Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg en 22" Benq T221WA til 1999kr på elkjøp i slutten av august og allerede så har fem pixler gått :mad:

Og jeg råder heller ingen til å kjøpe på elkjøp for der får man ikke en dritt hjelp og ingen som jobber der har noe peiling...Dette var elkøp i porsgrunn da.

Rettelse...Hadde bare nyse på skjermen så det så ut som pixlene hadde gått, men det om Elkjøp var ikke piss.

Hehe :blush:

Lenke til kommentar

Er det noen grunn til at flere butikker har sølv-versjonen endel billigere enn svart, er sølv mye styggere eller hva? Skulle helst hatt i svart, og når sølv er 4-500kr billigere her enn svart synes jeg det er litt rart.

 

EDIT: OK jeg klarte ikke å se at prisen der var uten mva, men det er uanset like stor prisforskjell, noe av det samme hos ihvertfall amentio også, så spørsmålet er vel fortsatt gyldig, bare ikke den lave prisen jeg trodde jeg hadde funnet.

Endret av ErikH
Lenke til kommentar
Er det noen grunn til at flere butikker har sølv-versjonen endel billigere enn svart, er sølv mye styggere eller hva? Skulle helst hatt i svart, og når sølv er 4-500kr billigere her enn svart synes jeg det er litt rart.

 

EDIT: OK jeg klarte ikke å se at prisen der var uten mva, men det er uanset like stor prisforskjell, noe av det samme hos ihvertfall amentio også, så spørsmålet er vel fortsatt gyldig, bare ikke den lave prisen jeg trodde jeg hadde funnet.

 

Mulig det er knyttet til antall skjermer som er produsert. Dersom man produserer flere skjermer i en farge så er kanskje produksjonsprisen lavere. Ren spekulasjon dog.

Lenke til kommentar

Hat gått til anskaffelse av denne skjermen.

Har bare hått den i ca. 1time men den imponerer faktisk veldig.

Bra lysstyrke og slart og fint bilde.

 

Men typisk flaksen min så var det en død pixel på den.

Blir vel vandt med den røde prikken der.

 

Kjører den på fabrikk innstillinger, og kan ikke se noe galt med den.

Lenke til kommentar
Burde jeg kjøpe BenQ 24" LCD G2400W eller Acer P241W 24"? Skal bruke den til kontorapplikasjoner og litt bilderedigering. Acer ser mye bedre ut på spec. men er den det? Noen erfaringer/tester?
Her har du litt erfaringer med Aceren som (etter min mening) tilsier at du burde holde deg langt unna:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=902915&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=897675&hl=

 

Jeg har selv skaffet meg 2 stk BenQ'er etter å hatt 3 stk Acere innom huset. Les tråden jeg linket til, og du finner fort ut hvorfor jeg kvittet meg med dem.

 

Eneste fordelen med Acer er nok at den er mer lyssterk, men jeg følte den ble litt i overkant lys og at det virket mot sin hensikt. Sortnivået er dessuten helt tragisk sammenlignet med BenQ.

 

Kan like greit meddele mine erfaringer med BenQ G2400W her:

 

Fordeler:

 

- Brukbar byggekvalitet og pent design

- Smal ramme

- Ikke integrerte høytalere

- Passe lyssterk skjerm som er behagelig å se på over tid

- Svært bra sortnivå

- Lett og trekker lite strøm - utvikler lite varme

- Selvforklarende meny

- VGA, DVI! & HDMI!!

- sRGB

- Fulgte med VGA- og DVI- kabel med mine skjermer

- Ingen pipe- eller suselyder! :new_woot:

 

Negative sider:

- Den ene skjermen har en svakt rød pixel (stuck pixel) som jeg tydeligvis må leve med

- Litt ustødig med foten som følger med - skal ikke mye vibrasjoner til i bordet før skjermene svaier

- Skjermene er ikke 100% i water, noe som gjør at det er en 2-3 mm høydeforskjell mellom kantene når de står ved siden av hverandre

- Få fysiske innstillingsmuligheter - kun justering av skjermens vinkel

- Som sagt bra sortnivå, men selvfølgelig litt gjennomskinn (dog jevnt og lite merkbart)

 

 

Jeg bestilte altså 2 stk, hvorav den ene var et rent impulskjøp... Jeg angrer ikke et sekund på dette i ettertid! Nå kjører jeg skjermene i dualview på et 8800GT- kort. Dette gjør at jeg får utnyttet den enormt store skrivebordsplassen mest mulig effektivt til mitt bruk. Den ene pixelfeilen plager meg ikke, siden man må studere skjermen nøye for i det hele tatt finne den. Det er også verdt og merke seg at det var en pixelfeil nr. 2 da jeg mottok skjermene, men denne forsvant ved bruk av programmer som fikser pixelfeil.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Jeg har sett på denne skjermen, og jeg syntes den var mørk, det var veldig stor forskjell på denne og de jeg sammenlignet med.

Er det andre sin opplevelse også?

 

eller er det noen automatikk som stiller ned lystyrken i rom som er godt opplyst?

 

Jeg sjekket at lystyrken var på maks, men den virket mørk alikevel. Jeg regner nesten med at det er derfor fargene, og hvitt nyanene er så presise på de bildene jeg så i testen før i tråden, fordi det ikke er for mye lys i skjermen, men jeg syns det kanskje manglet litt lystyrke?

