Gå til innhold

Benq G2400W erfaringstråd og brukertester


Spr0cket

Hvor fornøyd er du med skjermen?  

136 stemmer

  1. 1. Angi på en skala fra en til seks, der seks er høyest

    • 1
      8
    • 2
      1
    • 3
      5
    • 4
      17
    • 5
      54
    • 6
      51
  2. 2. Har du opplevd pikselfeil på denne skjermen?

    • Nei
      110
    • Ja - 1
      16
    • Ja - 2
      2
    • Ja - 3 ellere flere
      8


Anbefalte innlegg

Har ikkje prøvd den men vurderer å kjøpe. ;)

 

Det virker som du ikke liker at "alle" som kjøper den faktisk er fornøyd med kjøpet, selv om jeg er enig med deg i at mange ikke har så mange andre skjermer å sammenligne med.

 

Nettopp. En begynner å lure når alle brukererfaringer gir produkter karakter 5-6. Så når ein leser reviews frå respekterte nettsider så samsvarer det ikkje heilt.

 

Prisen er fin og alt er relevant. Det avhenger av brukeren, bruksområde etc..

Endret av Elendil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg velger å se bortifra disse brukererfaringer og konsentrerer meg om mer seriøse tester.

 

det kan være riktig eller feil. det som er interssant er hva som er vektlagt, uansett om det er en brukertest eller et review.

 

Noen har fått denne skjermen som første oppgradering etter at de fikk seg en 17-tommers lcd for tre år siden. dersom du er i samme situasjon kan det være en relevant brukertest.

 

noen reviews er av alle 24-tommer uansett prisklasse. dette kan hende ikke er relevant for en som har et begrensa budsjett.

 

det er nesten ingen brukertester eller reviews som er fullstendig balanserte og tar høyde for alle behov og økonomiske begrensninger brukere har. jeg er enig i at en poll ikke er noe å legge vekt på alene, men hvis du ser det sammen med en eller flere svært grundige brukertester i denne tråden, der fremgangsmåte for vurdering er forholdsvis detaljert forklart og det er lagt ned en god del tid og refleksjon i de meninger som legges frem, tror jeg det er mulig å danne seg et temmelig bra bilde av hva denne skjermen er god for.

Lenke til kommentar

Funker denne skjermen fint/flott med PS3? Har ikke noe serlig erfaring med skjermer (sitter med bærbare og EN gammel CRT skjerm).

Bruker PS3'en på en vanlig bilderørs-TV på 24 tommer per i dag.

 

Vurderer denne sjermen som et mulig kjøp som både skjerm for PS3 og PC-en jeg skal lage (se signatur).

 

Eller er det evt. noen andre (bedre) skjermer på markedet?

Endret av StudioARE
Lenke til kommentar
Du trenger vel Dual-link DVI port på skjermkortet ditt. De aller fleste nyere skjermkort har det, jeg tror absolutt alle skjermkort fra hvertfall GeForce 7xxx og ATI X1xxx og oppover har det.

Den funker flott med vanlig VGA-port også.

Funker denne skjermen fint/flott med PS3? Har ikke noe serlig erfaring med skjermer (sitter med bærbare og EN gammel CRT skjerm).

Bruker PS3'en på en vanlig bilderørs-TV på 24 tommer per i dag.

 

Vurderer denne sjermen som et mulig kjøp som både skjerm for PS3 og PC-en jeg skal lage (se signatur).

 

Eller er det evt. noen andre (bedre) skjermer på markedet?

Jeg bruker den selv til PS3. Nydelig bilde, null input-lag, null etterslep. Lydutgang på skjermen som du får HDMI-lyden fra PS3'en ut med. Det fungerer rett og slett perfekt med PS3. :)
Lenke til kommentar

Bestilte meg en slik sak nå.

 

blir spennedes å se om det duger i spill, som er det viktigste for meg.

Når man leser tester så blir det veldig teknisk, "2ms mer lag enn den og den skjermen"

Vanskelig å vite om det spiller noen rolle i det hele tatt.

 

Føler derfor det er godt å "blande" brukererfaringer sammen med "profesjonelle" reviews.

 

krysser fingerer og håper jeg ikke får en skjerm med døde pixels

Noen som har links til en god side som "fikser" dead pixels?

Lenke til kommentar
Du trenger vel Dual-link DVI port på skjermkortet ditt. De aller fleste nyere skjermkort har det, jeg tror absolutt alle skjermkort fra hvertfall GeForce 7xxx og ATI X1xxx og oppover har det.

 

Det er feil. Du klarer deg uten Dual Link DVI - vanlig DVI fikser nemlig 1920x1200. Det er ikke før 30" at du behøver dual link dvi.

Lenke til kommentar

Fikk denne skjermen på fredag og må bare si at det er ett av mine beste kjøp av PC-utstyr.

Har foreløpig testet den til film, bilder og spill og er storfornøyd med skjermen.

 

Har spilt endel Crysis på 1600x1200 og det ser flott ut.

 

Heller ingen døde pixler.

 

En kjempeskjerm til prisen, men det finnes sikkert bedre skjermer om lommeboka tillater det.

Lenke til kommentar

Har nå hatt min nye benq noen dager.

 

Veldig god skjerm til den prisen.

HAr en dell 2007 skjerm med ips panel som var nr1 skjerm.

Det er ingentvil om at dell skjermen har bedre farger og mer spenstig bilde. Men Benq er slett ikke værst, litt feile farger her og der. (litt grønt i det blåe osv)

men det er no man ikke legger merke til i det daglige med mindre man driver med foto osv.

 

Da jeg bruker min monitor mest til spilling var det viktigere at jeg ikke så noe ghosting osv. Og er glad til å meddele at mitt øye ikke klarer å oppdage noe slikt. Eneste sjokket var hvor mye større bildet ble når man går fra 20" til 24" tok noe timer før jeg ble vant med å spille på en så stor skjerm.

 

Alt i alt, dersom du vil ha en billig og god 24" så er ikke dette et feil kjøp.

Lenke til kommentar

Vurderer også å kjøpe BenQ G2400W - trenger en ny skjerm da min Viewsonic P225f Viewsonic nå har feilfarger.

 

Anyway, noen som har testet BenQ FP241W / VW / VZ (ca 7000,-)?

http://www.bestbuy.no/dept.asp?menu_id=5040203&mscssid=

 

Er ikke så nøye på prisen. Skal bruke den til spilling.

 

Denne "testen" er også litt interessant: http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...2=2943&ph=1

...dog usikker hvor korrekt den er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...