Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei

 

Har hatt skjermen et par dager nå og er kjempefornøyd med den, eneste jeg synes er litt merkelig er at den ikke slår seg på etter å ha stått i standby modus. Må fysisk slå av og på skjermen for at den skal "våkne". Kan dette ha noe med skjermdriveren som fulgte med skjermen å gjøre?

Har slått av standby modusen i windows for å slippe det der.

Ikke noe stort problem, bare litt pes hvis man kan kalle det det.... :p

Lenke til kommentar
hei

 

Har hatt skjermen et par dager nå og er kjempefornøyd med den, eneste jeg synes er litt merkelig er at den ikke slår seg på etter å ha stått i standby modus. Må fysisk slå av og på skjermen for at den skal "våkne". Kan dette ha noe med skjermdriveren som fulgte med skjermen å gjøre?

Har slått av standby modusen i windows for å slippe det der.

Ikke noe stort problem, bare litt pes hvis man kan kalle det det.... :p

 

Jeg har hatt det problemet jeg og, og det er ikke noe skjermdriver i skjermen eller som man installerer på PCen. Det må i så fall være programvaren på selve skjermen som gjør det.

 

Uansett, hos meg er det vekke nå. Det er det eneste negative med skjermen jeg har funnet så langt. Grunnen til at jeg ikke har tatt det opp er at jeg ikke trodde det var skjermen, men siden du og har opplevd det, så er det nok den :)

 

Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar

Det kommer selvsagt an på hvilken Syncmaster. Samsung har mer enn bare en 24" :)

 

Er det 245B, så er jeg uenig med deg. Den er alt for lys, nok til at det er ubehagelig. Når den er svart ser man også store forskjeller i sortnivået. Men det at den er for lys kan være greit i kontrobygg osv. der det ofte gjerne allerede er sterk belysning. Til rom som mitt hvor det alltid er nokså mørkt) vil jeg alltid ta G2400W foran 245B. Dette er ikke fordi jeg har 2400W, men fordi dette er slik min oppfatning av begge de to skjermene er.

Lenke til kommentar
Det kommer selvsagt an på hvilken Syncmaster. Samsung har mer enn bare en 24" :)

 

Er det 245B, så er jeg uenig med deg. Den er alt for lys, nok til at det er ubehagelig. Når den er svart ser man også store forskjeller i sortnivået. Men det at den er for lys kan være greit i kontrobygg osv. der det ofte gjerne allerede er sterk belysning. Til rom som mitt hvor det alltid er nokså mørkt) vil jeg alltid ta G2400W foran 245B. Dette er ikke fordi jeg har 2400W, men fordi dette er slik min oppfatning av begge de to skjermene er.

 

jeg setter stor pris på å høre at læresetningen om at smaken er som baken, den er stort sett full av drit, stemmer ;)

 

jeg mener bestemt det er 245B, og jeg liker den bedre pga jevnere baklys og bedre farger. benqen jeg bruker hjemme må jeg ha veldig mye lys på før fargene er gode imho. men det skal behørig noteres at jeg er ingen ekspert, det er bare min mening.

Lenke til kommentar

Jevnere baklys? Jeg vil ikke gjøre dette om til en fanbøy-diskusjon, men det er feil. Er det en ting som gjør at 245B får trekk i tester, så er det pga. ujevntbaklys. Man kan nesten se katodene bak skjermen når den viser svart.

 

Det med fargene er jeg enig i. Selv om i tester (etter kalibrering) så kommer 2400W ut med mer korrekte farger (testet med presist, digitalt verktøy), men selv syntes jeg også at fargene er klarere og ofte bedre på 245B enn på G2400W. Kanskje pga. så kraftig baklys.

 

Morsomt hvordan du bruker ordtaket "Smaken er som baken" mot meg på en måte som tilsier at det du sier og dine subjektive meninger er sant, mens det jeg sier og mine subjektive meninger er feil. :)

 

EDIT: Det er ikke nødvendig å sitere innlegget rett over deg...

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Ser at HW har testet denne skjermen. Den får midt på plassering av dem. Så det jeg lurer er om dere som har denne skjermen kjenner dere igjen i testet?

Har akkurat lest testen gjort av HW, men kjenner meg ikke helt igjen når det gjelder spillopplevelsen. Likevel, som med min egen subjektive test her i tråden så oppfatter jeg HW sin test som journalistens egen oppfatning. Personlig så synes jeg skjermen er langt over middelmådig i spill og film. Såvidt jeg kunne se så gjorde han heller ingen direkte sammenligninger med andre skjermer og da blir det etter mitt syn vanskelig å "huske" hvor god eller dårlig skjermen faktisk er, sammenlignet med andre.

 

Ellers så påstås det at skjermen har høytalere. Journalisten beskriver sogar lyden fra disse som noe av det mest tragiske (les flateste) han har opplevet av lyd, men at det duger til systemlyder o.l. Vel hva skal man si! Min skjerm har ikke høytalere så hvilke høytalere det er han beskriver er jo noe gåtefullt. Kanskje modellen nå er oppgradert til å ha høytalere?

 

For øvrig så synes jeg testen var heller middelmådig skrevet. Av billige skjermer som finnes i denne størrelsen i dag så har Benq G2400W ingen konkurrenter når man tar hensyn til pris kontra hva den er utstyrt med, og at den faktisk er veldig bra på spill og film.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...