Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God kveld, godtfolk! Jeg spør likesågodt her, da jeg sikkert får et raskere svar. Jeg har endel sanger som er guilty pleasures i tillegg til at jeg ikke vil at folk skal vite nøyaktig når jeg hører på musikk. Er det noen som veit hvordan jeg kan høre på musikk uten å dele det med folk i sidebaren, samtidig som det blir scrobblet til last.fm? Putter jeg på "Private session" blir det nemlig ikke scrobblet.

Lenke til kommentar

Her er det i hvertfall folk. Tviler på at jeg får svar i Programvare-kategorien :p

 

Jeg skulle helst hatt svar ganske fort. Jeg vil ikke at gud-og-hvermann skal vite at jeg sitter og sløver her klokka halv fire på natta når jeg skal på jobb i morra. Det er også ofte slik at "jeg er syk" eller "jeg har ligget og sovet hele dagen", når jeg egentlig bare vil ha en skikkelig antisosial dag. Likevel vil jeg ha sangene mine scrobblet til last.fm. Om personene jeg vil unngå er såpass stalkere at de sjekker last.fm-profilen min, får det bare være :p

 

Edit: Er det Spotify Social som er den sidebaren? Jeg har ikke huket av på den. Aner egentlig ikke om sangene jeg spiller vises eller ikke, men jeg finner ingen som kan sjekke det for meg atm.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Jeg er sånn type på kurs og allmøter. Klarer ikke sitte musestille og holde kjeft bare fordi ingen andre tør å stille spørsmål. Det er min tid som opptas også, ikke bare de andres, som bare vil bli fortest mulig ferdig og få røyk/kaffen sin.

Og foredragsholdere/kursledere elsker å få spørsmål underveis, de sier det er best for da føler de ikke at de snakker til en murvegg.

 

En kursholder nevnte forskjellen på holde kurs i Spania ift i Norge. I spania ble de omtrent bombardert med diskusjoner og spørsmål hele tiden, mens i Norge sitter alle musestille og venter på å bli ferdige. Det er snakk om utdanningen din, er kanskje ikke så galt å delta litt aktivt istedet for å være en av "de kule" og ikke engasjere deg noe som helst?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er vel så enkelt som at det er mange nordmenn som ender opp på kurs/forelesninger de egentlig ikke er interessert i men er mer eller mindre forventet å delta på av skole/arbeidsgiver/fagforening/NAV/whatever. Jeg ville også vært en aktiv møtedeltager om tema hadde vært f.eks. "Final Fantasy VII sin rolle i JRPGens historie", men det foredraget har jeg ennå ikke vært på.

 

Dette blir enda verre i arbeidslivet hvor det kryr av arbeidsgivere som åpenbart er overbevist om at det er et mål i seg selv å ha mest mulig møtevirksomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bare erfaring fra kurs og møter i jobbsammenheng. Gikk ikke universitetet. Der er vi oppfordret til å delta. Vi hat ikke møter for moroskyld hos oss heldigvis. Og er det kurs som øker kompetanse og dermed lønn, er det i ens egen interesse å spørre spørsmål. Om noen bakerst driter i det og gnåler om pause driter jeg i.

Lenke til kommentar

Jeg glemte vel å nevne det her, men problemet mitt er ikke at andre studenter deltar med sine innspill i en forelesning eller et seminar. Problemet mitt er at enkelte ofte prater bare fordi de virker å like å prate selv om det de sier er hundre prosent bullshit og foreleserne er for snille til å gjøre annet enn å hinte vagt til at de er langt ute på viddene. (En foreleser, naturlig nok siden de er akademikere og retorisk anlagt, vil jo gjerne via diskusjon få eleven til å innse at meningene hans eller hennes ikke overstemmer med hva som er rimelig. Det var vel noe slikt Sokrates drev med).

 

Jeg har altså ingenting i mot en diskusjon, men jeg har noe i mot de som skal si noe hele tiden og som samtidig ikke egentlig vet hva de snakker om eller i det hele tatt har klart å gjøre inntrykk av at de gjør det. Det var andre personer på samme forelesning som også deltok aktivt i debatten. Men de hadde gode innspill hvor en faktisk kunne diskutere innholdet i det de sa. Ikke som den omtalte personen som kalte tre artikler på rad for alt for svart hvitt (selv om det nettopp var det som var poenget med dem - det var et av flere retoriske virkemidler som var tatt i bruk i de artiklene noe som spesielt er åpenbart siden den ene av dem er et svar på den andre), og mente at innholdet i en av dem ble "for klisjeaktig". Akkurat på det tidspunktet var forøvrig foreleser og lei og spurte henne direkte hva hun mente med uttrykket, og hvordan det at hun synes det var et relevant tema å ta opp. Uten å få svar, forøvrig. Så gikk brannalarmen. *sint og oppgitt*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...