Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Eg fekk min Benq 2400W for nokre dager sidan. Eg har i tillegg ein Dell 2005FPW 20" med S-IPS panel. Mitt umiddelbare inntrykk når eg såg desse to skjemane attmed kvarandre, var at Benq skjermen har svært blasse farger i forhold. Dette var sjølvsagt før kalibrering. Eg vil understreke at kalibrering er svært viktig med denne skjermen. Etter å ha stillt på kontrast og lysstyrke + justert litt på instillingane på skjermkortet, så alt mykje bedre ut. Eg har forøvrig ingen døde pixler på min skjerm. No er heldigvis denne skjermen kjøpt og betalt av jobben, for eg hadde det vore mine penger som blei brukt here, ville eg nok revurdert og gått for ein skjerm med S-IPS/S-PVA panel. Innsynsvinkelen er ikkje bra. Dette vil eg sei ein merker meir til større skjermen er...Det eg lurer på om fleire har oppdaga, er at skjermen blør enkelte farger. Dersom eg har eit bilde med mykje rødt i og legg det nede på skjermbildet, og legger samme bilde oppe skjermbildet, så ser eg tydelig at rødfargen er mykje mørkare oppe enn nede. Det virker som at lysstyrken på rød er heilt annleis. Det skal leggast til at dette er ikkje grunna noko innstilling i driveren...

 

 

Hvilkne instillinger har du på skjermen?

 

 

Jeg er også interessert i hvilke instillinger du fant brukbare for brightness og kontrast?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har seg slik at det helt sikker *ikke* er høytalerep på denne modellen? Skal man ha lyd må man koble høytalere til hodetelefonutgangen?Var og tittet på den hos Digitalimpuls og begge som jobbet der hevdet hardnakket at den hadde høytalere.

Lenke til kommentar
Det har seg slik at det helt sikker *ikke* er høytalerep på denne modellen? Skal man ha lyd må man koble høytalere til hodetelefonutgangen?Var og tittet på den hos Digitalimpuls og begge som jobbet der hevdet hardnakket at den hadde høytalere.

Det er IKKE høyttalere integrert i skjermen, nei. Det er hodetelefonuttak som sender ut lyden skjermen får fra HDMI-inngangen. Skal du ha lyd derfra må du altså koble til hodetelefoner eller høyttalere.

Lenke til kommentar

VGA kabelen var ferdig montert på min skjerm, + at det fulgte med DVI-kabel. Det merkelige er at svært få, om noen webshops i det hele tatt skriver at DVI-kabel også følger med.

 

Jeg har hatt min skjerm siden årskiftet og jeg kan bare gjenta meg selv. Dette er det beste kjøpet jeg noensinne har gjort. Min skjerm har oppført seg eksemplarisk, ingen pikselfeil og ikke sjenerende baklys.

 

HVis jeg skal pirke på noe må det være at hvis jeg glemmer å slå på skjermen før jeg booter så bruker skjermen urimelig lang tid på å synkronisere hvis HDMI er valgt. Da slår jeg altså på skjermen først etter at maskinen har kjørt opp Vista. Jeg har 3 skjermer tilkoblet inklusive BenQ G2400W, og siden jeg stort sett bare ser film eller spiller på denne skjermen så blir den sjelden slått på før jeg skal bruke den. Dette er det eneste negative jeg har funnet med denne skjermen, prisen tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

Har kjøpt den sorte versjonen av BenQ G2400W og er rimelig fornøyd.

 

Men en liten ting... Jeg har innstillingen 20min i Vista 64 før skjermen slår seg av... Enkelte ganger så vil ikke skjermen 'våkne' igjen når jeg rører på musa. Jeg må slå skjermen av med sin egen powerknapp og slå den på igjen! Hva kan dette være? Aldri vært bort noe sånt. Bruker ikke dvalemodus heller. Kun skjermen som blir slått av. Har 3 andre LCD-er, og ingen av disse har jeg opplevd dette med...

 

Kanskje det hjelper med annen driver til skjermkortet?

Lenke til kommentar

jepp har det samme problemet i xp, noen ganger så slår den seg på helt greit fra dvalemodus, men hvis den har stått over lengre tid så vil den ikke slå seg på automatisk, det er vel det eneste minuset jeg har hatt til nå. Bruker dere noen av de modusene, jeg bruker dynamic da, men vet ikke helt om det er riktig

Lenke til kommentar
jepp har det samme problemet i xp, noen ganger så slår den seg på helt greit fra dvalemodus, men hvis den har stått over lengre tid så vil den ikke slå seg på automatisk, det er vel det eneste minuset jeg har hatt til nå. Bruker dere noen av de modusene, jeg bruker dynamic da, men vet ikke helt om det er riktig

 

Okey, du har samme problem ja. Godt og høre. Prøver nå med en litt eldre driver til skjermkortet bare for å se...