Endret av Martin_03
Lenke til kommentar
Jeg har sett på denne skjermen, og jeg syntes den var mørk, det var veldig stor forskjell på denne og de jeg sammenlignet med.

Er det andre sin opplevelse også?

 

eller er det noen automatikk som stiller ned lystyrken i rom som er godt opplyst?

 

Jeg sjekket at lystyrken var på maks, men den virket mørk alikevel. Jeg regner nesten med at det er derfor fargene, og hvitt nyanene er så presise på de bildene jeg så i testen før i tråden, fordi det ikke er for mye lys i skjermen, men jeg syns det kanskje manglet litt lystyrke?

 

 

jeg vil snarere si tvert imot. jeg hadde en gammel benq skjerm fra før fp937s+ tror jeg det var, og jeg ble helt lamslått over hvor lyssterk og god å se på denne skjermen var.

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at jeg får bestilt en slik skjerm i morgen. PS3 skal også kjøpes inn i løpet av en uke eller to.

 

Kommer med en liten review her i tråden av skjermen når jeg får den. Tror dette skal bli bra! :) Burde være en merkbar oppgradering fra min gamle 19" CRT som er litt sliten.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt. Papyrus hadde sølv-utgaven på lager til 2638,- Noe som er en del billigere enn det prisguiden viser.

 

Frakta ble på 100 kr.

 

Er vel 26 stk. igjen på lager så fort min blir pakket. Jeg så at skjermen er utsolgt fryktelig mange steder nå, så her er det en mulighet til å få den svært billig.

Lenke til kommentar

da har jeg hatt min BenQ i ett døgn. ble stor overgang fra den gamle 19"eren. Mange har oppsumert det positive med skjermen, og stort sett så stemmer dette godt. Men jeg er ikke helt enig med alle de positive erfaringene.

 

Skjermen er ikke helt fri for ghosting, man kan faktisk se det godt hvis man drar skjermbildet sidelengs i strategispill (som f.eks civilization 4). Dette er nok ikke en big deal, men det merkes godt for meg, siden jeg har hatt en crt-skjerm i alle år. Ghostingen vises ikke like godt i fps- spill.

 

Ellers kan jeg også kritisere innsynsvinklene. man skal ikke langt mot siden med hodet, før man ser at fargene forandrer seg litt. Dette merkes ikke godt i spill og filmer, men mest når man ser på skrivebordet og internet explorer ol. Det er mulig at jeg sitter litt for nærme skjermen da.

 

Ellers fungerer skjermen fin-fint med playstation 3 og det er en drøm og kunne skifte mellom DVI og HDMI tilkoblingene med en enkel knapp. Skjermen fungerer også kjempebra med lavere oppløsninger enn 1900x1200 i spill (1:1 ftw), som er bra når man ikke klarer å dra crysis med 1900x 1200 oppløsning hakkfritt *kremt kremt*. Den er flott til film, og med 1060p blu-ray filmer ser det helt fantastisk ut.

 

Vil ikke si at skjermen er lys-svak. all-in-all et godt kjøp for snauve 3 tusenlapper.

 

edit: glemte å si at skjermen kom med en død pixel i øvre del av skjermen. fikset dette med å prøve "masasje-metoden" som jeg lesteom her på forumet en gang for lenge siden. helt utrolig at det faktisk virket :)

Endret av kniggit
Lenke til kommentar

Enda en fin erfaring med PS3, det er godt å høre. Så i specsa til skjermen hos papyrus at de hadde fått med seg at den har HDCP-støtte, noe som ikke står i specsene oppgitt av BenQ selv, heller ikke som jeg har sett i andre nettbutikker. Den har jo åpenbart det, så det er bra at de har fått det med seg.

 

Det eneste jeg er litt nervøs for er at flere har sagt at den føles litt ustø på skrivebordet. Det kan bli et lite problem når jeg skal spille racing-spill med Logitech G25'en min. Her blir det mye force feedback og en del risting i bordet. Tror kanskje jeg skal se når jeg får skjermen om jeg kan få festet den i bordet på noen måte.

Lenke til kommentar
Jeg har sett på denne skjermen, og jeg syntes den var mørk, det var veldig stor forskjell på denne og de jeg sammenlignet med.

Er det andre sin opplevelse også?

 

eller er det noen automatikk som stiller ned lystyrken i rom som er godt opplyst?

 

Jeg sjekket at lystyrken var på maks, men den virket mørk alikevel. Jeg regner nesten med at det er derfor fargene, og hvitt nyanene er så presise på de bildene jeg så i testen før i tråden, fordi det ikke er for mye lys i skjermen, men jeg syns det kanskje manglet litt lystyrke?

 

 

jeg vil snarere si tvert imot. jeg hadde en gammel benq skjerm fra før fp937s+ tror jeg det var, og jeg ble helt lamslått over hvor lyssterk og god å se på denne skjermen var.

 

Jeg har bare sett den på elkjøp og lefdahl, der var de stilt opp mot 24" og andre skjermm modeller, jeg tok et bilde, som viser forskjellen veldig tydelig, som jeg skal prøve å få lagt ut, alle skjermene så ut som de sto på max, i alle fall benq, og den var lyssvak sammenlignet med nesten alle skjermene de hadde, men spesielt mot de packard bell 24" skjermene. Det sees også i testen på flatpanel.dk at lystyrken ikke er all verden, jeg lurer på om det er nok til at det hadde blitt et problem for meg. Er det noen som har skjermer i samme størrelse og prisklasse og anbefale, men med mer lys?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...