Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt denne skjermen i ca to uker nå og er kjempefornøyd! Jeg merker ikke noe etterslep eller noe baklys. Jeg har merka en eneste død piksel, men den er såvidt merkbar..... :thumbup: Jeg anbefaler de fleste som skal gå for 24'' burde kjøpe denne skjermen!! og forresten takk for alle svar og formeninger, det var de som sørget for at jeg kjøpte meg denne skjermen :!:

Lenke til kommentar

Kjøpte to av disse for å bytte ut to gamle samsung 19". Er godt fornøyd med de til kontorbruk / div media. Lysstyrken er mer enn god nok, har stilt mine ned til ca 40% da jeg liker å ha lav belysning ellers i rommet. Ingen døde pixler, greie farger (ble fornøyd med srgb profilen)

 

Ellers, er jeg godt fornøyd med desktopstørrelsen jeg har rådighet nå :)

http://bildr.no/view/157330

Lenke til kommentar

Man legger ikke så mye merke til forskjellen mellom apple skjermen og benq til vanlig kontorbruk. Har ikke fått testet spill på benq skjermene enda så der vet jeg ikke om det er stor forskjell. De skal jo ha raskere responstid, så det kan jo telle for etterslep etc.

 

Derimot har Benq skjermene mer ujevnt baklys, og rent subjektivt, synes jeg appleskjermen er bedre på bildefremvising. Til film er Benq veldig bra, om man ser ibort ifra ujevnt sortnivå i mørke partier.

Foten er vel det som trekker mest ned av den fysiske utformingen, med få justeringsmuligheter. Apple skjermen er forsovet i samme klasse her, bare en mer robust fot.

 

Nå betalte jeg jo 16k for apple skjermen for flere år siden, og den er vel fremdeles et par hakk over benq skjermen.

Jeg vil si at man får mye for pengene ved å velge en benq skjerm.

Lenke til kommentar

Har hatt min et par uker og er så langt veldig fornøyd. Bruker maskinen hovedsakelig til å spille LOTRO (Lord of the Rings Online) med oppløsning på 1920 x 1200. Kan dog ikke kjøre optimale grafikkinstillinger med DX10 da mitt nVIDIA GF 8600 GT-kort ikke er bra nok til det.

 

Eneste jeg savner er minijack inn til lyd, som jeg har på den gamle skjermen. Normalt vil lyd en gå til HDMI, men skjermkortet støtter ikke audio ut (tror jeg), så jeg må nå kjøre lyd ut på den gamle (sekundære) skjermen.

Lenke til kommentar
Det var noen som nevnte at du kan tappe lyden ut av skjermen gjennom jacken som er nede på høyre side av skjermen. Har ikke testet det selv så jeg kan ikke garantere at det funker.

Det er nok lyd ut til headset, ikke lyd inn slik at jeg kan høre lyd fra høytalerne på skjermen.

Lenke til kommentar

Netopp hentet skjermen på postkontoret og satt den opp. Etter en kjapp kalibrering på Macbook Proen min er jeg strålende fornøyd! Ingen døde piksler så vidt jeg kan se, og oppgraderingen fra en 19" CRT er VELDIG stor! Video ser utrolig pent ut på den, spill også.

 

Jeg skal få kjøpt en PS3 snart, så jeg gleder meg til å teste ut det på skjermen også.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
Det var noen som nevnte at du kan tappe lyden ut av skjermen gjennom jacken som er nede på høyre side av skjermen. Har ikke testet det selv så jeg kan ikke garantere at det funker.

Det er nok lyd ut til headset, ikke lyd inn slik at jeg kan høre lyd fra høytalerne på skjermen.

 

Får dog det ikke helt til å stemme dette, spesiellt siden han også sier at skjermkortet ikke sender ut lyd (i en tidligere post)...

Lenke til kommentar
Det var noen som nevnte at du kan tappe lyden ut av skjermen gjennom jacken som er nede på høyre side av skjermen. Har ikke testet det selv så jeg kan ikke garantere at det funker.

Det er nok lyd ut til headset, ikke lyd inn slik at jeg kan høre lyd fra høytalerne på skjermen.

 

Får dog det ikke helt til å stemme dette, spesiellt siden han også sier at skjermkortet ikke sender ut lyd (i en tidligere post)...

 

jeg har en erindring av å ha hørt om et av de nyere ati-korta som har stereo ut over hdmi.

 

look it up.

 

 

_______________________________________________________________________

 

 

om noe helt annet, senseye teknologien i denne skjermen - hva i alle dager er det? det går an å kjøre en demo via skjermens meny, og den ser jo riktig bra ut - på halve skjermen. hvordan aktiverer man denne funksjonen? må man legge inn en util fra cden som fulgte med? benq sine supportsider var like nyttige som en pose drops på dette punktet..

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken Hz jeg kan få på denne skjermen?? vet det er 5ms men hva vil det si i forhold til Hz.

Har aldri hatt en LCD skjerm på grunn av at jeg bruker pcen mest for spilling. og den tiden da LCD var nytt var det alltid problemer med at alt hang litt etter altså at sikte henger litt etter i forhold til hvordan du beveger musa.

Og det har også vært slik at det var litt liten Hz på de skjermene.

 

Men siden det begynner å bli tungt å drasse rundt på en CRT skjerm på lan etc så tenker jeg å skaffe meg en LCD blant annen denne skjermen som er i denne tråden :D så veldig fint om noe kunne sagt hvor høy Hz det går ann å få på den!

Lenke til kommentar

Fikk skjermen idag og det viser seg at det er veldig lyst nede mens oppe mørkere, noen som har samme problem?

Hvilkne contrast og brightness instillinger har Dere?

 

Hmm mistenker veldig at det er baklys problemet jeg har fått, er dette vanlig på denne skjermen?

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...