 

Edit: nerd-light, ser at du har ATI skjermkort, hvis profilen din stemmer. Og da er forsøket mitt med å bytte driver helt meningsløst. Jeg har nVidia 8800GTX. Da får vi vel bare leve med denne feilen. Gjør jo ikke allverden så lenge man vet om den.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Eg fekk min Benq 2400W for nokre dager sidan. Eg har i tillegg ein Dell 2005FPW 20" med S-IPS panel. Mitt umiddelbare inntrykk når eg såg desse to skjemane attmed kvarandre, var at Benq skjermen har svært blasse farger i forhold. Dette var sjølvsagt før kalibrering. Eg vil understreke at kalibrering er svært viktig med denne skjermen. Etter å ha stillt på kontrast og lysstyrke + justert litt på instillingane på skjermkortet, så alt mykje bedre ut. Eg har forøvrig ingen døde pixler på min skjerm. No er heldigvis denne skjermen kjøpt og betalt av jobben, for eg hadde det vore mine penger som blei brukt here, ville eg nok revurdert og gått for ein skjerm med S-IPS/S-PVA panel. Innsynsvinkelen er ikkje bra. Dette vil eg sei ein merker meir til større skjermen er...Det eg lurer på om fleire har oppdaga, er at skjermen blør enkelte farger. Dersom eg har eit bilde med mykje rødt i og legg det nede på skjermbildet, og legger samme bilde oppe skjermbildet, så ser eg tydelig at rødfargen er mykje mørkare oppe enn nede. Det virker som at lysstyrken på rød er heilt annleis. Det skal leggast til at dette er ikkje grunna noko innstilling i driveren...

 

Hvilkne instillinger har du på skjermen?

 

Det viktigaste var å stille opp kontrasten. Eg bruker no omlag 70-75 i kontrast og 80-85 i brightness. Problemet mitt er at eg uansett må stille ned Gammaen på skjermkortet, sidan alt blir alt for lyst om ikkje. Dette syns eg var rart, sidan eg aldri har måtta dette med mine tidlegare lcd-skjermar. Eg har gått vekk ifrå å bruke den kalibrerte innstillinga eg fekk ut av å bruke eit kalibreringsprogram på windows sidan dette gav meg noko rare farger. Det viktigaste er å få lysstyrken riktig. Dessverre er det vel neppe noko å gjere med at fargane er sterkare i den øvre delen av skjermen enn den nedre. Dersom eg kobler skjermen på min Macbook Pro og kalibrerer der får eg bedre bilde. Dersom nokon har forslag til eit brukarvennleg og godt kalibreringsverktøy til windoze, så hadde det vore toppers.

Endret av freaker
Lenke til kommentar

Er jo et billigmerke, så man bør forberede seg på feil,men håpe alt går fint.

Jeg gav vekk min skjerm til et ungdomsherberge og kjøpte meg en ny dyrere skjerm fra en annen nettbutikk selv om komplett godtok angrefristen på skjermen.

 

Jeg syntes de ble feil å sende den i retur for å så gi en annen ulykklig jævel samme skjerm med feil på.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en blå-død pixel helt i toppen av skjermen.

 

 

Må ellers si at skjermen virker super xD Håper pixelen helbreder seg selv i løpet av natta =)

 

Edit: Tror jeg fikk fiksa den nå. Kjørte ett sånnt program i web browseren som skulle hjelpe. Gjorde det mens jeg tappet på skjermen i ca et halvt minutt. Og etterpå blinket den litt, før den roet seg helt ^^ *fornøyd*

Endret av Megnus
Lenke til kommentar

Jeg fikk skjermen i går, og er meget fornøyd! Fargene er gode, svartnivået er veldig jevnt og den er akkurat passe lyssterk. Den blender meg ikke når jeg sitter i mørket, men har allikevel en helt lys og klar hvitfarge jevnt over.

 

Og til min store overraskelse, så fikk jeg skjermen i svart! Jeg hadde bestillt i hvit, ettersom de aller fleste sider enten ikke hadde den i svart, eller den kostet en del hundrelapper mer. Det at den var hvit var faktisk det eneste jeg mislikte med skjermen. Men så kom den i svart :) Det gjorde hvertfall meg glad!

 

Den har heller ingen pikselfeil, men det er ikke noe å hoppe i taket over, ettersom jeg ser på det som et minstekrav at LCD-skjermer ikke skal ha en eneste pixelfeil.

 

Uansett, svært fornøyd. Jeg bestillte forresten på digitalimpuls.no.

Lenke til kommentar

har hatt denen skjermen i ca en mnd nå:

 

+klare sterke farger

+skarp

+bra lysstyrke

+stilig og oversiktlig menysytem

+3 innganger man lett kan bla mellom med en knapp

+merker ikke noe etterslep

+1920*1200

+utrolig bra pris/ytelse/størrelse

 

 

-ustødig fot

-billige knapper

 

 

billigskjerm som overrasket stort får ikke mer skjerm for pengene enn denne

 

edit: alle kommentarene er selvfølgelig og som vanlig sett i forhold til pris.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...