Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte denne skjermen på Digital Impuls i dag. Må si at for 2750,- er denne skjermen et røverkjøp av dimensjoner. Har foreløpig kun forsøkt skjermen til film og surfing men synes den er helt knall til dette. Signerer Alias sine beskrivelser/tester forøvrig, hvis noen vet om et bedre kjøp enn denne så si for guds skyld fra.

 

Heldigvis ingen pikselfeil på skjermen heller - litt skummelt når man kjøper over disk det der:)

Lenke til kommentar

Angreretten er fin fordi den kan du bruke uansett grunn. Du angrer rett og slett kjøpet. Det har ikke noe med garanti og gjøre. Det er kjent at produsentene har lov til å sende ut skjermer med noen pixelfeil (siden det hadde blitt for dyrt og kjøre full kvalitetssjekk og kontroll og mange paneler måtte blitt kastet. Det er rett og slett vansklig å produsere 100% feilfrie skjermer på en stor produksjonslinje).

SÅ du kan ikke bruke garanti ved slike tilfeller. Men angreretten har du uansett ved handel på nettbutikker.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min i dag!

Jeg er strålende fornøyd i forhold til prisen! Jeg var så bekymra ovenfor lysstyrken men det la jeg fra meg med engang. Den er helt fin!! :)

Ingen pixelfeil :).

Skjermen ser faktisk jævli bra ut, denne sorte jeg har.

Storfornøyd! Skal sette den opp mot 245B samsungen senere i dag :p.

Eneste jeg finner negativt er at den virker noe ustødig, men det går bra!

Karakter: 6!

Lenke til kommentar

Ok! Endelig fått sammenligna den med 245BW samsungen!

Første inntrykket var når vi boota at 245BW har mye mer baklys!! Benqen hadde mye mindre, svært lite!

Kontrasten på 245BWen er mye bedre! Sorte er mere sort. Fargene er penere.

Og i tillegg er lysstyrken svært bra på samsungen. samsungen sto på 67 %, og benqen på 100 % og benqen lyste 1 / 3 av hva samsungen ga!

Når jeg sitter for meg selv med benqen nå så er ikke lysstyrken noe problem!! Mer enn lys nok! :) Dessuten følte vi at samsungen var en smule for lyssterk.

Benqen har bedre innfalsvinkel!

Samsungen er nok et bedre kjøp hvis du skal sitte å styre med bilder ol. fordi det var svært merkbar forskjell på konstrastnivået!

Jeg er ikke noe bildedude, jeg kunne ikke sett forskjell på disse med mindre jeg har dem ved siden av hverandre bare så det er sagt!

Nå sitter jeg med Benqen for meg selv, er jeg svært fornøyd! Jeg meker ikke noe forskjell nå. Noe meg det er galt med :p?

Skal du spille PS3 etc. på skjermen så tror jeg Benqen er et flott valg pga. innsynsvinkel og lite baklys! Begge er fine til spilling av fps pc spill. Men du bør ha kraftig skjermkort for å kunne kjøre full oppløsning.

Hadde det jeg ikke tenkt å spille ps3 på benqen så ville jeg gått for 245BWen! Den har SVÆRT mye bedre fot og justeringsmuligheter. Men stygt baklys.. men ikke noe man merker så mye når man spiller eller ser film.

Alt jeg kommer på nå! :)

Nå er 245BWen blitt billgere også :).

Lenke til kommentar

Jeg måtte bare ha meg en slik monitor i helga jeg også. Har stilt litt inn etter testbildene her: Lagom.nl

Meget bra testbilder, og litt forklaring på hvert enkelt.

Også prøvd å stille litt på fargene med fargefiltrene i DVE, men ble ikke helt fornøyd, spesielt med grønnfargen. Men ser ganske OK ut.

Picture mode: Standard

Brightness: 70

Contrast: 45

Sharpness: 1 (Bruker DVI)

Color Temperature: User Mode

Red: 95

Green: 93

Blue: 88

 

Med dette ser jeg fra 2 på blacklevel til 253 på white saturation-testene. Hvis jeg justerer litt i Catalyst kontrollpanelet kan jeg se fra 1 på blacklevel, men på bekostning av litt sortnivå.

En litt morsom ting jeg så: Etter å ha lagt inn driveren for skjermen kommer den ganske riktig opp som BenQ G2400W i Windows kontrollpanelet, men ATI Catalyst kontrollpanelet kjenner skjermen igjen som en DELL 2407WFP ?!? :dontgetit:

 

Skjermen virker også ypperlig på PS3 i 1920x1080 med 1:1 skalering. GT5P og Blu-ray var jo en drøm... :love: Den ubrukte stripen 'under' bildet var ikke helt svart, men gråaktig, men det var ikke noe plagsomt. PS3 ville ikke sette lyden ut over HDMI på automatikk, den sa at skjermen ikke støttet lyd. Ved å sette manuelt til at den støttet PCM stereo gikk det greit.

Lenke til kommentar

Okei, greit å vite hvilke innstillinger andre har brukt.

 

Men nå lurer jeg på noe annet, når jeg kobler opp ting med HDMI, f.eks PS3 og RiksTV-boks, så kommer det ikke svart stripe oppe og nede. Dette går helt greit på PS3, men på RiksTV er det litt verre. For der blir jo bildet strukket, og alle ser veldig merkelige ut. Hadde sikkert gått greit å vende seg til, men ikke når man har en vanlig tv (Sony W3000 :love: ).

 

Håper noen kan hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar

I menyen, undermeny Picture Advanced, skal det gå an å velge Display Mode når du har koblet til noe med HDMI (som er 16:9). 1:1 vil ikke strekke bildet i høyden. Testet nå med Canal Digital HD-dekoder i 1080i, fungerte fint.

Hvis du bruker 720P må du bruke Aspect-scalering, ellers blir bare bildet i en firkant midt på skjermen.

Lenke til kommentar

Hei der!

 

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av skjermene mine som jeg har hatt noen måneder nå.

 

Som dere ser av bildene er det 1 stk pixelfeil på den ene skjermen (den til høyre for de som vil vite det), og det er en liten høydeforskjell mellom skjermene (som har null betydning).

 

Er fortsatt av den formening at dette er et svært godt kjøp.

 

:thumbup:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Når jeg kobler til Playstation 3 med hdmi kabel og velger hdmi output som lyd får jeg denne feilmeldingen: "denne hdmi enheten kan ikke brukes for audio output". Er det ps3, kablen eller denne skjermen som er problemet ? Jeg har også problemer med dvd avspilling på ps3, det blir blå skjerm hver gang og ps3 maskinen fryser.

Endret av waveshaft
Lenke til kommentar
Når jeg kobler til Playstation 3 med hdmi kabel og velger hdmi output som lyd får jeg denne feilmeldingen: "denne hdmi enheten kan ikke brukes for audio output". Er det ps3, kablen eller denne skjermen som er problemet ? Jeg har også problemer med dvd avspilling på ps3, det blir blå skjerm hver gang og ps3 maskinen fryser.

Tror du må velge en av stereo-formatene, altså ikke 5.1 og 7.1 og slikt.

 

Når det gjelder DVD-avspilling. Sjekk om du har på barnesikringen på DVD, står et sted i PS3-menyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...