 70 kroner opp mot en "High-Quality"-kabel til 500 kroner (selgern lurte moren min.. -.-), og bildet var like godt.)

 

Takker for alle tips :)

 

Btw: Vil helst at boksen/kabelen/o.l skal være så liten som overhodet mulig. Har blitt litt trangt med en mengde bokser rundt skjermen ;)

Lenke til kommentar

Hmm, ser at Netshop har satt ned prisen på skjermen nå også (som en del av Ukens Tilbud).

 

Jeg var fristet til å kjøpe Samsung 2493'en, men etter å ha lest denne brukertesten hos HardForum ser det ut som det blir BenQ'en istedenfor. BenQ'en ser ut som den har en del mindre BLB, samt er *mye* bedre til å skalere "ting" i ikke-optimale oppløsninger. Har en BenQ projektor fra før av, og har god erfaring med garanti/support hos de (som er utmerket)... blir vel to eller tre av disse til lydstudioet i løpet av uken. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte denne skjermen hos Digital Impuls i Oslo (hyggelige folk der :D) i dag og den ser flott ut!!

 

Har ikke sett noen pixelfeil eller noe annet galt. Har til nå bare brukt den på en bærbar (VGA/D-SUB) og fant ut at skjermen på PC-en min (bærbar) er rød! Fargene ser flotte ut på Benq'en (Transformers ser flott ut)!

 

Anbefaler denne skjermen!!

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...