Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da sitter jeg med BenQ G2400W på jobben, med dualscreen oppsett (sammen med den gamle 20"-en på siden). Har knotet i regneark, programmert og browset web i et par timer siden jeg satte opp skjermen, og jeg må bare si:

 

Dette kan jeg bli vant til.

 

Ble litt svimmel av det store hoppet i skjermstørrelse helt i starten, og måtte skru litt på fargeinnstillingene (for å gjøre den nye skjermen litt likere den gamle slik at overgangen ikke blir for stor når jeg skifter blikket mellom dem)... men etter et par timer føles oppsettet veldig bra.

 

Anbefales!

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Hmm. Har veldig lyst på denne skjermen etter å ha leste denne tråden. Spørsmålet som dukker opp nå er som skjermkortet mitt er bra nok til å drive denne skjermen på 1900x1200. Jeg har nVidia GeForce 8600 GT med 512 MB kortminne. Høy ytelse på (online) spilling står forøvrig øverst på lista.

 

Edit det er HDMI-utgang på skjermkortet og jeg ønsker selvsagt å bruke den....

Endret av Buman
Lenke til kommentar
Hei,

 

Skjermen funker utmerket til PS3. Null problemer med hdmi > hdmi.

 

Det jeg dessverre ikke får til er å spille av dvd fra PS3. Skjermen blir blå og fryser kontrollen. Har noen en ledetråd på dette?

Det var godt å vite at den fungerer bra på PS3. Hvordan kjører du lyden ut av PS3'en da? Den optiske utgangen?

Lenke til kommentar

Lyd er også problemløst over hdmi. I skjermen er et høytaleruttak. Til dette kobler jeg sourroundanlegget, så det høres virkelig ut som ww3 i brakka når jeg er online Call of Duty 4.

 

Det som er merkelig er at PS3 kjøre spill problemløst. Intet ser ut til å være galt med driven. Musikk er også ok.

 

Starter jeg en DVD melder skjermen kontakt med hdmi enhet - slukker - og blir blå.

Playstation går i frys...

 

Jeg tror sjøl at det er PS3 som er fucked, men er usikker. Jeg har ikke Hdmi TV så jeg får ikke testet dette. Undres bare på om noen har mer peil enn meg.

Lenke til kommentar
Aha, smart at du kan tappe HDMI-lyden fra skjermen med jackutgang. Virker som om de har laget denne skjermen spesifikt for mine behov.

 

 

Ja, løp og kjøp, Mytola! Til games er denne skjermen helt super og skreddersydd til

morro for en ganske billig penge. Til Dvd også forresten.

 

Hehe, dette er faktisk litt F.L.A.U.T.......

Jeg hadde ikke åpnet default barnesikring på Playstation - derfor null signal for

dvd. Nå funker det som det skal - Bd, dvd, ripper, avi the lot....

 

 

Sånn er det av og til. Barnesikring - what the fuck? Jeg er da ikke noen unge lenger, eller..?

 

Flott skjerm - jeg er kjempefornøyd og skjermen ble levert fra Komplett i løpet av 4 arbeidsdager, så ikke mye å klage på der heller.

Lenke til kommentar

Vil bare fortelle at jeg er en pro gamer, som har spilt en del spill gjennom årene, og vet godt hva ghosting etc er.

Denne skjermen er veldig bra til spill, utrolig bra, rett å slett kjøp denne.

 

info til de som enda lurer på om denne kan brukes i krevende spill :)!

Lenke til kommentar

Da var denne skjermen kommet i hus. 2 stk faktisk - kjøres i dual oppsett.

 

Må si meg imponert over bildekvaliteten, tatt prisen i betraktning. Synes også at skjermen var svært lett, og at den genererer lite varme.

 

Det negative er foreløpig at det er en svakt rød pixel på den ene skjermen (til venstre). I tillegg synes jeg det var litt irriterende at nettbutikken ikke tok seg tid til å sjekke om det fulgte dvi-kabel med skjermen... Jeg ringte dem og spurte spesifikt om dette, siden BenQ opplyser om at det ikke medfølger. Jeg fikk i svar at det ikke fulgte med, og jeg bestillte derfor 2 kabler.

 

Så nå sitter jeg her med 4 stk... :roll:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...